~Mrs.Valentine~ Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 (endret) Jeg bruker - store deler av året - md formulations facial lotion, og kanskje rens og masker. Disse inneholder jo mer eller mindre av stoffer som fjerner døde hudceller, men allikevel MÅ jeg ta en peeling før selvbruning. Og siden jeg er avhengig av selvbruning så blir det peeling som oftest 2 ganger i uken. Jeg innbiller meg at det blir litt for mye for huden, særlig fordi den er litt sensitiv. Hvis jeg ikke peeler før selvbruning blir det skjoldete, selv om det er en god selvbruningskrem og jeg har brukt md formulations produkter. Dere som bruker lignende produkter: Peeler dere i tillegg? Edit: glukose...glykolsyre...glykagon....glukogen... Endret 10. april 2007 av ~Mrs.Valentine~
Gjest Deception Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Jeg antar du mener glykolsyre, ikke glukose, som jo rett og slett er en enkel sukkerart? Når det er sagt, bruker jeg selv Facial Cream i store deler av året, og unngår stort sett peeling. Men jeg har en tynn, tørr hudtype, og bruker MD for at fuktigheten skal trenge bedre inn i huden, ikke mot grov hud, kviser osv. Du bør kanskje bruke en mildere peeling? Daily Microfoliant fra Dermalogica er veldig mild, men litt uttørkende på huden. Ellers har YSL en god enzympeeling uten korn. Min favorittpeeling har den siste tiden vært jojoba-peelingen fra REN, som er mild, men effektiv.
~Mrs.Valentine~ Skrevet 10. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2007 Overskriften er endret! Jeg bruker mild peeling, enten fra Dermalogica, som du nevnte, eller fra Decleor. Så da er det ok....nesten? Jeg prøver ellers å ikke "overdrive" med hudpleie, men jeg føler egentlig at jeg gjør det med peelingen. Vil ikke slutte verken med facial lotion eller selvbruning! Kanskje det hadde vært bedre med en uten korn?!
Gjest Deception Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Kanskje det hadde vært bedre med en uten korn?! ← det føles jo godt med de kornene, også Jeg kjøpte faktisk ny peeling i dag, Gommage Caresse fra Lancome, som er en kremaktig peeling med små korn. Jeg prøvde den på hånden, og kornene føltes veldig myke og behagelige. Det viktige med korn-peelinger, er at kornene er runde, slik at de ikke "riper opp" huden.
~Mrs.Valentine~ Skrevet 11. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2007 (endret) Jeg har skrevet opp tipsene du kom med, Deception. Så nå er det bare å finne veien til parfymeriet. Endret 11. april 2007 av ~Mrs.Valentine~
Gjest Deception Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 Jeg har nå prøvd peelingen fra Lancome (Exfoliante Conforte), og den var helt nydelig. Små korn, men allikevel ble huden silkemyk og ikke irritert. Stor tube på 75ml kostet 280 kroner, så prisen var også helt grei. Muligens du får den billigere på SN, men slikt har ikke jeg tålmodighet til. Jeg tok litt feil av navnet i det forrige innlegget mitt. Det er denne peelingen.
~Mrs.Valentine~ Skrevet 11. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2007 Nei, det var ikke en så gal pris. Jeg liker også peeling m/korn. Det føles som man få renset huden mer enn hvis man bruker masker. Når du bruker Facial Cream og unngår peeling- produkter, har du testet å smøre med selvbruningskrem da? Er det forresten beregnet at man skal slippe peeling når man bruker disse produktene, vet du noe om det?
Gjest Deception Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 Jeg bruker bare selvbruneren til Clarins, den som gir veldig lite farge, og på meg blir det uansett knapt farge, men jeg tror ikke jeg er en bra referanseperson når det gjelder selvbruning. Men da jeg brukte Lancomes Flash Bronzer gele, MÅTTE jeg bruke peeling først, ellers fikk jeg brungule flekker både her og der, til tross for glykolsyre. En peeling du bør holde deg unna når du bruker MD, er Gentle Cream Exfoliant fra Dermalogica. Jeg har flere ganger opplevd å få nesten brannsårliknende partier på huden av denne, fordi den inneholder ganske sterke syrer, så det blir nok for mye i tillegg til MD.
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 11. oktober 2008 #9 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg bruker følgende glykolsyre kremer og kan anbefale dem. Glycolic peel 10% fra elixir cosmeceuticals Smoothing cream 2% Har også brukt ferdigsettet til elixir professional som består av et fullt behandlings system med fruktsyre. Kjøpte de på www.dermatologi.no
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #10 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg vil gjerne anbefale deg en god og utrolig deilig peeling. Den heter biological peeling, og er fra GUINOT. Den er bare skjønn, har blitt skikkelig forelsket i den. Det er en enzympeelig uten korn og den er så mild at den kan brukes på øyeområdet og på leppene. Anbefales på det varmeste! Perfekt til sensitiv hud.
Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 13. oktober 2008 #11 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg vil gjerne anbefale deg en god og utrolig deilig peeling. Den heter biological peeling, og er fra GUINOT. Den er bare skjønn, har blitt skikkelig forelsket i den. Det er en enzympeelig uten korn og den er så mild at den kan brukes på øyeområdet og på leppene. Anbefales på det varmeste! Perfekt til sensitiv hud. Har man sensitiv hud så funker det nok kanskje, men for de som har litt mer tolerant hud må man nok bruke fruktsyrer for å se noe skikkelig effekt på huden. Har tolerant hud selv og da er det frutksyrer som virkelig gjør at du ser forskjell. Glykol syre produkter for peeling er nok det beste for de fleste som ønsker finere hud
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #12 Skrevet 13. oktober 2008 Har man sensitiv hud så funker det nok kanskje, men for de som har litt mer tolerant hud må man nok bruke fruktsyrer for å se noe skikkelig effekt på huden. Har tolerant hud selv og da er det frutksyrer som virkelig gjør at du ser forskjell. Glykol syre produkter for peeling er nok det beste for de fleste som ønsker finere hud Guinot sin bioligical peeling inneholder aha syre eller fruit acid..
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #13 Skrevet 13. oktober 2008 Guinot sin bioligical peeling inneholder aha syre eller fruit acid.. Har dere i det hele tatt fått med dere at ts bruker andre syreprodukter? Dermed kan en syre-peeling nli for mye for huden. Jeg synes Dermalogicas Skin Prep Scrub er ok, dette er en korn-peeling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå