Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hot:

- Fargene, gult, rødt, grått, blått, sølv, gull (er enda å se i motebildet), lilla, brunt, orange (dessverre for min del) og mørke grønt (gjerne kombinert med gull...det er stunning).

- La deg inspirere av 50-60 og 70-tallet. Det er også noe 80-talls å se i butikkene, men jeg styrer unna ganske mye av det bortsett i fra noen av midjebeltene og den typiske blåfargen fra 80's, som jeg elsker.

- Stiler vi ser er alt i fra søte frøkner til det mer klassiske. Disco, pinup (60's), flyvertinne (70's), kontordamen, hippien, og litt (ikke mye) av bohemen. Det er selvfølgelig også mange andre litt mer radikale stiler også, men de vil jeg ikke fokusere så veldig på her i denne bloggen.

- I år er korte skjørt og shorts å se. Selv går jeg nok for begge deler. tenk hvor stilig det blir med over-knee-strømper til eller enkle knestrømper.

- Mønstre er viktig i år, og dette kommer jeg til å gå for. Har allerde anskaffet meg en lysgul kjole med masse blomster i de fleste farger. Leopard er også HOT i år, og jeg har allerede masse i leopard. Pass bare på og ikke bruke for mye leopard på en gang. Ballerinas i leopard + et leopardskjerf i halsen holder i massevis. Kjempe stilig kombinert med gull-tilbehør, men ikke for mye av dette heller. Less is more. Pepitaruter ser man også mye av. Søtt (styr unna hvis du er dryg).

- Sommerfuglen er noe som man ser kommer i år. Selv er jeg usikker på om jeg liker dette. Jeg får en liten glamourmodell/mariah carey-følelse av å tusle rundt med masse sommerfugler på meg, men samtidig er det litt kult også.

Man ser belter, kjoler og tees (t-skjorter) med sommerfugler på. Kanskje sommerfugler slår an for meg å?

- Kjoler (kjøp deg massse kjoler). Helst korte ;)

- Jeans: Sigarettjeans er fortsatt i hot (men igjen gjentar jeg: overvektige ser ikke bra ut i dette), høye liv på jeans ser man masse av, gjerne i jeansstoff med vide bein (har allerde anskaffet meg et par, de er utrolige). Når det kommer til farger på jeansen i år burde man holde seg langt unna de lyseste. Kun de med et vintagepreg (slitte og litt mer blå i fargen). Mørke jeans er det hotteste på jeans-fronten år.

- A-line, klær som viser former, puffermer, figursydde skjorter som slutter under bysten.

- Patent (lakk) er også fortsatt hot. I både belter (helst smale belter...og ikke bruk brede hvis du har "for stor" mage, pass i såfall på å ha noe under som er høyt i midjen), sko og vesker. Noen velger å kjøpe dette i både jakker og alt som er, men det er alt for mye etter min smak og det er lett å se ut som en "russerh**e" hvis man bruker for mye patent.

- Buksedressen (jeg skal ha 20 av dem, haha).

- I følge Burberry og Louis Vuitton er nagler hot. Ikke min stil, men kjør på dere som liker dette.

- Sjal og skjerf i halsen er et must i år, og jeg digger det. Får en liten "flyvertinne-følelse" når jeg tusler rundt med det. :sexy:

- Bukseseler, tights (både korte og lange...dere som er litt overvektige burde holde dere unna begge), strømper og strømpebukser i alle farger og fasonger (go wild), tynne belter, tykke belter.

- Tight dressed som er så korte at de så vidt dekker rumpa. Ha så tykke kvalitets tighst under. Det er kledelig med tighst hvis de er av kvalitet, men som sagt... ikke for de dryge.

- Brunt skinn! Jeg elsker det og det kan nesten kombineres med alt.

- Sølv er det nye gull i år, men gullet henger også med i sommer.

- Tunikaer, skjorter og genserkjoler.

-Av sko ser vi skyhøye pumps. Gjerne med åpen og rund tå. Ballerinas (og flats i det hele tatt) er fortsatt å se. Hurra. ballerinas er kjempe søtt. Tresko og kilehel henger fortsatt litt igjen, men er vel ikke av det hotteste.

