Lillie Skrevet 16. april 2007 #21 Skrevet 16. april 2007 (endret) Huff, jeg hater slike meldinger/mailer Har faktisk fått begge det refereres til her. Jeg sletter de alltid, men har ikke sagt noe til de som sender meg dem. Egentlig burde jeg vel gjøre det. Kjenner jeg blir litt hissig nå... Endret 16. april 2007 av Lillie
punktom Skrevet 16. april 2007 #22 Skrevet 16. april 2007 (endret) Nå fikk jeg denne! Jeg blir så sint at. Voksne menneske, jobber som lærer og alt. Hjelpe meg! Les særlig den siste delen. Er folk som sender slikt videre riktig navla? Gjør du det? ← http://www.breakthechain.org/exclusives/badluck.html "Chains like this are often forwarded with some sort of disclaimer at the top that the most recent sender didn't believe all the bad luck junk, but felt that the poem was worth sharing. My reply to them: It's e-mail! E-mail is editable! Just delete the crap you don't like, and send what you want." Endret 16. april 2007 av punktom
Gjest Nordstjernen Skrevet 16. april 2007 #23 Skrevet 16. april 2007 Nå fikk jeg denne! Jeg blir så sint at. Voksne menneske, jobber som lærer og alt. Hjelpe meg! Les særlig den siste delen. Er folk som sender slikt videre riktig navla? Gjør du det? Jeg tror ikke helt på sånne ting, men diktet er jo en tankevekker som kan være verdt å lese.Vi stresser for mye og glemmer ofte våre venner og familie, og utsetter stadig ting... Ha en fin dag:-) Subject: FW: VS:Les dette alene, spesielt diktet! HUsk å lese alt! Sak 1: Kelly Sedey hadde et ønske det var at typen hennes David Marsden, skulle fri til henne. En dag når hun var ute til lunsj fridde David. Hun sa ..................osv Og viktigst av alt, stå nær dine venner og familie for de har hjulpet deg, å bli den personen du er i dag. du må sende denne før tre timer har gått til 10 andre. Hvis du gjør dette vil du fortjene øyeblikkelig lykke i kjærligheten. den personen du liker vil snart komme til deg. Hvis du ikke gjør dette vil ulykken reise sin hånd mot deg. DETTE ER IKKE ENN TULL! du har lest advarslene, du har sett sakene, og konklusjonen er. du MÅ sende denne videre eller motta ulykke. *BEMERKELSE* Jo flere folk du sender den til jo bedre lykke vil du få. SMIL, til og med gjennom tårer ← Et tilsvarende kjedebrev fikk min mor for mange år siden, da pappa var syk. Der visste hun at han kjempet mot døden, og så fikk hun slike trusler i posten... OG den som sendte brevet visste at han svevde mellom liv og død. Jeg har aldri sett min mor så fortvilet hverken før eller senere. Hun sendte ikke kjedebrevet videre, og gjett hva: pappa overlevde til tross for all verdens ulykke som skulle ramme familien! Etter dette har jeg hatet alle former for kjedebrev, noe alle mine venner vet, og de som ikke respekterer dette får en veldig skarp melding tilbake.
Gjest Chrizzy Skrevet 16. april 2007 #24 Skrevet 16. april 2007 http://www.breakthechain.org/exclusives/badluck.html "Chains like this are often forwarded with some sort of disclaimer at the top that the most recent sender didn't believe all the bad luck junk, but felt that the poem was worth sharing. My reply to them: It's e-mail! E-mail is editable! Just delete the crap you don't like, and send what you want." ← Vet du, jeg tror ikke på det engang, at de sender den videre for at diktet er fint. Jeg tror de er noen feigskiter som bare bruker det som en unnskyldning. Det passet meg utrolig dårlig å få dette akkurat nå, forbanna tullinger. Uff
skrue Skrevet 16. april 2007 #25 Skrevet 16. april 2007 Hvorfor bry seg om det i det hele tatt? Det er spam som så mye annet. Det eneste forskjellen er at noen er så dumme at de bruker tid og penger på å sende det videre. Sier litt om omløpet der oppe. Står frem og tilstår at jeg har brutt hver eneste kjede som har kommet min veg. Brev, mail eller noe annet.
Tinúviel Skrevet 16. april 2007 #26 Skrevet 16. april 2007 Er det ikke slik at kjedebrev/-mail/-meldinger som inneholder trusler egentlig er ulovlige å sende videre? Trodde jeg hadde lest det en gang, men jeg husker sannelig ikke. Uansett har det jo flere ganger vært saker i nyhetene om ungdom og barn som blir vettskremt av kjedebrev med trusler i, og sinna foreldre som freser over det. Husker jeg fikk en slik en gang av ei venninne. Sendte melding tilbake om at jeg ikke var sur eller noe, men at jeg trodde det var ulovlig å videresende slike meldinger og jeg ville advare henne i tilfelle det skulle blitt en sak av det. Da skal jeg si pipa fikk en annen låt!
Lurvina Skrevet 17. april 2007 #27 Skrevet 17. april 2007 Åååå, hater slike mail Fikk en mail der det stod mye tull, og nederst stod det noe sånt som: "send denne mailen til alle dine venner, den kan godt sendes tilbake. Får jeg ikke noe mail fra deg skal jeg ta hintet om at du ikke er min venn", piss og møkk, hvis folk baserer vennskap på om jeg sender tilbake kjede-mail eller ikke er deres problem, dustefolk. Den ene mailen min bruker jeg neste ikke mer bare fordi at så mange folk sender slike mail til meg at det nesten er vanskelig å finne de skikkelige mailene i jungelen av kjedemail. Husker at jeg en gang fikk en mail fra ei venninne der det stod noe om ei jente som hadde kreft, og hvis jeg sendte den mailen videre fikk hun så og så mange penger til behandlinga si. Sendte en mail tilbake til denne venninna der jeg sendte henne et par linker om denne ganske kjente kjedemailen, at den var falsk og finnes i mange versjoner. Skrev at hvis denne jenta skulle få penger gjennom at vi sendte mail, betyr det at det må finnes et big-brother system som kontrollerer mailene våre, og noe sånt finnes heldigvis ikke. Skrev videre at jeg tar gjerne imot ordentlige mail, og at det var kjedemail som jeg ikke likte, slengte med et smilefjes også for å vise at jeg ikke var sur. Hun har ikke sendtmeg noen mail siden, begynner nesten lure på om at noe folk bruker mailen sin kun for å sende slike kjedemailer
Gjest Nedfall Skrevet 21. april 2007 #29 Skrevet 21. april 2007 Jeg har tre bekjente som sender meg haugevis av slike mailer og sms`er. Jeg hater det. Nå går de rett i "søpplekassa" - slik at jeg ikke lenger blir varslet om dem.... Men de er jo der - og det "lyser" jo blått på søppel - slik at jeg vet at det har kommet mer slik dritt..... ← Kan du ikke bare fortelle de at de enten slutter å sende deg slik crap, ellers blir all epost fra dem automatisk slettet.. ? Det er ingen vits i å sette mailklienten din til å flytte disse mailene til søppelkassa, sett det til å slette på direkten ! Du kan faktisk sende inne en abuse klage på dem når de fortsetter med dette, det er å regne som spam.. Fant litt info her.
Myrthel Skrevet 21. april 2007 #30 Skrevet 21. april 2007 Kan du ikke bare fortelle de at de enten slutter å sende deg slik crap, ellers blir all epost fra dem automatisk slettet.. ? Det er ingen vits i å sette mailklienten din til å flytte disse mailene til søppelkassa, sett det til å slette på direkten ! Du kan faktisk sende inne en abuse klage på dem når de fortsetter med dette, det er å regne som spam.. Fant litt info her. ← Takker for tips. Jeg har selvsagt sagt det, men det hjelper meg ikke. Har ikke slettet det direkte - fordi jeg tenker at det KAN jo komme en "vanlig" mail - men det gjør det vist ikke. Har ikke hørt om abuse klage - skal lese om det.... Har faktisk byttet mail adr en gang pga dette, men det gikk en stund - så fikk de tak i den nye...
Brunhilde Skrevet 21. april 2007 #31 Skrevet 21. april 2007 Slett, slett og slett - eneste måten å bli kvitt problemet. Får jeg e-post med kjedebrev så bruker jeg "returner" - det pleier å fungere.
T__|:)|__S Skrevet 24. april 2007 #33 Skrevet 24. april 2007 Er det mange her som har fått den her sms "Aldri forlat den du elsker for den du liker. For den du liker vil forlate deg for den, den elsker. Klokka 1 i natt vil din sanne kjærlighet innse hvor mye han/hun elsker deg... Og i morgen vil du få ditt livs største overraskelse.. Hvir du bryter denne kjeden, vil du miste lykken i 10 år. Send denne til 15 pers på 15 minutt." Er det ikke ganske utrolig at man sender slike meldinger til hverandre? Jeg blir litt satt ut. Det virker så dumt. Særlig når det kommer fra mennesker du gikk på skole med for 2 år siden, og du har ikke hørt fra de på 1 år. Oppi alt er jeg faktisk så idiotisk at det gjør litt vondt i magen å la være og sende denne dumme meldingen videre. Noen ganger klarer jeg å la være, andre ganger ikke. Jeg har faktisk lyst til å reservere meg mot slike meldinger, de man får på mail også. Men det går jo ikke. Kanskje det er jeg som er sær? Tror jeg skal finne på en tilbakemedling jeg skal ha klar inne i arkivet på telefonen. Den skal ikke være så hyggelig, slik at de ikke tør sende meg flere slike teite kjedemeldinger. ← Jeg fikk denne, og det som var sprøtt avr at samboeren sa noe til meg rett over 1 om natten. Tilfeldig, men litt moro, siden jeg ikke sendte den videre enn til hun som sendte den til meg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå