Gjest Donna Skrevet 10. oktober 2003 #181 Skrevet 10. oktober 2003 Jeg vil stå forran deg. Ta et skritt frem. Stå helt inntil deg. Løfte ansiktet mot deg. Se inn i sjelen din. Ta hodet ditt mellom hendene mine. Møte dine lepper med mine. Bløtt smake deg og kjenne deg kysse tilbake. Dekke leppene dine med mine. Nappe forsiktig i de med tennene mine. La tungen gli prøvende frem for å kjenne på din. Vil kysse deg grådig og erte deg. Tenne en flamme i deg- den samme som brenner i meg. Vil presse kroppen min inntil din, la deg merke at jeg kjenner hva som skjer med deg. Før jeg skyver deg unna- og går....... Med et ertende blikk over skulderen - kommer du? hehe ....har vist blitt en vane å bli poetisk når jeg endelig ligger i sengen Nesten flut med dette diktet nå da - iblant de "ordentlige" diktene *ler*...men det får stå sin prøve.
Gjest Donna Skrevet 10. oktober 2003 #182 Skrevet 10. oktober 2003 Oi !! Nå er tråden på side 13 !!!! :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o hjelp meg å dikte så vi kommer til side 14 - der er det mye hyggeligere !!! (liker ikke tallet 13) :oops:
*Lillian* Skrevet 11. oktober 2003 #183 Skrevet 11. oktober 2003 Oki, pøser på med et gammelt dikt jeg da... Jeg lo da jeg hørte hvordan folk behandla sine små kjæledyr Jeg lo da jeg hørte hvordan folk behandla dyret som familiemedlem Jeg smilte da jeg opplevde hvordan jeg behandla min lille katt Jeg smilte da jeg opplevde hvordan jeg behandla deg som mitt eget barn Jeg gråt da jeg fant ut hvordan du var blitt altfor svak Jeg gråt da jeg fant ut hvordan du var blitt kronisk syk Jeg takler virkelig ikke å se at du lider og har det vondt Jeg takler virkelig ikke å se at du lider og ønsker å slippe fra ~Juli 2001 til min katt Mickey~ Lillian
*Lillian* Skrevet 11. oktober 2003 #184 Skrevet 11. oktober 2003 Fortsetter med litt gamle dikt jeg da, siden jeg ikke vil ha de nyeste diktene mine her FROM DREAMS TO REALITY... Jeg hører hjerter som banker når mine tanker vandrer Jeg ser forelskede par slik som de var Jeg hører vinden som suser og latter som bruser Jeg ser solen titte inn og åpne alles sinn Brått blir tanker revet bort og alt blir atter like sort Her sitter jeg igjen og drømmer om en venn.. Lillian
*Lillian* Skrevet 11. oktober 2003 #185 Skrevet 11. oktober 2003 Jeg flyr Føler meg som en svale Som en fjær Som et snøfnugg Daler ned Jeg er en av mange Mange hva da? Engler kanskje Vi er mange Vi flyr Vi synger Synger om kapp med vinden Det er en skjønn følelse Å få sveve i evigheten ~august 2003~ Lillian
Gjest Donna Skrevet 11. oktober 2003 #186 Skrevet 11. oktober 2003 Du er virkelig utrolig god til å dikte Lillian .........rørende det om katten ..... *snufse litt*
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2003 #187 Skrevet 11. oktober 2003 Kultur, film og litteratur er en av de første sidene jeg klikker meg inn på hver gang jeg er på KG. Like spent hvergang å se om det er nye dikt her. Det er en fryd å lese, og dere er ALLE så utrolig flink. Skulle gjerne kunnet dikte jeg også, men den egenskapen fikk ikke jeg i min "håndbagasje" :cry:
Gjest Donna Skrevet 12. oktober 2003 #188 Skrevet 12. oktober 2003 Prøver å tenke fremmover På hvordan ting vil bli Jeg er her Og du er der Alene det meste Av tiden Lengsler og savn Mens man venter Og tenker på om det kan gå Om man kan leve sånn Og hva man får utav det Jeg vil jo prøve Men det virker Ofte håpløst Når jeg sitter her alene Og ville delt noe med deg Og vet du ikke kan nå meg Og jeg ikke kan nå deg Hvordan kan man På denne måten Ha et forhold? Kan man eksistere Alene Med et savn etter En annen som man Har i hjertet sitt? Kan man?
Gjest Donna Skrevet 12. oktober 2003 #189 Skrevet 12. oktober 2003 Sender et kyss med vinden Håper vinden Bærer det trygt Helt frem dit du er Og planter det på dine lepper Håper du kjenner kysset Og vet det er fra meg Vinden er vår venn. Send meg ett kyss tilbake Jeg trenger det sårt min kjære.
*Lillian* Skrevet 12. oktober 2003 #190 Skrevet 12. oktober 2003 Du er virkelig utrolig god til å dikte Lillian .........rørende det om katten ..... *snufse litt* :oops: Hihi, takk Virgo! Siden målet fortsatt er å komme på side 14 så slenger jeg inn et annet gammelt dikt, jeg. Skrev det i 97, så mine poetiske evner har vel forhåpentligvis utviklet seg litt siden den gang Takk, kjære venn - for at du muntrer meg opp Du svikter meg aldri i tunge stunder og sånn Du gir meg selvtillit og viser at du bryr deg. Du får meg til å le, selv om jeg helst vil gråte Jeg er så glad for - at jeg en gang traff deg Du er lyset i mitt liv, du får alt til å virke så lett Jeg vil bare takke deg, og håpe du fortsetter slik Du er min glede i livet, du er min store trøst Uten deg den siste tiden ville jeg ikke klart meg Takk, for at du er deg, og at du er glad i meg! Hadde kjærlighetssorg på den tiden Lillian
Gjest Donna Skrevet 12. oktober 2003 #191 Skrevet 12. oktober 2003 Jeg vet det er galt Jeg vet det er farlig Har vært der før. Andre prøve å råde Prøver å hjelpe meg Med å se rett Men tankene mine Er mørke og triste Og de klorer seg fast Fornuften viker Og erfaringer vinner Erfaringer jeg ikke burde hatt. Jeg kan ikke vente Det må skje nå Jeg må bare få det til. Så jeg ikke igjen mislykkes At jeg greier å ha kontroll Over min egen kropp.
Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2003 #192 Skrevet 12. oktober 2003 Kan vi? Har jeg skremt deg vekk? Bare ved å være Meg... Da er det ikke ment at det skulle bli oss Jeg skulle bare Ønske jeg klarte å tro det for jeg tror vi kunne fått det Godt Vet at du har mye å gjøre Du kan ikke Alltid ha tid til meg Jeg klarer ikke Tenke på annet enn deg Håper du tar kontakt At du vil ringe Kan vi ta opp Kontakten og møtes igjen?
Gjest Donna Skrevet 12. oktober 2003 #193 Skrevet 12. oktober 2003 Til deg lillian Du er så flink å muntre meg opp Å trøste og si riktige ting Du vet hva jeg mener Hva jeg tenker Jeg slipper å forklare Du har kjent det selv på kroppen Kan gi råd og støtte En å prate med En jeg setter pris på En å dele sorger og gleder med En jeg ikke en gang har møtt Men som er viktig For meg
Gjest Donna Skrevet 12. oktober 2003 #194 Skrevet 12. oktober 2003 Gammelt dikt - eller iallefall dikt med gammelt innhold ...........ting jeg er ferdig med ........men sterke der og da ......... Du dukket opp i mitt liv Og tok meg med storm Jeg ble betatt Sang romantiske sanger Og svevde på rosa skyer. Gikk rundt med et Smil rundt munnen Som røpte for hele verden Hva jeg følte At hjertet var i brann Kunne hatt det slik bestandig Blitt mer enn en forelskelse Jeg og du For vi var så like Du var så god og trygg Men ting varer ikke evig Særlig ikke gode ting Og sakte som uroen sigende Du var ikke den jeg trodde Du hadde ikke nok å gi Stadig oftere trist og skuffet Fortvilet og sinna Hva tenkte du på? Hva ville du med meg? Hvorfor lot du meg vente? Du såret meg stygt Satte et hjerte i brann Og etterlot det knust Fordi du bare ikke greide Å være til stole på Taushet og brutte løfter Timer hvor jeg ventet Tårer og savn Til jeg gav opp Og lot deg seile din egen sjø.
Gjest Donna Skrevet 12. oktober 2003 #195 Skrevet 12. oktober 2003 Du sprer glede i mitt hjerte Får meg til å stråle Og til å føle meg som en kvinne At jeg er spesiell for deg Betyr noe Har noe andre ikke har Håper jeg får deg til å Føle sånn også. For jeg er glad i deg Og skulle gjerne Hatt deg her hos meg Det må du ikke glemme Det er up to date .......til min kjære ....
Gjest Donna Skrevet 13. oktober 2003 #197 Skrevet 13. oktober 2003 nå er vi på side 14. Her er kveldens dikt ........er man i rett (eller feil) humør så kommer ordene av seg selv kan jeg love..... Ting jeg ikke viste vet jeg nå. Som en tung svart sky ligger de nå over meg. Trykker meg ned. Kveler meg. Farger tankene mine grå. Og får blodet til å bli til is i mine årer. Som vemmelige ormer graver det seg inn i hodet mitt. Fortærer meg fra innsiden Og gjør meg kald og harm. Det føles som svik at jeg har blitt holdt for narr Hva mer vet jeg ikke? En gnist av forakt er tent hva skal jeg nå tro? hva det dreier seg om kan være det samme .............sinna er jeg iallefall ..... :evil:
*Lillian* Skrevet 13. oktober 2003 #198 Skrevet 13. oktober 2003 Gammelt dikt..... Ikke tro jeg ikke savner deg det gjør jeg Ikke tro jeg ikke tenker på deg det gjør jeg Ikke tro jeg har sluttet å like deg det har jeg ikke Ikke tro jeg ikke tenker på deg når jeg lukker øynene for det gjør jeg Det er ikke over fordi jeg ikke kan se deg for meg står du enda ovenfor meg, stryker meg over kinnet om kvelden, hvisker i mitt øre og holder meg i dine armer ...i hvert åndedrag er du med meg. Lillian
Suzy Skrevet 14. oktober 2003 #199 Skrevet 14. oktober 2003 Sinnet sitter mellom ribbena, i brystet, under hudtrekket, over varmen, vedsiden av blodet Eter sakte mer rom slynger nesletråder til nakken, hjertet, rundt et pust, om en åre Åpner jeg munnen blåser jeg hodet av deg
*Lillian* Skrevet 14. oktober 2003 #200 Skrevet 14. oktober 2003 HVOR ER STYRKEN? Grimete står jeg der Med øyne fulle av tårer Og en skjelvende kropp Føler meg så liten Så ynkelig, redd og forlatt Så forferdelig forvirra Jeg er jo alltid sterk! Ikke den som faller ned Og ikke tåler nederlag Med blanke øyne ser de Og tar rundt meg til en klem Jeg klamrer meg fast Sier en masse dumme ting Og prøver å le vekk tårene De hovne øynene sier vel sitt Jeg fryser selv om det er varmt Kjenner hjertet som har bristet Jeg er ikke lenger så sterk… Lillian, 141003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå