Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har valgt den klassiske "skriv litt om forfatteren og analyser tre av bøkene hans/hennes". Har gjort meg ferdig med forfatterportrettet, og har såvidt begynt på bokanalysene. Men jeg står litt fast. Hva er lurt å ha med, bortsett fra handlingsreferat og personkarakteristikk? plutselig er jeg helt blank. Skal levere til onsdag, så jeg får heller ikke noe hjelp av læreren min før da. (er som vanlig i siste liten med innleveringene mine..)

Skriver forresten om Andre Bjerke, og tolker nattmennesket, døde menn går i land og de dødes tjern. om noen har noe tips til hva som er lurt å ta med i oppgaven min blir jeg kjempe takknemlig, ettersom jeg vil strekke meg etter en så god karakter som mulig :sjenert:

(jeg tar det hele som privatist, så det hele skal passe inn på 10minutters foredrag..)

Endret av Luzi
Videoannonse
Annonse
Gjest beekeeper
Skrevet

Henger meg på denne, har samme problem.

Gjest Tweek
Skrevet

Har ikke peiling jeg, men hva med din saklig personlige mening?

Skrevet

Tror det kunne vært lurt med en mer innsnevret problemstilling, iom at en analyse kan være mye rart. Men, du bør i alle fall ha med litt om synsvinkel/fortellermåte, bruk av virkemidler/symboler, og kanskje se på likhetstrekk i tematikk i de tre bøkene?

Skrevet

ok:) mye lurt her. skriver for harde livet hehe

Skrevet

Husk forresten ordentlig og fin layout. (Fikk masse tips i dag, iom at vi fikk tilbake særemnene våre på skolen. Så om du lurer på noe konkret kan jeg sikkert svare:))

Skrevet

Og hvis du har en god grunn til at du valgte akkurat dèt emnet også, så er det bare bra. Det ble jeg trukket på da jeg hadde mitt særemne som privatist for kun noen mnd. siden. ;)

Husk: handlingsreferatet skal ikke være en stor del av tolkninger. Husk at det er forskjell på analyse og tolkning, så du ikke kommer på fremføringen og sier du har analysert, og så har du egentlig gjort en tolkning!

Skrevet
Husk forresten ordentlig og fin layout. (Fikk masse tips i dag, iom at vi fikk tilbake særemnene våre på skolen. Så om du lurer på noe konkret kan jeg sikkert svare:))

akkurat det er ikke så viktig, siden jeg tar det som privatist. Vi får ikke karakterer på selve skolen, det er eksamenskarrakteren som blir karakteren vår. (lærerene bare veileder oss til eksamen)

Skrevet

Tror det er litt viktig uansett. Man får jo et godt inntrykk av en oppgave hvis den ser pen ut. At du har jobbet ordentlig, og passet på og at den ser fin ut ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...