Chelsea Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Jeg er ikke flink nok til å lagre middager av den magre typen utenom wok. Jeg trenger forslag til middagsretter evt. med oppskrifter. Må bli inspirert til å bli enda sunnere, bikinisesongen er ikke langt unna....
Gjest Marie81 Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 Suppe er undervurdert Søk på nettet, mange spennende varianter (+ evt. plukke tips til å freshe opp posesupper)
Gjest piaf Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 Laks er vel ikke så magert, men veldig sunt, full av sunt fett. Jeg anbefaler linsesalat til laksen, mye proteiner og fiber, og lite fett. Med litt matyoghurt blir det en veldig sunn middag - og veldig god også. Laks med tomat- og linsesalat (2 pers) 400-500 gram lakseskiver eller laksefilet saltes og pepres, dekkes med tynne sitronskiver og bakes i foliepakke i ovnen ved 200 grader i ca. 15 min (eller tilbered dem slik du foretrekker). Linsesalat: 2 dl Puy-linser (dvs. små grønne) 1/4 presset sitron (eller mer, smak til) 1 stor ts fransk sennep 3 ss extra virgin olivenolje 1 fedd hvitløk (most med litt salt, bruk knivbladet) salt og pepper 1 finhakket rødløk 4 hakkede tomater 1 stor bunt hakket bladpersille Kok linsene møre (ca. 20 min) i usaltet vann. Lag sennepsvinaigrette og ha i en bolle sammen med hakket rødløk, hvitløk og tomater. Ha i de varme linsene så snart de er ferdigkokte. Salaten kan gjerne få stå ca. 10 min så smakene blander seg bedre. Rør tilslutt inn persillen. Server linsene og laksen med litt matyoghurt, og gjerne en ekstra sitronbåt.
Chelsea Skrevet 11. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2007 Laks er vel ikke så magert, men veldig sunt, full av sunt fett. Jeg anbefaler linsesalat til laksen, mye proteiner og fiber, og lite fett. Med litt matyoghurt blir det en veldig sunn middag - og veldig god også. Laks med tomat- og linsesalat (2 pers) 400-500 gram lakseskiver eller laksefilet saltes og pepres, dekkes med tynne sitronskiver og bakes i foliepakke i ovnen ved 200 grader i ca. 15 min (eller tilbered dem slik du foretrekker). Linsesalat: 2 dl Puy-linser (dvs. små grønne) 1/4 presset sitron (eller mer, smak til) 1 stor ts fransk sennep 3 ss extra virgin olivenolje 1 fedd hvitløk (most med litt salt, bruk knivbladet) salt og pepper 1 finhakket rødløk 4 hakkede tomater 1 stor bunt hakket bladpersille Kok linsene møre (ca. 20 min) i usaltet vann. Lag sennepsvinaigrette og ha i en bolle sammen med hakket rødløk, hvitløk og tomater. Ha i de varme linsene så snart de er ferdigkokte. Salaten kan gjerne få stå ca. 10 min så smakene blander seg bedre. Rør tilslutt inn persillen. Server linsene og laksen med litt matyoghurt, og gjerne en ekstra sitronbåt. ← Dette skal lages, hørtes kjempegodt ut! Oppskriftene behøver ikke være magre som jeg skrev, bare sunne! Så laks passer bra.
Gjest Gjest_Berit_* Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Sydentur om to måneder så jeg må begynne å legge bort uvanene som snek seg inn rundt juletider og har fortsatt helt til nå..... Så jeg ønsker også tips til lettere middagsretter, gjerne med oppskrift.
Gjest Asti Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 (endret) ....... Endret 14. desember 2009 av Asti
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå