Gå til innhold

Han er treig med å fri...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jente24_*
Skrevet

Må få ut litt frustrasjon... Jeg er fast bruker av kvinneguiden,men vil være anonym i dette tilfelle da litt for mange vet hvem jeg er irl her inne.

Uansett greia er at jeg syns kjæresten min er altfor treig med å fri.

Vi har vært sammen i over to år og vi var så forelska og gærn etter hverandre bare etter det første året at jeg følte at jaja, her blir jeg kanskje forlova fort. Han har alltid sagt at som mann er det HAN som skal fri, og da vi ble sammen i 2005, snakket vi om at jaaa i 2008 kommer vi sikkert til å gifte oss, men fri måtte han gjøre først.

Jeg ble ikke fridd til i 2005, men følte meg nesten hundre prosent sikker på at han ville fri iløpet av 2006, siden så gærn forelska vi var og er i hverandre. Det skjedde ikke, og jeg forsto han resonement med at siden vi har et avstandsforhold (som fungerer perfekt og vi ser hverandre ofte) så ville han vente til vi bor sammen.

Jaja... han fridde ikke i 2006, det får no være så,MEN så i slutten av 2006 kjøpte vi oss leilighet, som vi no har og skal bruke min ledige tid fremover mot sommeren til å pusse opp, og jeg skal flytte inn i sommer, og dvs at vi på en måte allerede bor sammen no. Samt at vi har vært i perfekte romantiske situasjoner i år hvor jeg var sikker på at han ville fri,men gjorde det ikke.

Jeg blir sprøøø, vi har snakka om å kanskje gifte oss i 2008, vi har snakka om at iallefall 1 år må vi ha for planlegging, og no begynner jeg å bli stressa for sommeren 2008 må vi jo bestille snart lokaler og kirke om vi skal det da, og da kan han ikke være så treig som han er.

Han påstår at han vet til og med dato for når han skal fri, men går det ann å være sååå treig når han vet han skal det. I påska viste han meg noen forlovelseringer han har tittet på til og med, han er en jævla luremus. :frustrert: Han sier også at han vil fri før 29 februar 2008 for da har jeg sagt at da kommer jeg til å fri siden fra gammelt av fikk kvinnene fri på skuddårsdagen.

Hyyyyl!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet hvordan du har det... Hadde det slik selv, en periode, og nå skal vi gifte oss :-D

Men du, selv om jeg vet det er veldig veldig veldig vanskelig så prøv å ta det med ro, slapp av og nyt tiden dere har! Snart er dere samboere, det er også noe å se fram til!!! :-D

Ikke stress, og spesielt ikke med bestilling av lokaler, det ordner seg. Med mindre dere skal gifte dere bare noen måneder etter forlovelsen eller velger lokaler som er veldig populære trenger dere ikke bestille de så lang tid i forveien!!

Det ordner seg, lykke til! :-D

Gjest Gjest_Jente24_*
Skrevet

Takk så mye Knøttet. Jeg vet jeg bør stresse ned, og det forstår jeg på han også som sier at om jeg nevner B-ordet to ganger til så utsetter han å spørre meg.

Han vil vel spørre når jeg minst venter det, men jeg venter jo det hele tiden, så come on!

Heldige deg som har kommet over den kneika da Knøttet.

Burde nyte denne tiden også, men vet at når jeg no er ferdig utdanna, og jeg forhåpentligvis får en fast jobb, så er det vel ikke lenge etter det at jeg blir gravid, for det drømmer vi om å få snart. MEN jeg ønsker å være gift før jeg blir gravid, me know gammeldags tankegang, men jeg er en tradisjonell pike.

(Ro ned meg selv...)

Skrevet

Må le litt jeg :ler:

Syns jeg ser for meg en veldig frustrert dame som tripper opp og ned.

Skjønner hva du mener da!

Av og til ønsker man seg ting man ikke kan få med en gang!

Men en dag tror man (eller vet) at det kommer!

Har det sånn selv jeg.

Masse lykke til da.

Du får han jo uansett til slutt ;)

Skrevet

To år?? Det er jo ingenting.

Holder på å krepere av utålmodighet selv jeg, og vi har vært sammen i fem år.

Det eneste som funker for meg er bare å la være å tenke på det, men nå har jeg fått noen lovnader som kanskje hjelper litt på den største frustrasjonen da.

Jeg skjønner hvordan du har det.. men det høres ut som om det ikke er så lenge til i alle fall. Drøyer det altfor lenge syns jeg bare du skal fri selv jeg. ;)

Skrevet

Hæ?

Skrevet
Hæ?

Så så, vennen. Vi har alle våre bekymringer vet du! ;)

Gjest Gjest_Jente24_*
Skrevet

Som sagt, han vet, jeg vet...at 29 februar 2008 frir jeg om han ikke gjør det først... Så jeg planlegger den dagen som bare det jeg når den dagen nærmer seg. Slik jeg kjenner han så er han ærlig med at det vil skje før det, men han har gitt meg falske forhåpninger før. Er jo bare for å klare overraske meg, slik han alltid gjør med uventende gaver...

Men jeg vil ha ring på fingeren snart...

Maryell, stakkars deg da... Etter å ha vært sammen i 5 år har vi vel en liten en, eller en på vei...og stasjonsvogn og fast jobb og allting sikkert, så da tror jeg nok jeg er gift.... Men hadde vi vært som no kjærester, og muligens samboere bare etter 5 år...ja, da hadde jeg klikket...og kanskje hodet ut med han....

Skrevet

Jeg må si at jeg har en viss forståelse for at enkelte menn avventer frieriet en smule...

Skrevet
Jeg må si at jeg har en viss forståelse for at enkelte menn avventer frieriet en smule...

Hvordan det? Min er treig også, og jeg forstår det ikke!

Skrevet
Hvordan det? Min er treig også, og jeg forstår det ikke!

Da har han vel ikke lyst da! Hadde jeg vært mann ville jeg i hvert fall ikke ha verken fridd til eller giftet meg med et kvinnfolk som gnålte om det til stadighet. Vi lever i 2007 i ett land hvor likestillingen hevdes å ha kommet langt og da blir det rett og slett for dumt å gå og vente på og sutre om at mannen skal ta en beslutning om at man evt. skal gifte seg.

Skrevet

Helt riktig.

Var sammen med en jente en gang som hadde det travelt med å gifte seg. Da ble det hele veldig "turn off" for meg. Jeg gruet meg til hver eneste høytid som nærmet seg fordi jeg viste at hun forventet noe. Hvor blir det av overaskelses momentet da?? Tror nok at mange kvinner syntes at menn bruker lang tid og går det mange år så er det jo det men det å legge press på mannen vil kunne kjøre ting i motsatt retning.

Caracal.

Skrevet

2 år? Og du er bare 24? Ro deg ned du, så kan det hende han vil fri. Dette må være det mest hysteriske innlegget jeg har lest ang giftermål. Hvorfor ikke nyte denne tiden der dere har det så bra og er så forelsket? Et giftermål skal komme når man kjenner hverandre godt og vet at man skal tilbringe resten av livet sammen, og det vet man ikke etter to år i et avstandsforhold! Du sier at dere nesten bor sammen? Men skulle ikke du flytte inn tidligst til sommeren da? Jeg forstår godt hvorfor han ikke vil fri jeg. Jeg hadde nok heller trukket meg vekk fra en jente som maste så fælt om frieri etter så kort tid. og selv om dere har snakket om å gifte dere i 2008 så har du fremdeles enormt masse tid. Det er såvidt april!

Skrevet

Jeg blir sjokkert over hvordan enkelte jenter tenker i 2007. Snakk om hysteriske kvinneoflk! Gå og vente på at gubben skal fri? Latterlig, fri selv hvis det er så om å gjøre med ekteskap. At dere gidder å gå og være frustrerte over dette er utrolig. Hva om gutta hadde klaget på samme måte?

Skrevet

Hmm, skjønner at du er utålmodig, men pass nå på å ikke bli helt Bridezilla da, selv før du er forlovet!

Skrevet

Kan ikke annet enn å slutte meg til flertallet her. 2 år er ingenting, dere har knapt bodd sammen og man trenger ikke 1 år på planlegging særlig ikke om man gifter seg en annen tid enn sommeren.

Skrevet

Wow!

Vi giftet oss etter å ha vært sammen i 5 år, kjøpte bolig etter 7 år og håper å få barn etter 8-9 år sammen..

Og om noe så synes jeg det går "fort i svingene".. ;) Hi, hi..

Nei, slapp av jente.. Og vil du gifte deg så si det, ikke gå å vent på et "frieri" (hva er greia med det liksom?) Vi ble nå i alle fall godt gift uten noe "frieri".. Men vi snakket sammen, da.. Slik par (oftest?) gjør.. :)

Skrevet

:ler::ler::ler:

Jeg blir sjokkert over hvordan enkelte jenter tenker i 2007. Snakk om hysteriske kvinneoflk! Gå og vente på at gubben skal fri? Latterlig, fri selv hvis det er så om å gjøre med ekteskap. At dere gidder å gå og være frustrerte over dette er utrolig. Hva om gutta hadde klaget på samme måte?

:klappe::klappe:

Jeg har vært gift lenge, og jeg blir mildest talt oppgitt over endel av denne "bryllups-mentaliteten" jeg ser for tiden. Hvis begge to ønsker å gifte seg, så er det jo hyggelig om den ene parten frir - men det behøver da vel ikke være mannen? Har du lyst til å gifte deg med kjæresten din, så hva med å fri selv da? Å vente til skuddår er mildest talt tåpelig.

Kan ikke fri meg fra å sitere dr. Phil: Noen bruker mer tid på å planlegge bryllupet enn på å planlegge ekteskapet.

Det er faktisk ikke frieriet som avgjør hvor vellykket ekteskapet blir.

Skrevet (endret)

Jeg venter jo på det det skal skje noe her og. Men venter til han er klar.

Er jo ikke sikkert trådstartet maser på han, men vil veldig gjerne egentlig :ler:

Endret av Amalie_85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...