Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest-AK
Skrevet

Jeg har skrevet inn litt før her, men nå har jeg endelig kommet frem til hva det er som har plaget meg en god stund.

Jeg har vært sammen med samboeren min i 1 1/2 år, vi har hatt fine stunder, men jeg har i store deler av forholdet ikke hatt det noe bra. Før jul gikk jeg inn i en depresjon. Jeg trodde det var pga alle forandringene og fordi jeg var langt unna familien min og han jeg ble sammen med er herfra. Jeg var i tvil på fremtiden, hvor vi skulle bo osv, jeg som vet at jeg vil hjem når jeg er ferdig med studier.

Vel tiden går og jeg blir boende sammen med min samboer, så begynner sjalusien, jeg er usikker og er redd for alt som kan skje med han og andre jenter. Saken er at jeg blir lett avhengig. Samboeren min blir lett sint og er ikke så lett å diskutere med og det gjør at jeg holder ting for meg selv. Jeg trodde jeg måtte finne meg i dette, for jeg kunne ikke se for meg meg selv noe annet sted enn her så lenge jeg må være student i denne byen.

Vel i påskeferien var jeg hjemme hos familien , og jeg besøkte en god venn som jeg har hatt noe på gang med før. Jeg var hos han to ganger i løpet av ferien , og de gamle følelsene ble vekket til live. Han ga meg all den oppmerksomheten jeg trenger , og sa alle de rette tingene, i stedet for å motarbeide alt jeg sier. Nå er jeg tilbake i studentbyen, og vet egentlig at jeg må gå, og at forhold ikke skal væe så vanskelig som det vårt har vært.. samtidig så tror jeg ikke min samboer vet hvor vanskelig det har vært hele tiden, for jeg sliter mellom mangel på forståelse fra hans side og dårlig samvittighet på min side. Jeg skulle av og til ønske at jeg ikke involverte meg i dette, da ville det ikke vært så vanskelig å gå.

Hvordan kan jeg gjøre det så enkelt som mulig for meg selv, hva kan jeg si til min samboer som får han til å forstå at vi hvertfall har litt problemer.. jeg synes det er så ufattelig vanskelig å bare pakke sakene mine å gå. Jeg er jo veldig glad i han, selv om jeg ikke tror dette har noen fremtid. Vet at ikke dere der ute kan lette den smerten, men jeg har ingen erfaringer å bruke, så jeg lurte på om noen andre har det.

På forhånd takK!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...