Barbie Skrevet 29. mars 2002 #1 Del Skrevet 29. mars 2002 For mange herrens år siden hadde jeg følge med en gutt fra Stavanger. Dette var et turbulent forhold,og varte bare i underkant av 1 år. Etter bruddet flyttet jeg tilbake til min hjemby som er 50-60 mil unna. Problemet mitt er at jeg ikke får fred fra ham. I alle år har han ringt med ugjevne mellomrom,bare for å snakke piss. "Hvis ikke han får meg,så skal ingen andre ha meg","Jeg skal få svi for at jeg gikk fra ham" osv. Det gikk så langt at jeg anmeldte ham for telefonsjikane,og jeg hadde telefonavlytning i en måned. Selvfølgelig hørte jeg ikke noe fra ham i denne perioden.... Jeg lever nå i et fast forhold,og skal gifte meg i august. Det eneste jeg ønsker er å få fred fra denne syke X'en. Det er snart 16 år siden jeg gikk fra ham,og det bekymrer meg at han ikke kan la meg være. Han har også dukket opp i min hjemby og truet meg med kniv,så han er langtfra riktig vel bevart. Er det andre som har lignende erfaringer som kan gi meg noen råd? Jeg blir så sliten av denne terroren hans,og vil bare få en ende på det. Takknemmelig for svar. Ismen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 29. mars 2002 #2 Del Skrevet 29. mars 2002 Dette er jo terror! Tror jeg hadde fått sammenbrudd! Jeg anbefaler deg å politianmelde ham; antagelig vil han da få totalforbud mot å ta kontakt med deg eller nærme seg deg på annen måte. Forståelig å reagere på at et forhold tar slutt, men å terrorisere eks'en i 16 år? Nei, denne fyren er mer enn syk! Håper det går bra med deg og håper det snart tar slutt. Det hørtes fælt ut. Klem fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2002 #3 Del Skrevet 29. mars 2002 Anmeld kniv episoden! Og bytt tlf. nr. Du trenger alt du kan av politi ting mot denne fyren. Går utifra at du kanskje har byttet tlf.nummer i løpet av de 16 årene siden det ble slutt? Hvordan har han fått ditt nye? Du trenger ikke registrere tlf. nummeret ditt på opplysningen vet du..... Dette høres jo ut som en farlig person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 29. mars 2002 #4 Del Skrevet 29. mars 2002 Og jeg som trodde min x var psyko siden han fremdeles ringer meg og prater piss etter 4 år... Anmeld idioten! Lykke til. Klem, Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 29. mars 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 29. mars 2002 Takk for svar. Jeg fikk hemmelig telefonnummer etter noen år,men til liten nytte. Han påsto han hadde "bekjente i Telenor",og derfor hadde fått tak i nummeret mitt. Jeg forsøkte i det lengste å være hyggelig med ham når han ringte,men det går ikke an å være venner med ham. Han skal ha alt eller intet.. Nå legger jeg bare på når han ringer,jeg blir uvel bare jeg hører stemmen hans. Jeg er klar over at denne mannen er syk,og for sikkerhets skyld har jeg en kniv liggende på skapet ved utgangsdøra. Skulle han plutselig stå på utsida,så nøler jeg ikke med å bruke den. Min samboer er mye ute og jobber om kveldene,og jeg føler meg aldri helt trygg. Jeg håper denne psykoen snart får annet og tenke på. Etter 16 år er det på tide å få seg et liv.. Ismen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 29. mars 2002 #6 Del Skrevet 29. mars 2002 Jeg synes uansett du skal ha en veldig lav terskel for når du velger å gå til anmeldelse. Ettersom han har truet deg med kniv tidligere, og du er så pass engstelig at du har kniv liggende klar, så sier det seg selv at dette allerede har gått for langt! Pass på deg selv! Klem fra 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 29. mars 2002 #7 Del Skrevet 29. mars 2002 Om du har hemmelig telefonnummer, og Telenor har oppgitt nr. ditt til denne psyko-idioten -da mener jeg det er et svært alvorlig brudd på reglement fra Telenor sin side, og jeg foreslår at du tar opp dette med Telenor. Men forsikre deg først om at han ikke har fått nr. ditt av andre. Hvor mange er det som har nr. ditt? Er det noen av disse som kjenner psyko-x'en? Spør dem om dem har gitt ham nummeret. Har du snakket med polititet? Lykke til. Klem, Nelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus Skrevet 31. mars 2002 #8 Del Skrevet 31. mars 2002 Hei du... Sier du at du faktisk IKKE har anmeldt fyren til politiet ennå ??? DET ER DET FØRSTE DU MÅ GJØRE. Deretter (skulle du ha gjort) gjør du det HVER ENESTE GANG han truer deg, eller på annen måte plager deg, enten verbalt eller fysisk. Dette er selvsagt helt forkastelig oppførsel fra hans side, og i høyeste grad ULOVLIG. Trusler bør tas på alvor fra første stund. Leser du ikke aviser? Han er tydeligvis syk,- - altså desto større grunn til å fortsette å anmelde forholdet. Du bør få deg hemmelig nummer, (jeg er forbauset over at du ikke har ordnet dette før)og hemmelig adresse. Til dette hører også mobilnr, samt jobbnr under. Mulig du blir utstyrt med voldsalarm. Du kan også få en rettslig avgjørelse på at han ikke har anledning til å nærme seg deg... Og for all del: Ikke få i stand en dialog i telefonen,- - dette vil han se på en som en (syk) oppmuntring, og som en bekreftelse på at han gjør det rette ved å fortsatt trakkasere deg. Brev sender du bare uåpnet i retur, eller leverer de til politiet. Har han din e-post-adr, får du deg bare en ny. Slett alt USETT. Samme med faxnr, få deg et nytt-hemmelig sådan. Og du har sikkerhetslås på døren formoder jeg. Samt alarm... JA, alt dette er slitsomt, men det er verdt det.- av erfaring - Han syke oppførsel er ikke ditt ansvar. Men det DU velger å gjøre med det, (eller unngå å gjøre) er selvfølgelig KUN ditt ansvar !!! Lykke til fra Venus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moonmood Skrevet 31. mars 2002 #9 Del Skrevet 31. mars 2002 Når jeg hører slikt så blir jeg så forbannet! Jeg blir så sint at jeg faktisk kan prise tanken om at man tar sakene i egne hender. 1. Anmeld han igjen hvis dette skjer. 2. Funker det ikke, ta sakene i egne hender ( du har vel garantert en mann og han noen kamerater ). Finn ut hvor han bor. Gi han en lærepenge han ikke glemmer. Ja, jeg vet dette høres helt sykt ut,men noen mennesker klare ikke å lære av "snille ord". Hilsen en som vanligvis ikke forfekter vold og aggresjon, men vennlighet og diskusjon. ( dette blir det vel diskusjon om tenker jeg... ) hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 31. mars 2002 #10 Del Skrevet 31. mars 2002 Nåja, de fleste er nok enig i det du sier Moonmood, men det er vel ikke så bra å oppfordre til lovbrudd? Uansett kan det jo ikke fortsette på denne måten, mannen må stoppes.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 31. mars 2002 #11 Del Skrevet 31. mars 2002 Har hørt mange slike historier og det verste er at det ikke nytter å annmelde han før han har skadet deg,aller helst drept deg før politie gjør noe. Har aldri hørt om en som holdetr på såååååå lenge. Ring krisesenter for kvinner og be om råd!de vet nokk om metoder og lover osv. Lykke til og håper han eller aller helst loven endrer seg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus Skrevet 1. april 2002 #12 Del Skrevet 1. april 2002 Nei, pass nå på litt her... Ingen gjengjeldelse eller vold som slår tilbake på deg selv !!! Husk for all del å IKKE gjøre HAN til offeret i denne saken. Dette kan han være syk nok til å dra STOR fordel av, - både ovenfor politiet og andre som ikke er involverte. Her er det DU som er offeret, og slettes ikke han. Velg omhyggelig din egen fremgangsmåte i denne saken. Men for meg hersker det liten tvil: Dette er et lovbrudd, og det BØR anmeldes. Tillater du dette, er det en bekreftelse for han om at han er fri til å fortsette terroren sin. Om ikke overfor deg, så kanskje en annen person neste gang... Dette må unngås - for enhver pris. OK, fortsatt lykke til fra Venus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loretta Skrevet 1. april 2002 #13 Del Skrevet 1. april 2002 Telenor har IKKE lov til å opplyse om telefonnumre, og om de har gjort dette er det et STORT regelbrudd fra deres side. Om du mener han har bekjente i Telenor, så bytt teleselskap. Anmeld han, få hemmelig nr og jeg vil tro du både kan få politibeskyttelse og bo på hemmelig adresse i og med at han oppfører seg så truende som han gjør enda etter 16 år. Dette er uansett noe du bør ta opp med politiet, mannen er jo helt klart ustabil og det er aldri godt å vite hva slike kan finne på. Dette er ikke for å skremme deg, men det er lurt å beskytte seg alt man kan når man har slike personer etter seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå