Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en helt ny Teutonia vogn på en Simobutikk i Bergen for nøyaktig 1 år siden i slutten av mars (altså nå litt over et år). Pent brukt, vognen ser veldig pen ut, men i går så vi at understellet var helt skjevt, vognen heller skikkelig til ene siden. I tillegg har hjulene (gummien, tror jeg) begynt å knirke veldig, og noen sømmer på kalesje har gått opp. Kan vi klage/ reklamere etter så lang tid? Og hva kan vi forvente å få/ ikke få?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knirkende hjul fikses med litt olje, dette er veldig vanlig på vogner og neppe et reklamasjonsgrunnlag.

Det andre du nevner er det verre med. Du får kontakte butikken. Jeg tipper de vil være innstilt på å fikse opp vognen for deg. Men de kommer kanskje til å spørre ut hvordan du har brukt vognen - for å se om det er feil i forhold til din bruk av vognen eller om vognen ikke har tålt det bruket den er ment til.

Skrevet

Enig med "litt lost" at knirkingen neppe er noe du kan reklamere over.

At vognen er skjev er noe som kanskje kan skyldes feilbruk, men dersom du mener å ha brukt vognen på helt vanlig måte, så må du bare understreke det i butikken. Da må i såfall vognen ha en produksjonsfeil, og dermed kan du i såfall reklamere. Samme gjelder sømmene på kalesjen.

Etter loven kan du reklamere på feil som viser seg iallfall 2 år etter kjøp av varen. Så sant det ikke er du som er skyld i disse feilene, men at de trolig har vært med vognen siden kjøp, så kan du reklamere.

Veldig mange butikker er dog ganske greie med reklamasjoner uten at du skal trenge å bevise at dette ikke er din feil. Er de det ikke så har du iallfall krav på at fikser feilene for deg!

:)

Skrevet
Kjøpte en helt ny Teutonia vogn på en Simobutikk i Bergen for nøyaktig 1 år siden i slutten av mars (altså nå litt over et år). Pent brukt, vognen ser veldig pen ut, men i går så vi at understellet var helt skjevt, vognen heller skikkelig til ene siden. I tillegg har hjulene (gummien, tror jeg) begynt å knirke veldig, og noen sømmer på kalesje har gått opp. Kan vi klage/ reklamere etter så lang tid? Og hva kan vi forvente å få/ ikke få?

Noen som vet?

Har du snakket med butikken. Hvordan gikk det?

Snakket med min sambo som jobber i en babyutstyrsbutikk. Han sier at understellet som er skjevt skyldes feilbruk (Hatt for mye vekt på, vognen komt i klem enten i bil eller kanskje på fly). Understellet blir bare ikke skjevt ved riktig bruk, derfor vil du, etter hans mening, ikke få noe på dette. Kalesjen derimot vil du få fikset av butikken da dette skyldes fabrikasjonsfeil.

Skrevet
Har du snakket med butikken. Hvordan gikk det?

Snakket med min sambo som jobber i en babyutstyrsbutikk. Han sier at understellet som er skjevt skyldes feilbruk (Hatt for mye vekt på, vognen komt i klem enten i bil eller kanskje på fly). Understellet blir bare ikke skjevt ved riktig bruk, derfor vil du, etter hans mening, ikke få noe på dette. Kalesjen derimot vil du få fikset av butikken da dette skyldes fabrikasjonsfeil.

Hei!!

Vi har levert den ja, og de tok i mot den. SKulle fikse understellet og sende kalesjen til sydame. Ringte nå nettopp og lurte på npr den var ferdig, og skulle kanskje få den i dag. Spurte om det gikk på reklamasjon, og det mente hun at det gjorde. Vi har jo ikke gjort noe annet enn å trillet den på bakken, og ikke lastet den spesielt tungt heller. Har hatt regntrekk, klær osv under vognen, og det skal den vel tåle. Plutselig en dag var den helt skjev, ikke vet jeg hvordan. Den må jo ha fått et støt på en eller annen måte, men vi bruker å være forsiktige. Bærer den til og med ned trapper og inn på buss.

Vi får se om jeg må betale når jeg henter den! Blir det noen hundrelapper er det jo verdt det allikevel, dyrere om vi må kjøpe en ny! Lillegutt er 2 år, og vi vil jo r bruke vognen lenger, så ingen krise om vi må betale litt!! Håper bare ikke det blir dyrt, helst gratis :)

Skrevet

Da er de i den butikken litt snillere enn min sambo :)

Godt du får det fikset da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...