Sun Mei Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Hva mener dere om at barna får påskeegg med godterier i fra flere enn bare foreldrene? De får fra foreldrene, fra to sett besteforeldre, fra tanter og onkler osv. og ender opp med kanskje 5 påskeegg i påska, og alle er fylt med godterier?
Gjest Emera Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Det hadde jeg ikke akseptert. I en sånn situasjon måtte jeg ha tatt en vennlig prat med de glade givere, og håpet at de hadde forstått.
Sun Mei Skrevet 9. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2007 Det hadde jeg ikke akseptert. I en sånn situasjon måtte jeg ha tatt en vennlig prat med de glade givere, og håpet at de hadde forstått. ← Hva om dere foreldre visste om det og mente det var greit, men ikke ga ungene deres påskeegg selv... OG at barna deres høylytt protesterte på at de ikke skulle få påskeegg fra foreldrene? Altså ikke fornøyd med å få fire påskeegg. Hva tenker dere om det?
panda Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Jeg har alltid gitt påskeegg til mine tantebarn, men de har da ikke fått noen av foreldrene. Dette har barna syntes vært helt greit.
Gjest niomi Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Hva om dere foreldre visste om det og mente det var greit, men ikke ga ungene deres påskeegg selv... OG at barna deres høylytt protesterte på at de ikke skulle få påskeegg fra foreldrene? Altså ikke fornøyd med å få fire påskeegg. Hva tenker dere om det? ← Da er det på tide å ta en samtale med barna, for da begynner de å bli vel bortskjemte!
Loevinna Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 Jeg jobber til daglig med barn, og jeg må bare si det rett ut at jeg faktisk blir skremt over holdningene til mange av dagens barn. Jeg hører til daglig uttalelser fra barn om at dersom leker eller noe annet blir ødelagt, så er det jo bare å kjøpe nytt. Og får de noe, så er det aldri nok, de vil bare ha enda mer - og får de mer så er det også heller ikke nok. osv osv.. Jeg er sjeleglad jeg klarte å glede meg over ting og godterier da jeg var liten. Og leker tok jeg vare på, for det var ikke alltid bare å kjøpe nytt. Jeg skjønner jo selvsagt at dagens samfunn har forandret seg, men det er jo faktisk ikke sååå veldig lenge siden jeg var barn - er jo bare i starten på 20-årene. Jeg synest 4 påskeegg er mer enn nok. Og er veldig enig med Emera om å heller prøve å ta en liten prat med giverne.. Og dersom de absolutt vil gi påskeegg, så hadde jeg prøvd å foreslå å kanskje putte i noe annet enn bare godteri i eggene... Og det må jo heller ikke være av de aller største eggene man får kjøpt heller. Og dersom jeg som foreldre visste om det, og mente det var greit - istedet for å gi påskeegg så kanskje jeg kunne gitt noe annet istedet for.. Et felles spill eller noe i den duren.. Men dette blir mye "synsing" fra min side, da jeg ikke har egne barn selv...
CeeCee Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Da er det på tide å ta en samtale med barna, for da begynner de å bli vel bortskjemte! ← ENIG!
Scorpina Skrevet 9. april 2007 #8 Skrevet 9. april 2007 Moder'n spurte om hun skulle kjøpe jenta vår et påskeegg (vi inviterte henne til påskelam påskeaften) men jeg sa at det hadde hun allerede fått onsdag før skjærtorsdag så det skulle hun bare se bort fra. Får være grenser for mye godterier de skal stappe i seg...
Laban75 Skrevet 9. april 2007 #9 Skrevet 9. april 2007 Jeg hadde ikke akseptert at barna fikk mer enn ett påskeegg. Nå er det slik at barna våre får påskeegg fra besteforeldrene på den ene siden. Da får de ikke egg av oss. Noe annet har aldri vært diskutert. Dersom de hadde fått egg av flere - ville jeg tatt det opp der og da. De får kun ETT egg. Bedre at giveren blir litt skuffet - enn at barna kjører i seg godterier hele påsken. Et alternativ er jo at den som gir påskeegg fyller det med annet enn snop..
Kayli Skrevet 9. april 2007 #10 Skrevet 9. april 2007 5 påskeegg hadde vært helt uaktuelt her i huset! Er det noe de får nok av er det søtsaker. Dessuten; hva er egentlig stasen når det blir så mye av alt? Den ene bestemora kom med påskeegg første året jenta vår var gammel nok. Jeg ble litt satt ut, for dette var noe jeg hadde gledet meg til å lage i stand selv. I tillegg fikk hun det i palmehelga, så da ble det påskeegg to helger på rad.... Året etter sa vi ifra på en fin måte at dette hadde vi lyst til å ordne selv, med jakt i hagen. Det skjønte hun, og har siden kommet med noen kroner til sparegrisen til påske i stedet for (40-50 kroner til hver). Helt grei ordning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå