Gå til innhold

tror dere det er viktigere for menn AT de

Anbefalte innlegg

Gjest Det store trollet
Skrevet

Jeg har ofte lagt merke til at menn finner seg ny kjæreste nesten med en gang det er slutt med den forrige. Ofte er det jo snakk om å være singel knapt en uke før den nye dama er i boks ;) Har dere noen meninger om hvorfor det er slik? Er det rett og slett viktigere for menn AT de er i et forhold, enn HVEM de er i et forhold med?

Kjør debatt

Hilsen det store trollet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva menn er det du kjenner da?

Er ikke enig i utsagnet ditt, da de menn jeg kjenner ikke gjør det på det viset.

Gjest Det mellomste trollet
Skrevet

Jeg er helt enig med det største trollet. Menn kaster seg fra den ene kvinne til den andre, nomater what. Det er ikke viktig HVEM de er sammen med, bare det er noen. Enn om livet hadde vært like enkelt for kvinner...

Skrevet

Huh. Min erfaring er at det er damene som finner seg en ny med en gang, mens mennene venter. Jeg kjenner også flere damer som *aldri* er single, da de overlapper forholdene sine.

Skrevet

Hmm, kjenner flere damer som gjør det samme jeg da.

Tror det kommer mer an på person enn kjønn.

Skrevet

Jeg har samme oppfatning som TS.

Jeg kjenner flere menn jeg, som er sammen med noen bare for å ha ei dame. Jeg syns mannfolk ofte stiller mindre krav enn oss kvinnfolk, at de ikke må ha den store lidenskapen etc. for å være i et forhold.

Skrevet
Jeg har samme oppfatning som TS.

Jeg kjenner flere menn jeg, som er sammen med noen bare for å ha ei dame. Jeg syns mannfolk ofte stiller mindre krav enn oss kvinnfolk, at de ikke må ha den store lidenskapen etc. for å være i et forhold.

Hva betyr dette egentlig? At menn i et forhold egentlig er bedre enn kvinnene i forholdet? Siden menn stiller mindre krav?

Skrevet

Er det menn det er snakk om her - eller gutter?

Gjest Gjest_Rune_*
Skrevet

Ja helt klart, hvis du tenker på forhold som starter sent om kvelden og slutter neste morgen.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Hva betyr dette egentlig? At menn i et forhold egentlig er bedre enn kvinnene i forholdet? Siden menn stiller mindre krav?

Bedre?

Når en mann innleder et forhold til en kvinne uten å bruke tid på å bli kjent eller vite at følelsene holder, betyr ikke dette at han er bra og lite kravstor. Det betyr at avgjørelsen ikke er viktig for ham, og med det at han ser på damen som midlertidig bra nok. (Selvfølgelig er det også noen som er hodestups forelsket, men det er ikke alle.)

Det er slett ikke pent å la den andre investere i forholdet i god tro på at han mener noe med det han gjør.

Skrevet

Ja! Det tror jeg. At det er viktigere å være i et forhold, enn hvem man er sammen med. Hvertfall for mange menn.

Skrevet

Uff jeg er egentlig litt enig med TS. Hadde aldri turt å bli sammen med en mann som gikk rett fra sitt gamle forhold over til meg. Hadde nok kanskje følt at han skulle "trøste" seg med meg eller noe :sjenert:

Skrevet

Jeg er litt enig med TS. Tror i alle fall det er en god del menn som er i forholdet fordi det er "greit" og tilsynelatende enklere å bli enn å gå.

Mener å huske at det har blitt gjort undersøkelser som viser at kvinner i større grad går ut av forhold fordi "kjærligheten/gnisten forsvant" mens menn i større grad forlater forholdet til fordel for en annen kvinne. Kvinner (i alle fall jeg) vil ikke være i et forhold uten de rette følelsene. (mener da følelser som f eks hindrer deg i å være utro..)

Jeg har i alle fall møtt et par mannfolk som helt klart ikke lever med sin store kjærlighet men som blir fordi det er conveaniant (eller hvordan det nå staves..) eller pga f eks barn.

Skrevet

Nei, det var nok litt feil formulert.

Det jeg mente er at mannfolk ofte går inn i et forhold med ei dame de ikke nødvendigvis er forelsket i, eller har sterke følelser for, men at det holder for dem at de trives greit med dem. At det er viktigere å ha et kvinnfolk der enn at det faktisk er "den rette".

Vi kvinnfolk sitter kanskje litt lengre på gjerdet, og venter på nettopp "den rette", før vi hopper inn i et forhold

Skrevet
Uff jeg er egentlig litt enig med TS. Hadde aldri turt å bli sammen med en mann som gikk rett fra sitt gamle forhold over til meg. Hadde nok kanskje følt at han skulle "trøste" seg med meg eller noe :sjenert:

Tja. Det er vel like mange individuelle forskjeller blant menn som hos kvinner når det gjelder å få seg ny partner.

Min mann og jeg ble sammen en mnd eller to etter at han ble separert, men så hadde han såvidt delt postkasse med sin eks de siste tre årene av forholdet deres og han var klar for å gå videre i livet. Vi var sammen ett år før vi flyttet sammen. Og er det noe jeg IKKE føler så er det at jeg er noe han trøster seg med. Vi gleder oss begge like mye over å ha funnet hverandre.

Min eks ble sammen med en dame nesten ett år etter bruddet mellom oss, fordi han ikke taklet å være alene lenger. Han fortalte meg da de ble sammen at han ikke var forelsket, men hun var søt og snill nok, og da var det like greit å flytte sammen med henne. Etter å ha vært kjærester i 3 uker.

Skrevet

Jeg gjorde det slutt med en type en gang for mange år siden. Han grein og bar seg, skulle skyte seg osv. Ringte rundt til foreldrene mine og vennene mine og sa at han skulle skyte seg. Han kunne ikke leve uten meg osv. Tre uker etter den siste nå skyter jeg meg-trusselen hadde han ny dame, og alt var glemt. De var sammen i mange år, og jeg for min del var ganske glad for at han hadde fått noe annet enn meg å fokusere energien sin på.

Gjest Honkytonk woman
Skrevet
Jeg er litt enig med TS. Tror i alle fall det er en god del menn som er i forholdet fordi det er "greit"  og tilsynelatende enklere å bli enn å gå.

Mener å huske at det har blitt gjort undersøkelser som viser at kvinner i større grad går ut av forhold fordi "kjærligheten/gnisten forsvant" mens menn i større grad forlater forholdet til fordel for en annen kvinne. Kvinner (i alle fall jeg) vil ikke være i et forhold uten de rette følelsene. (mener da følelser som f eks hindrer deg i å være utro..)

Jeg har i alle fall møtt et par mannfolk som helt klart ikke lever med sin store kjærlighet men som blir fordi det er conveaniant (eller hvordan det nå staves..) eller pga f eks barn.

eller som det heter i ordtaket-"en mann går når han har funnet en annen. En kvinne går når hun har funnet seg selv" ;)

Gjest Frances
Skrevet
Jeg gjorde det slutt med en type en gang for mange år siden. Han grein og bar seg, skulle skyte seg osv. Ringte rundt til foreldrene mine og vennene mine og sa at han skulle skyte seg. Han kunne ikke leve uten meg osv. T

Jeg var sammen med en sånn type, bortsett fra at han ennå, 6 år etter at det ble slutt, nekter å få seg ny kjæreste - bare for at jeg skal se at han ikke trenger en dame i livet sitt. Alle damer er jo svikefulle løgnere, må vite. Ja, der tok han meg gitt :legrine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...