Gå til innhold

Jeg skal velge farger til leiligheten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte inn i ny leilighet om en måneds tid. Vi har ei stue/kjøkken (åpen løsning), et stort soverom, en yttergang, en vanlig gang med trapperom, en bod og tre små soverom som jeg skal velge farger til i løpet av dagen. Vi kan velge hva vi vil fra Jotuns fargekart, og vi har valgt malerstrier.

Jeg er glad i lyse farger, men blir det ikke litt kjedelig å ha på alle rom? Hva med å velge f. eks. en blå vegg og tre lyse i et rom, blir det rart? Enn to pluss to farger like?

På stua/kjøkkenet vil vi ha kun en farge, det blir en lys en, men på soverommene hadde det vært moro å prøve noe annet...man kan jo male over om man ikke blir fornøyd.

Jeg synes dette er vanskelig, er det noen som har lyst til å bestemme farger for meg? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en tendens til å velge lyse nøytrale farger på maling og heller friske opp med fargerike tekstiler og bilder og stilig belysning. Atskillig enklere å skifte gardiner enn å male vegger :)

Skrevet

Ikke caffe latte i hvert fall. Bare en tanke...

Et bedre tips: Kjøp et lass med interiørblader og klipp ut alt du liker. Så kan du prøve å sette sammen flere bilder og se hvilke kombinasjoner du liker best.

Skrevet

Hvorfor ikke caffe latte? Det er faktisk en av fargene jeg har plukket ut.. blir den stygg på veggen? Vanskelig å plukke farger som passer til?

Jeg liker også å ha alt lyst og heller bruke duker, puter og gardiner med masse farge. Det er slik vi har det her vi bor nå, men i og med at vi nå har muligheten til å velge farger vil vi jo ta alt opp til vurdering.

Vi må velge nå i kveld, det må mailes i kveld, så interiørblader er litt i siste laget...men det er jo et godt tips!

Skrevet

Nei da, den er ikke stygg, det er bare det at sikkert åtti prosent av dem som maler interiøret sitt om dagen velger den fargen, så jeg synes kanskje det er en smule uoriginalt. Eh, meg om det kanskje? :sjenert:

Skrevet
Nei da, den er ikke stygg, det er bare det at sikkert åtti prosent av dem som maler interiøret sitt om dagen velger den fargen, så jeg synes kanskje det er en smule uoriginalt. Eh, meg om det kanskje? :sjenert:

Hadde vært verre om det var knæsjgult som var den store in-fargen ;)

Joda, kanskje uorginalt, men jeg hadde ikke brydd meg hvis jeg syntes fargen var perfekt hos meg. Den er enkel og grei, og ikke vanskelig å kombinere med farger på gulv, møbler etc.

Skrevet

Åja sånn ja. Du har vel rett i det... mange velger den fargen. Det blir uansett ikke på et stort rom, heller på et lite soverom.

Skrevet

Sorry avsporingen altså. Har du prøvd Jotuns fargevelger? Her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...