Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen kilo jeg vil bli kvitt, og prøver å spise magre produkter som kokt skinke, mager ost, saft uten sukker, kesam i stedet for rømme osv.

Hvis vi har pølse i middagen velger jeg alltid en variant med mindre fett.

Er det greit å gi barn samme mat, eller bør jeg kjøpe fetere produkter til datteren vår på 2,5? Jeg er redd for at hun ikke får i seg alt hun trenger. Det er så greit å ikke ha de fete fristelsene i kjøleskapet, men kanskje vi bør ha egen mat til henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg absolutt ingen kostholdsekspert, men mye animalsk fett og melkefett er vel ikke spesielt viktige eller bra for et barn å få i seg i større mengder? (Selv om jeg husker jeg med glede spiste fettranda på kotelettene og smør fra pakka da jeg var liten...)

Dersom dere er flinke til å spise (fet) fisk, evt gir ungen omega-3-tilskudd, spiser kylling o.l, i tillegg til nok av grønnsaker, vil jeg anta at behovene hennes dekkes.

Skrevet

Her så har vi mest magre produkter. Vi spiser rent kjøtt, kylling, fisk. Mye grønnsaker, frukt. Bruker vitago ost istedenfor vanlig, kesam istedenfor rømme. Osv. Skal vi ha pølser velger vi og magrere alternativ.

Føler at datteren våres får i seg det hun trenger fordet. Men hun får jo noe pålegg som hun liker som ikke er like magert. Som baconost og leverpostei, den gule boksen. Dette fordi hun liker det best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...