Chelsea Skrevet 9. april 2007 #1 Del Skrevet 9. april 2007 Når jeg lager wok (mest med kylling evt. scampi) bruker jeg vanligvis enten sweet chilisaus eller en type krydderpose fra Santa Maria som heter chicken wok eller noe sånt som man blander i vann, men er litt lei disse smakene nå. Hvilken type ferdige wokposer er gode? Vet det er smak og behag, men fint om jeg ikke kjøper en alle synes er vond. Og tips til hjemmelagde woksauser ønskes! Synes forøvrig det blir litt for kjedelig med bare soyasaus og så er mannen ikke så glad i akkurat det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
billie Skrevet 9. april 2007 #2 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Favoritten her i gården er chow mein saus ! den på glass er best. Endret 9. april 2007 av billie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 9. april 2007 #3 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg har prøvd mange forskjellige, men kommer tilbake til Mr. Lees "Mild Chili". Nam :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 9. april 2007 #4 Del Skrevet 9. april 2007 Oystersauce er også veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mrs.Valentine~ Skrevet 9. april 2007 #5 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg lager ofte søtsur saus til wok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 9. april 2007 #6 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Blackbean sausen fra Blue Dragon er god, Chow Mein sausen til Toro er heller ikke verst men er i overkant mild så jeg tilsetter alltid litt pepper og Chinese fivespice. Endret 9. april 2007 av Antoinette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 9. april 2007 #7 Del Skrevet 9. april 2007 Pleier å bruke en finhakket ingefærknoll, en finhakket hvitløksbåt, en klunk soyasaus og litt østerssaus. Varierer alt ettersom med flytende buljong, honninh, søt østersaus, fiskesaus eller hva jeg har i skapet. Ingefærsmaken er iallfall god synes jeg. Ellers er jeg enig i at søt chilisaus er en favoritt, spesielt til kyllingwok. Bruker da noen spiseskjeer med chilisaus og noen skjeer med soyasaus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå