Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst på ny parfyme nå, det nærmer seg sommer og jeg skulle ønske jeg var lys og kunne brukt lyse lette parfymer som et par av mine venninner som lukter godt med 1881, Light Blue og Eternity.

Selv er jeg mørk i håret men egentlig lys i huden, sporty, slank, med god jobb som gjør at jeg møter "dressmenn" hele dagen. Har i vinter brukt Boucheron og den er god. Har også prøvd Envy Me fra Gucci, Be Delicious fra DKNY, Allure fra Chanel. Alle med sånn passe resultat synes jeg. Faktisk var Allure den beste av disse, og for noen år siden brukte jeg også Gio et eller annet. Det er vel den lyseste duften jeg har kommet.

Blir helt svimmel av å nærme meg et parfymeri, det er så mange flasker så mye å velge i. Vil ikke ha noe kjærring parfyme, jeg er jo bare såvidt fylt 30 men likevel vil jeg ha noe som lukter fantastisk på meg. Hvordan gjør dere andre det når dere skal ha noe nytt? Noen som har et forslag å komme med til ei som er klar for å kjøpe litt nytt?

Jeg vil lukte nytt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Euphoria fra Calvin Klein? eller Clean Fresh Laundry (den siste gjør at du lukter helt rent og deilig :) )

Skrevet

Den har jeg ikke luktet på, får rase inn i parfymeriet i morgen og lukte litt på Euforia. Den andre har jeg aldri hørt om :overrasket: Men jeg har jo nyvasket tøy hver dag :ler:

Skrevet

Det viktigste å tenke på når du skal kjøpe parfyme, er å tenke på hva slags lukter du liker, og hva slags type lukter du ikke liker. Her kan du skrive inn hva slags dufter du liker, og se hva som kler deg utifra det..

Noe du også kan gjøre er å spørre parfymedamene om hva slags lukt som kan passe deg utifra hvordan du ser ut (pigmentene i huden har noe å si faktisk) og spørre om de kan anbefale deg en.

Husk også at om morgenene er sansene mer skjerpet, for dahar du ikke luktet så mye ennå, så det kan være en idè og dra en morgen (for eks en lørdag eller noe) du har tid.

Hvis du blir dårlig i et parfymeri, så prøver du bare en parfyme på håndleddet, og lar den sitte på noen timer så den "får satt seg" før du lukter på den igjen. Da får du det riktige inntrykket av parfymen.

Du kan også spørre parfymedamene om de har noen prøver på parfyme som du kan ta med deg og teste hjemme :)

Grunnen til at jeg anbefalte Euphoria er at den er veldig god, og litt tung, men ikke svimlende tung, og den er god på de fleste (har jeg erfart) og kler mørkhårede kontordamer veldig godt. Det er en voksen lukt (uten at den blir kjerring) og den sitter på lenge og er behagelig god synes jeg.

En annen du kan prøve er 5th Avenue fra Elizabeth Arden.

Oi dette blei langt..

Skrevet (endret)

Jeg er og mørk i håret med lys hud og er veldig glad i

Roma, Laura Biagiotti

Mania, Armani

Code, Armani

Hypnose, Lancome

også den fra Jil Sander som har frostet hvit flaske...husker ikke navnet på den

Kenzo Flower er også god

Disse er nok litt søtere i duften, jeg bruker absolutt ikke syrlige dufter...men Venezia fra Laura Biagiotti er også god da den er både søt og syrlig ;)

Skal skaffe meg Euphoria fra Calvin Klein nå og driver og lukter på Crystal Noir fra Versace, liker den kjempegodt, men er usikker på om den er for tung egentlig. Også vil jeg undersøke Bright Crystal fra samme.

vet ikke om du fikk noen tips her, jeg...

Legger til: Jeg liker også Allure, så det blir noe i samme gate...

Endret av kitekatt
Skrevet

Har hårfarge/hudtone noe å si for hvilken parfyme man passer best? :klø:

Gjest Deception
Skrevet
Har hårfarge/hudtone noe å si for hvilken parfyme man passer best?  :klø:

Jepp. Hvis du er mørk, og bleker håret, slutter du plutselig å like de parfymene du likte før. Og motsatt. :ironi:

Nei, det har nok med smak og behag å gjøre, som mye annet. Gamle myter holdes i live....

Skrevet
Jepp. Hvis du er mørk, og bleker håret, slutter du plutselig å like de parfymene du likte før. Og motsatt. :ironi:

:idesmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...