Gå til innhold

Kjedemail?

Fremhevede innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Er det mange her som har fått den her sms "Aldri forlat den du elsker for den du liker. For den du liker vil forlate deg for den, den elsker. Klokka 1 i natt vil din sanne kjærlighet innse hvor mye han/hun elsker deg... Og i morgen vil du få ditt livs største overraskelse.. Hvir du bryter denne kjeden, vil du miste lykken i 10 år. Send denne til 15 pers på 15 minutt."

Er det ikke ganske utrolig at man sender slike meldinger til hverandre? Jeg blir litt satt ut. Det virker så dumt. Særlig når det kommer fra mennesker du gikk på skole med for 2 år siden, og du har ikke hørt fra de på 1 år. Oppi alt er jeg faktisk så idiotisk at det gjør litt vondt i magen å la være og sende denne dumme meldingen videre. Noen ganger klarer jeg å la være, andre ganger ikke. Jeg har faktisk lyst til å reservere meg mot slike meldinger, de man får på mail også. Men det går jo ikke.

Kanskje det er jeg som er sær? Tror jeg skal finne på en tilbakemedling jeg skal ha klar inne i arkivet på telefonen. Den skal ikke være så hyggelig, slik at de ikke tør sende meg flere slike teite kjedemeldinger. :sinnatagg:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For en idiotisk mail. Hvem i all verden er det som lager dem? Hva er vitsen?

Endret av Succubus
Gjest Bellatrix
Skrevet

Send svar tilbake om at du ikke vil ha sånne meldinger.

Skrevet

Enkelt og greit. :)

Skrevet

Det jeg har hørt om disse meldingene som en får på sms, er at det er telefonselskapene som sitter og finner de på. Dermed tjener de masse penger på alle som sender videre.

Jeg sender ikke videre lenger ;) Ikke har det skjedd noe når jeg ikke har gjort det heller ;)

Gjest Chrizzy
Skrevet
For en idiotisk mail. Hvem i all verden er det som lager dem? Hva er vitsen?

Tror jeg skal skrive en egen kjedemail som jeg sender tilbake. "For hver gang du sender en slik sms til meg så forkortes livet ditt med 10 år. Om du ikke vil korke i morgen så må du sende denne videre til 100 stykker innen ti minutter. " Da blir det sikkert slutt! :legrine:

Skrevet (endret)

Ikke gi bort nummeret ditt til fjortiser.

- Punktom, nabolagets minst populære unge da jeg jeg brøt kjeden etter tre hus, i hin hårde dager da kjedebrev kom i postkassa fra nabogutten/jenta.

Endret av punktom
Gjest Chrizzy
Skrevet

Ja, det er nok det man må gjøre...

Gjest niomi
Skrevet
Tror jeg skal skrive en egen kjedemail som jeg sender tilbake. "For hver gang du sender en slik sms til meg så forkortes livet ditt med 10 år. Om du ikke vil korke i morgen så må du sende denne videre til 100 stykker innen ti minutter. " Da blir det sikkert slutt!  :legrine:

:hoho:

Gjest Chrizzy
Skrevet
Ikke gi bort nummeret ditt til fjortiser.

Ja, uff! :ler:

Skrevet (endret)

Jeg pleier aldri å sende slike sms videre, får være måte på hva man skal bruke penger på :frustrert:

Endret av m@msen
Skrevet

Jeg sender dem heller aldri videre. Synes rett og slett de er så dumme at jeg ikke unner noen av mine venner å få dem. (Og det ser ut til å være gjensidig for det er ikke ofte sånne lander i min SMS eller mailboks).

Skrevet

Da jeg var yngre så fikk jeg en del av dem, og i starten sendte jeg en del vidre. Trodde jo ikke på disse truslene.. men tenk om..

Nå får jeg heldigvis få slike, og de få jeg får bare sletter jeg.

Skrevet

Jeg fikk også denne meldingen for noen timer siden...og den slettet jeg umiddelbart. Har faktisk lurt på om jeg skal si i fra at jeg ikke er interessert i slike meldinger, men fordi jeg ikke vil virke sur har jeg ikke sagt noe enda.

Jeg kaster i alle fall ikke bort penger på å sende sånne meldinger videre!

Gjest Gjesten
Skrevet

Fekk den for to minutt sidan, svarte at eg syns sånne meldingar er ekle, og at eg ikkje vil motta slikt. Når eg får dei på mail skriv eg tilbake at eg kjem til å registrere sendar som junkmail om det gjentar seg. Sender aldri vidare om det er "truslar" involvert i alle fall! Kan ikkje fordra dei der...

Skrevet

Jeg sender ikke kjedemail videre av prinsipp. Uendelig mange kjedebrev/mail som har gått jorden rundt siden våren -12 har strandet hos meg :sjarmor: ...

Gjest Bodillen
Skrevet

Fikk den nå nettopp, men omtrent halvparten (av første del) manglet, så den var ikke veldig forståelig.

Jeg slettet den.

Skrevet

ikke fått den enda, men har fått mange før. Da jeg var yngre sendte jeg dem videre fordi de var morsome eller jeg syns de var søte. Nå gidder jeg ikke det. Jeg vet jo at det ikke skjer noe uansett. Men det var en kjedemelding jeg faktisk sendte videre rundt juletider, men jeg bare strøk bort "send denne meldingen til...osv." for da ble det et veldig fint "dikt" om at man har mottatt meldingen fordi noen tenker på dem.

Gjest Peachbud
Skrevet

Hah! Gjett hva. Jeg leste denne tråden. Etter ett minutt gikk jeg tilfeldigvis bort og sjekket mobilen min. Gjett hvilken melding som møtte meg.

Disse greiene sprer seg tydeligvis raskt som lynet.

Festlig svar på meldingen du hadde komponert, Chrizzy! :ler: Men hun som har sendt den er veldig søt da. Tror ikke jeg vil være så kvass mot henne.

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)

:frustrert: Nå fikk jeg denne! Jeg blir så sint at. Voksne menneske, jobber som lærer og alt. Hjelpe meg! :kjempesinna::sinna:

Les særlig den siste delen. Er folk som sender slikt videre riktig navla? Gjør du det?

Jeg tror ikke helt på sånne ting, men diktet er jo en

tankevekker som kan

være verdt å lese.Vi stresser for mye og glemmer ofte våre venner og familie, og utsetter stadig ting... Ha en fin dag:-)

Subject: FW: VS:Les dette alene, spesielt diktet!

HUsk å lese alt! Sak 1: Kelly Sedey hadde et ønske det var at typen hennes David Marsden, skulle fri til henne. En dag når hun var ute til lunsj fridde David. Hun sa ja men måtte gå for hun hadde et møte om 20 min. Når hun kom til kontoret merket hun at hun hadde et par e-mailer. Hun så på dem- det var det vanlige fra vennene hennes men så så hun en som hun aldri hadde fått før det var dette diktet, som hun bare slettet uten å lese alt. Det var en STOR FEIL! senere den kvelden, mottok hun en tlf fra politiet. det var om DAVID. Han hadde blitt utsatt for en ulykke med en 18-hjuler. Han overlevde ikke.

Sak 2:

Kate Robinson: hun mottok dette diktet og som den troende

som hun var hun sendte det til et par av vennene sine. Men hun hadde

ikke nok adresser til alle 10 som du må sende til. Tre dager

senere, dro Katie i et maskeball. Senere den natten når hun gikk til bilen

sin, ble hun drept på den plassen av slå-og-løp(..) full sjåfør

Sak 3:

Richard S. Willis sendte dette diktet ut innen 45 minutter etter at han hadde Lest det ikke engang 4 timer senere mens han gikk langs gaten til hans nye jobb intervju med et skikkelig stort firma, da han

møtte Cynthia Bell hans hemmelige kjærlighet.. Det hadde hun vært i 5 år.

Cynthia kom opp til ham og sa at hun var veldig forelsket i ham som hun hadde vært i 2 år. Tre dager senere fridde han og de giftet seg. Cynthia og Richard er fortsattgift. De har tre nydlige unger og er lykkelige!

Her kommer diktet..

Rundt hjørnet har jeg en venn.

I denne flotte by som ikke har noen slutt selv om dagen går

forbi og uker drar videre, Og før jeg vet er et år gått.

Og jeg ser aldri min gamle venns fjes, For livet er mas

og forferdelig løp, han vet at jeg liker ham like godt, som i

de dager da jeg ringte hans bjelle. (i alle dager..:S) Og han

ringte min men vi var yngre da, og nå er vi opptatte, trøtte menn lei av

å spille dumme spill, Lei av å prøve å lage et navn.

"I morgen" Sier jeg!

"Da vil jeg ringe Jim. Bare for å vise at jeg tenker på ham."

Men i morgen kommer og i morgen går, og veien mellom oss

vokser og vokser. Rundt hjørnet, men milevis borte "her er et

telegram minherre," "Jim døde i dag."og det er da det går opp for oss til slutt.

Rundt hjørnet, en bortglemt venn.

Husk alltid å si hva du mener.

Viss du er glad i noen Si det til dem.

Ikke vær redd for å uttrykke deg selv.

Strekk deg ut og fortell noen

hva de betyr for deg.

Fordi når du bestemmer deg for at tiden er inne, kan det

hende at det er forsent.

Nyt dagen. Vær aldri misfornøyd.

Og viktigst av alt, stå nær dine venner og familie for de har hjulpet deg, å bli den personen du er i dag. du må sende denne før tre timer har gått til 10 andre.

Hvis du gjør dette vil du fortjene øyeblikkelig lykke i kjærligheten.

den personen du liker vil snart komme til deg.

Hvis du ikke gjør dette vil ulykken reise sin hånd mot deg.

DETTE ER IKKE ENN TULL!

du har lest advarslene, du har sett sakene, og konklusjonen

er. du MÅ sende denne videre eller motta ulykke.

*BEMERKELSE*

Jo flere folk du sender den til jo bedre lykke vil du få.

SMIL, til og med gjennom tårer

Men nå skal jeg sende tilbake min egen trusselmail. :sjarmor:

"For hver gang du sender en slik trusselmail til meg så forkortes livet ditt med 10 år. Om du ikke vil korke i morgen så må du sende denne videre til 100 stykker innen ti minutter. "

Vennligst ikke send videre slike mailer, gjør verden til et bedre sted!

Endret av Chrizzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...