CeNedra Skrevet 9. november 2003 #341 Del Skrevet 9. november 2003 Noen ganger vil jeg skrike høyt som en nyfødt babygutt. men hysj sa de jenter skal tie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 9. november 2003 #342 Del Skrevet 9. november 2003 Kan ikke noen lære meg/komme med tips osv? Du blir ferdig å gråte på utlånsskulderen og smerten din kravler gjennom over i hånda der jeg holder din Du husker hodet og kroppen og hendene og du takker for skulderen Så overlater du meg resten og går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 10. november 2003 #343 Del Skrevet 10. november 2003 Vi er mange Tett i tett Klamrer oss fast Slipper ikke taket Redd for ensomheten For å bli glemt Noen går Sitter tilbake Skremte Men ikke Frykt mer Kjære Vi kan være der Vi to Sammen Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kalle Skrevet 10. november 2003 #344 Del Skrevet 10. november 2003 Fullførelsen Sitter på kanten - ventende Hun roper, vil ha ham til seg. Han hopper i det, kaver seg fram – lyder blir pakket inn i ullent stoff.. -- Fremme. Tynt stoff skiller to varme, pustende, andpustne kropper -Hans og hennes.. Hurtige, pulserende bevegelser. Han arbeider seg mot kanten. Ullent, vått, andpusten et siste tungt løft * * * SMIL * * * Legge seg ned, puste slappe av -- -Livredningskurset var fullført. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 10. november 2003 #345 Del Skrevet 10. november 2003 Utrolig bra, Kalle! Bare len deg over Jeg kan tåle tyngden Kraften Av deg Alltid Bare du Kan tåle Min Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 10. november 2003 #346 Del Skrevet 10. november 2003 Du dreper meg sakte Men sikkert Med ord Ord Bruker du Til å drepe meg Lillian *får ikke helt grep på diktingen i natt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 10. november 2003 #347 Del Skrevet 10. november 2003 Bare tordenen under stemmen din er nok til at tårene triller igjen og dermed hefter deg ytterligere ser jeg mens jeg holder pusten og håper på godvær et annet sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 10. november 2003 #348 Del Skrevet 10. november 2003 Kan ikke noen lære meg/komme med tips osv? Du blir ferdig å gråte på utlånsskulderen og smerten din kravler gjennom over i hånda der jeg holder din Du husker hodet og kroppen og hendene og du takker for skulderen Så overlater du meg resten og går Vet ikke om du vil ha tilbakemeldinger på dette diktet konkret, men jeg gir deg det jeg da Liker at du lager uvante ord som "utlånsskulderen" - sånt gjør diktet spennende! Liker i det hele tatt dette diktet, men om du skulle gjøre noe måtte det være å barbere det ytterligere - altså koke det enda mer sammen så det blir færre ord. Tilgi meg dette, men jeg lager et forslag her...: Ferdiggrått på utlånsskulderen kravler smerten over i hånda fra din Du husker hodet kroppen hendene takker for skulderen Så overlater du meg resten og går For eksempel... Syns du har fine dikt kid-a. Veldig fine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 10. november 2003 #349 Del Skrevet 10. november 2003 Så flinke dere er! Og Embla - trodde jeg kjente deg så godt! Men ikke visste vel jeg at du skrev dikt??!! *veldig flink!!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 10. november 2003 #350 Del Skrevet 10. november 2003 Hysj elskling hysj når vi ikke sier noe ikke lar det henge der i luften men bare er og ser og er da vet jeg at kablene er lagt for det strømmer, strømmer gjennom gammel jord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 10. november 2003 #351 Del Skrevet 10. november 2003 Hysj elskling II Hysj vet hva du har sagt vet hva du har tenkt vet hva du har følt vet hva du har sett tiden som drypper i årene båten som sover i vannet vet ikke hvorfor hysj elskling hysj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 10. november 2003 #352 Del Skrevet 10. november 2003 Ord jeg ikke kan skrive eller si høyt men som må stenges inne i meg bak lukkede øyner og sammenkepet munn slik at ikke noe slipper ut og røper for verden hvordan jeg har det inni meg nå. Kaos i mitt indre Tankene lager kaos Inne i hodet mitt Og får meg trist og lei Og til å tenke mer På noe jeg egentlig ikke En gang helt vet Hva er Men som likevel lager et Følelsesmessig kaos Inni meg. Og liksom snur Verden på hodet. typisk Virgo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 10. november 2003 #353 Del Skrevet 10. november 2003 Fine dikt, Virgo! Je har det også sånn nu, men ikke sånn at jeg blir trist eller lei meg i den forstand.. Har mer sånn "godtvondt" jeg Har så mye inni meg Som jeg gjerne vil si Skrive det ut Få det ut av systemet Eller bare opp i lyset Men jeg kan ikke enda Må holde det inni meg For jeg vil ikke tryne Ikke allerede Jeg vil prøve først Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 11. november 2003 #354 Del Skrevet 11. november 2003 Heller ikke min duo fungerer perfekt til alle tider Konstaterer du med fryd? Ironien er at det er vi som kan kommunikasjon Konstaterer jeg med sorg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 11. november 2003 #355 Del Skrevet 11. november 2003 I lyset fra dashbordet skimtet jeg din siste tåre før verden foldet seg sammen over hodet mitt og du etterlot meg der for å dø Ingenting kan erstatte denne elskoven gjentar jeg Fra min ekteseng til din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 11. november 2003 #356 Del Skrevet 11. november 2003 FROST En kald skulder Vikende blikk Stemme så kald at ordene frøs På veien ut av munnen din Og stakk meg isende i hjertet. Fikk kulden til å krype inn i mitt indre Og gjøre meg stiv Og kald Og urørlig Som en isskulptur Til det siste ordet kom fra deg Og slo meg overende Så jeg knuste Og ble til iskrystaller på bakken forran deg Da du gikk. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Jeg elsker deg Sa du Du er herlig, jeg vil ha deg Sa du Og jeg trodde deg Jeg trodde på Fine ord og Fagre løfter Men det ble med ordene Jeg fikk aldri se At du mente det du sa. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ A secret I can’t tell Things that must be hidden Inside of me for ever Tearing me apart …. Make me feel so lonely Make me feel so bad A pain inside my heart Cause if you knew You would go And leave me here bleeding Lying here to die A painful death In Hell ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Lange blikk , Får mine øyner til å møte dine Lekende blikk Taus kontakt oppstår mellom oss Et smil på lur Ertende smil og lekende øyner Småprate litt Helt uskyldig, men blikk sier mer enn ordene. En berøring Tenner flammer fordi det er litt forbudt Kikker liksom blygt ned Tungen glir ertende over leppene mine Får respons Merker at det sendes vibrasjoner Mellom oss Og vet jeg har å by på, vet du liker det du ser Jeg nyter det Soler meg i galansen – vet du nok vil mer med meg Men det får du ikke Det er bare en lek, en jakt og byttet er nedlagt. *den lille skap poet* hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 11. november 2003 #357 Del Skrevet 11. november 2003 Så usikker av de Signaler du sender til meg Som gjør meg så trist Og lei Når du er sinna Og tordenskyer Henger over hodet mitt Og kveler den lille Gleden jeg hadde. Så usikker Og så trist For din vrede. Vrede. Det du gjorde Og ikke gjorde Fikk meg så trist Fikk meg til å gråte Til å føle meg fortapt Og såret meg Så vondt inni meg Å føle din vrede Som jeg ikke forstod Ting kan bli På en annen måte Enn man planlegger Bare ved At feil ord kommer Og skaper skille Og gapende sår Som man altfor seint prøver å lappe sammen med prøvdende ord og med usikker skjelving i hjertet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 11. november 2003 #358 Del Skrevet 11. november 2003 Hva er det rette- Det jeg ser Med mine øyne Eller du med dine? Hva er rett- Det jeg hører Med mine ører Eller det du kan høre? Hva er rett Det jeg tenker og analyserer om oss Eller det du tenker? Ser vi det samme? Hører vi de samme ordene? Tenker vi de samme tingene Og analyserer vi likt? Hva om vi ikke gjør det Er det da håp Om en fremtid? Du og jeg – i enighet? Lik en liten valp Som logrer prøvende Med halen Og kikker opp Med brune Hvalpeøyner på Den store der oppe Som står Med byrske øyebryn Og sterke armer i kors Står jeg og prøver Å blidgjøre deg Etter uenighet Med prøvende smil Skylbetyngte øyner Og sier det du vil høre For å igjen Få annerkjennelse Og rette opp Den sure Stemningen. Prøver å Redde stumpene Å få deg blid igjen Så jeg kan leve Uten å tenke På at noe er feil Mellom oss Og at du er Misførnøyd med meg Logrer pent Og ber om godt vær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 11. november 2003 #359 Del Skrevet 11. november 2003 *konstantere at jeg tydeligvis er tilbake etter skrivesperren jeg hadde* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 11. november 2003 #360 Del Skrevet 11. november 2003 Du veit det er når kjærlighetes sanne kostnad viser seg, tankene og diktningene kommer frem.... det her har jo vært undertrykte følelser så lenge forelskelsens sinnsvake virkelighetsfornektelse har hatt full kontroll..... Det er når man facer virkeligheten at ting kan bli utrykt på riktig måte igjen. Hvor mange ganger må man bevise at forelskelse bare er selvbedrag? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå