Tiare Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Noen som vet hvordan reglene er når man skal sende noe til USA? Hvor stor verdi må pakken ha før man må betale MVA / toll? Må man i hele tatt betale toll? Takker for svar!
Gjest Thalassa Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Trodde ikke det var toll på å sende pakker ut av landet? Det er vel bare på import det er toll for å beskytte div faggrupper osv i landet vårt. (Veldig dårlig unnskyldning for å få litt mer penger i statskassa). Men de sier nok fra på posten hvis det skulle være noe ekstra skal du se!
Tiare Skrevet 10. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2007 Takk for svar! Men det jeg lurte på var vel egentlig hvordan reglene er for å motta pakker i USA.. Om de har noen lignende regler for MVA som her?
Virgo35 Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Jeg har bodd i USA. Mens jeg var der, sendte søstra mi over min gamle skinnjakke som jeg ikke fikk med i kofferten. Beklageligvis skrev hun ikke "used clothes" på pakken, bare den opprinnelige verdien på jakken. Ergo måtte jeg betale 100 dollar for å få den ut på postkontoret Så jeg anbefaler at du skriver ned verdien til et minimum og skriver "gift", "used clothes" el.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå