Eføy Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Jeg har i en annen tråd inne på Snikk Snakk fortalt om min nabo på andre siden av veien, hvor tv'en hans på MANGE tommer syns gjennom stuevinduet hans. Nå ser jeg at han sitter og ser på tven sin bilde av blokka jeg bor i..Med andre ord sitter han i stua og overvåker oss i blokka! (han bor selv i vanlig enebolig..) Jeg må jo bare spørre, for jeg kjenner på meg at jeg ikke liker å bli overvåket på denne måten, men er dette lov?
Gjest niomi Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Neppe. Ta en telefon til politiet og hør hva du bør gjøre.
Antoinette Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Neppe. Ta en telefon til politiet og hør hva du bør gjøre. ← Enig med niomi.
Pnin Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Kan ikke skjønne at dette er lovlig for - Hvis overvåkningen ikke er nødvendig, er den heller ikke lovlig. - Skal du filme din egen eiendom, må kameraet være stilt opp slik at det ikke samtidig filmer et offentlig område eller en annen persons eiendom. - I borettslag eller andre boligselskap skal all form for kameraovervåkning være vedtektsfestet. - All overvåkning skal tydelig varsles, og alle som driver kamerovervåkning skal melde fra til Datatilsynet. (Informasjonen er hentet fra ei brosjyre om kamerovervåkningpublisert i 2004) Du kan lese mer på Datatilsynets hjemmesider: http://www.datatilsynet.no/templates/article____154.aspx
Gjest Vampyra Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 (endret) Nei dette har han ikke lov til, ring politiet du! Endret 9. april 2007 av Druscilla
Gjest Pax Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 (endret) Nei, det er ikke lov. link fra datatilsynet Endret 9. april 2007 av Succubus
Dru Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Tråden er ryddet. Kvinneguidens regler. Druscilla - mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå