Gå til innhold

Tror du på englevakt?

Gjest Mzfire

Anbefalte innlegg

Gjest Mzfire

Jeg har selv opplevd å hatt englevakt. Jeg tror på at vi har våre hjelpere som følger og passer på oss. Jeg er en ganske vimsete person og som min kjæreste sier, jeg klarer å bli utsatt for det mest utroligste, og syns selv at det har gått utrolig bra med meg likevel.

Jeg håper og tror at min avdøde pappa passer på meg og er min hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har av og til fått sterke følelser om at "dit må jeg IKKE gå for da skjer det noe". Skikkelig ekle følelser. F.eks en gang jeg og kjæresten min gikk tur fikk jeg brått en ekkel følelse om at går jeg lenger så skjer det noe. Hadde også en følelse av at vi "ikke var alene" på en måte. Noe ubeskrivelig og rart. Jeg bråstoppa, snudde og gikk til bilen og sa "kjør, få meg bort herfra. " Etterpå spurte han om jeg hadde peiling på hva som var der. Det hadde jeg ikke, og han sa det var en gammel kirkegård. :o OM det hadde skjedd noe vet jeg jo selvfølgelig ikke, men etter DEN sterke ekle følelsen, så er jeg frista til å tro at "noen" sa i fra til meg og fikk meg til å snu.

Min mor hadde også en opplevelse en gang. Hun pleier aldri å kjenne på kontaktene i veggen, men av en eller annen grunn fikk hun over seg at hun MÅTTE kjenne på en spesiell kontakt. Den var KJEMPEVARM, og hadde hun ikke kjent på den og fått gjort noe med det hadde det nok begynt å brenne. Da dette skjedde var jeg baby. Hun sa at følelsen var så rar, at hun plutselig følte at hun måtte kjenne på akkurat den kontakten, noe hun ellers aldri gjør. Engelvakt?!

Det er litt rart å tenke på at vi har noen "hjelpere" rundt oss, om det er en eller flere. Så kan man jo tenke på hvorfor så mange dør i ulykker o.l. Hvor er "hjelperne" da? Kanskje det er fordi at da er tiden inne for noen? At det er bestemt at de skal dø da? Kanskje jeg hadde englevakt fordi det ikke var ment at jeg skulle dø enda?

Og sånn kan jeg sikkert fortsette i det uendelige. Merkelig, og jeg har mange ganger tenkt på dette. Og ja, jeg tror på englevakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Englevakt tror jeg absolutt på :D

Har ikke opplevd noe spesielt selv som kan tilsi at dette stemmer for meg, men har hørt om en del familiemedlemmer og venners opplevelser.

Jeg også tror det er noen som passer på oss :stortsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forteller litt om hva jeg mener med at damer er overtroiske...

La oss se litt nøyere på dette, er det 7 milliarder mennesker det bor på jordkloden?? Altså 7 milliarder engler som bare sitter og venter på at mennesker skal gjøre noe dumt?

Når kommer engelen da? Under unnfangelsen eller fødselen?? Hva skjer med deg når man er dau da? Dør engelen i samme slengen?

Hør da jenter.... englevakt er bare et utrykk dersom man har flaks. Har skjedd meg flere ganger, men det betyr ikke nødvendigvis at det sitter en levende engel der og ser på meg, det kan også handle om at hvis man tror bittelittegranne på seg selv så trenger man ikke tro så mye på engler og alver og sånt.

Skjønner dere?

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Englevakt?

Det har ikke jeg i hvertfall!

I så fall er han/hun i en langvarig streik!

Jeg har hatt så mye uhell/uflaks at dette tror jeg ikke no` på.

Ismen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at alle har en som passer på seg...En skytsengel. En venninne av meg så sin skytsengel en gang, i form v en hvit tåke som plutselig var rundt henne. Hun satt på en slik krakk med bena i kors, og plutselig så venninnene hennes at hun bare hang bakover, i en stilling som ville vært umulig å sitte i uten å falle bak og av krakken, og de så denne hvite "tåken" rundt henne som de mente var skytsengelen hennes...Faren hennes døde for en liten tid tilbake, og rett etterpå ble hun veldig syk og holdt på å dø selv. Men da så hun faren sin ved senga, som sa at hun ikke var klar til å dø nå, at hun måtte kjempe seg tilbake for å ta seg av moren, og da var det noen som hadde sett denne hvite tåken rundt henne....

Ganske rart å tenke på, litt skremmende også! Men jeg tror absolutt på at vi helel tiden har noen rundt oss, som passer på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Jeg tror at vi har englevakt. For å si det sånn hadde jeg ikke hatt det, skulle jeg ikke levd nå. Så enkelt er det. Respekterer at andre ikke tror på det. Men å bare avfeie det som tull og overtroiskhet er repektløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at vi har englevakt. For å si det sånn hadde jeg ikke hatt det' date= skulle jeg ikke levd nå. Så enkelt er det. Respekterer at andre ikke tror på det. Men å bare avfeie det som tull og overtroiskhet er repektløst!

For noen kan det kanskje være vanskelig å tro på, men det blir helt til den dagen at de opplever det selv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frem til 12. oktober i fjor ville jeg sagt nei. nå, etterpå, er jeg villig til å vurdere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frem til 12. oktober i fjor ville jeg sagt nei. nå, etterpå, er jeg villig til å vurdere det.

Hva skjedde? *nysgjerrig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mannen i mitt liv skulle etter planen vært på stedet som ble sprengt på bali. hadde han vært 3 min tidligere ute, hadde han vært der. hadde han vært 3 min senere ute, hadde han vært på hotellrommet sitt, der taket raste ned under eksplosjonen. til alt hell var han ute på gata og ble ikke skadd. det ble kameraten han skulle vært sammen med på sari club da bombene gikk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke rart at du tror på englevakt....Bra at det gikk så bra med gutten din da!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så nu må jeg svare igen

der er ikke forskel på engle ( vagt ) beskyttelse og følge

alle har følge ofte avdød familie men ikke i alle tilfelde ofte kan man fornemme det ved sin venstre side disse kan også i hvisse tilflede give en en hjælpenden hånd med at vælge en anden vej end den man plejer at tage mm nogle har også flere end en i perioder hvor det trænges

ja så har vi det med engler har faktisk mødt et par stykker uden vinger :D alså jordiske engler altid dejligt når man støder på dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Nivvy

Vet ikke helt med "englevakt"...jeg tror heller vi har en indre vakt som passer på oss. Er flere ganger jeg har vært nervøs, somlet, brukt lengre tid...og sluppet unna ulykker/situasjoner osv. Når man får en "hmpf, hvorfor tenker jeg på dette om dette akkurat nå og her når jeg snart er der?", da er det på tide å tenke seg om. Er når man kan velge vei man som oftest får slike følelser. Da bør man tenke seg om, men som oftest følge magefølelsen.

Jeg får ofte slik følelse når jeg er på nye og ukjente steder, som om det er noe/noen jeg ikke kan se som "ser" meg. Er slik det føles de gangene jeg får for meg å somle veldig. Creepy :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivanka så du vurderer skytsengel fordi at mannen i ditt liv kom tre minutter forsent????? Hva med de folka som ikke kom forsent da, hadde skytsengelen deres fri den dagen?

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vet ikke helt med "englevakt"...jeg tror heller vi har en indre vakt som passer på oss. Er flere ganger jeg har vært nervøs, somlet, brukt lengre tid...og sluppet unna ulykker/situasjoner osv. Når man får en "hmpf, hvorfor tenker jeg på dette om dette akkurat nå og her når jeg snart er der?", da er det på tide å tenke seg om. Er når man kan velge vei man som oftest får slike følelser. Da bør man tenke seg om, men som oftest følge magefølelsen.

Jeg får ofte slik følelse når jeg er på nye og ukjente steder, som om det er noe/noen jeg ikke kan se som "ser" meg. Er slik det føles de gangene jeg får for meg å somle veldig. Creepy :(

Med englevakt mener jeg også beskyttere som vi har. Jeg tenker noen ganger at når vi merker den intuisjonen vi har, er det vår beskytter/hjelper som sier i fra. Sånn tenker jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...