Gå til innhold

Tyroler hus.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi har planer om å bygge og har falt for et Tyroler hus. Det skal bygges i Oplland fylke.

Er det noen som har erfaring med hvor lang tid det tar å bygge et sånt hus?

Den modellen vi har funnet, så trenger vi ikke å forandre på planløsningen. Den er midt i blinken for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du bygge tyrolerhus, ta deg en tur til Tirol først, der er tyrolerhusene MYE finere enn de som blir bygget her i Norge!

Det er dessuten ingen (svært få... jeg har ikke sett noen) ekte tyrolerhus som har "vinger" på sidene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig m skarolinee! Tyrolerhusene passer i Tirol, høyt oppe i lia under alpetoppene....Noen naboer av svigers har plassert et tyrolerhus midt på et flatt jorde; har aldri sett noe så malplassert :o Syns man bør være seg bevisst miljøet rundt en bygning; hvordan er landskapet/omgivelsene, hvordan er de omkringliggende bygninger osv osv I d store og hele syns jeg d er få tyrolerhus som kommer til sin rett her til lands, særlig etter virkelig å ha sett dem i sitt rette miljø i Tirol, for ikke å snakke om etter å ha bodd i et italiensk vertshus i tyrolerstil i DE omgivelsene i Dolomittene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel disse funnet sitt hus, og spurte vel ikke akkurat om hva andre syntes om det... eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......og da skal man selvfølgelig ikke å ha lov til uttale seg om saken heller da, mener du.....??? Nei, d er d jo bare helt spesielle personer som har enerett på......Glemte jo d i farten! Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for svaret Tusenfryd. Når en skriver ett innlegg her, så er det ofte at folk som ikke klarer å holde seg til saken.

Jeg er glad du finnes. Ellers hadde det vært håpøst inne på KG. Da hadde jeg ikke orket å vært inne her.

Jeg synes folk kan holde seg til saken og ikke begynne å uttale seg om ting de ikke ble spurt om.

Takk igjen Tusenfryd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var kanskje ikke et direkte svar på innlegget ditt, men heller et tips til hvor du kan finne ordentlig fine tyrolerhus. De passer faktisk både på flat mark og oppe i lia...

Og uansett bør en ta litt hensyn til husene rundt, hvis en skal bygge i et boligfelt. både når det gjelder valg av hus og valg av farge.

Lykke til med husbygging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

Drømmen min er og et tyrolerhus... En del år siden jeg satt og drømte over kataloger - utrolig mange flotte planløsninger!! Kan ikke svare på spørsmålet ditt, ville bare ønske lykke til og si at jeg er misunnelig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...