Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

-jeg ikke skal ha lenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antikvariat, så tjener du noen kroner også ;)

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Brenn dem eller gi dem til et antikvariat

Skrevet

masse gode forslag her, takk :D

Skrevet

Når det gjelder Fretex, så er det ikke alle butikkene deres som tar i mot bøker. Du kan heller ikke bare dumpe bøkene i en kasse ved siden av en innsamlingsboks.

Det greieste er å gå inn på sidene deres, særlig siden for butikker og finne ut hvilke butikker nær deg som selger bøker. Tror disse også tar i mot bøker. Ellers kan du ringe nærmeste butikk og sjekke.

Skrevet

Kanskje det er et skolekorps/speider eller noe i nærheten som skal ha loppemarked, eller prøv en annonse i avisen og selg dem

Gjest hufse-tufsa
Skrevet

gi dem bort til en institusjon, et bofellesskap e.l

Skrevet

Hva med en bruktbutikk? De fleste byer hadde en butikk som selger brukte blader og bøker, trodde jeg? (Ikke antikvariat, vanlige tegneserier osv)

Skrevet

Hvis det er bøker som er i ok stand ville jeg gitt dem til f eks en skole, et sykehus eller ett sykehjem. :)

Skrevet

Hvis det er bøker som er i ok stand ville jeg gitt dem til f eks en skole, et sykehus eller ett sykehjem. :)

Dette har jeg gjort med hell flere ganger. Hvis du kjenner noen som jobber på alders- og sykehjem så spør dem. :)

Skrevet

Hvis de passer for den aldersgruppen, kan du gi de til en skole? Mange skolebibliotek er veldig dårlig utstyrt. Min skole har akkurat fått en kasse brukte bøker fra en giver, og ungene ble veldig glade :)

Skrevet

Eller til et fengselsbibliotek?

Men bare hvis det er oppbyggelig litteratur, så klart! ;)

Skrevet

Man brenner eller kaster dem i alle fall ikke.

Bruktbutikk om du vil "tjene et par kroner", eller en skole/sykehus/annen inst. om du vil "tjene god samvittighet".

Skrevet

Loppemarked er vel det sikreste.

Opplevde å ikke få avsetning på bøker hverken hos brukthandel eller Fretex når vi flyttet.

Skrevet

Fretex i Ole Deviks vei 20 på Bryn har tatt i mot bøker fra meg.

Ellers er det loppemarkedtid nå og har sett at mange skoler og musikkorps henter lopper hjemme hos deg hvis du ringer. Eller du kan levere selv.

Se www.loppemarked.info

Skrevet

Tiltredes!

Det er så lite omsetting av brukte bøker at det er nærmest dødfødt å selge dem til brukthandlere (med mindre det er spesielle/gamle bøker).

Skrevet

poenget var ikke å bli rik her, men å finne ut om det var noen som kunne ha glede av dem....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...