- Av solbriller er Ray Ban ute med pilotbrillene. Selv sikler jeg på et par i fra Prada. De typiske firkanta 70's brillene er også hot enda, men svært få kler dem (få det inn i hodene deres... klovner ass). Det er viktig å finne solbriller som passer din ansiktsform, og ikke kjøpe disse brillene fordi de er moderne. Få kler dem som sagt.

- Smykker: I både tre, gull og sølv. I år kan man nesten velge å vrake i alt.

Not:

- Uggs (pælm dem for godt!!).

- Gummistøvler (kun for de over 40, haha).

- Typiske bohemskjørt som var hot i for-fjor. Jeg blir nesten sinna når jeg ser folk med dem. Nei, man blir ikke tynnere av dem, du ser gravid ut i dem (ja, dette har jeg skrevet før, og skriver det igjen).

- Kamuflasje. Fy skam dere. Det burde aldri vært moderne i det hele tatt.

- Polkadotter (ja, jeg ser at mange designere fortsatt lager dette, men seriøst... det er ikke så hot lenger).

- Jeansstoff på jeansstoff er en stygg motefeil!

- Aldri blazer over hoodie.

- Brunt + sort er ikke fint!!!

- Wow-merket fra BikBok. Styr unna. Det har aldri vært hot heller (ser mange fjortisser i dette).

- For mye bohem (litt er ok, men ikke overdriv i år).

- Emo-stilen (go cry emo-kid, hehe).

- Logo-flashing. Har du en LV-veske så ikke kjøp disse med prangende logoer. Fy!

- Joggebukser eller pyjamasbukser til vanlig er bælstygt. Den moten (hvordan kom den fæle moten til i det hele tatt) er så ut nå.

- Pulesveis og bob. Kom igjen snupper. Pulesveis har aldri vært inn i noens øyne.

Fjern kort hår fra lista for godt.

Ja, falt årets mote i smak?

Endret av Snasen C
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I grunnen var det litt som falt i smak. De store kjøpene blir det nok ikke, men litt nytt blir det nok.

Uansett så var det litt artig med en oversikt over hva som kommer til å regjere gatene her i byen fremover. :)

Gjest Keycha
Skrevet

Mønstre er viktig i år, og dette kommer jeg til å gå for. Har allerde anskaffet meg en lysgul kjole med masse blomster i de fleste farger. Leopard er også HOT i år, og jeg har allerede masse i leopard. Pass bare på og ikke bruke for mye leopard på en gang. Ballerinas i leopard + et leopardskjerf i halsen holder i massevis.

Det falt IKKE i smak i hvert fall. Leopardstoff er seriøst helt grusomt!! Kjole med masse blomster høres skikkelig gammeldags ut.

Gjest Hilde K S
Skrevet (endret)

Jeg har en pepitarutete kort kjole som jeg bare elsker. Virkelig elsker!

Med tykke strømpebukser og støvletter til er den et must.

Jeg har brukt den i hele høst og vinter. Nå som sommeren kommer, skal jeg finne meg noe annet.

Ballerinaskoene er et must!

Logoflashing er alltid stygt.

Det er ikke alle som kler langt hår. Håret mitt blir aldri langt. Jeg elsker pulesveisen min. Det er det forresten mange andre også som gjør. :sjarmor:

Endret av Hilde K S
Gjest Hilde K S
Skrevet

Sigarettbukser må jeg ha meg noen av og også noen A-linetopper.

Skrevet

Passer meg utmerket. Jeg vil derimot ikke gå for leopardmønter, det er så utbrukt!! Og HVERTFALL ikke to ting på kroppen i leopard.. nei å nei..

Skrevet
Jeg har en pepitarutete kort kjole som jeg bare elsker. Virkelig elsker!

Med tykke strømpebukser og støvletter til er den et must.

Jeg har brukt den i hele høst og vinter. Nå som sommeren kommer, skal jeg finne meg noe annet.

Ballerinaskoene er et must!

Logoflashing er alltid stygt.

Det er ikke alle som kler langt hår. Håret mitt blir aldri langt. Jeg elsker pulesveisen min. Det er det forresten mange andre også som gjør.  :sjarmor:

Alle vet jo at du alltid er sexy Hilde ;)

Skrevet
Det falt IKKE i smak i hvert fall. Leopardstoff er seriøst helt grusomt!! Kjole med masse blomster høres skikkelig gammeldags ut.

Leopard har falt i smak hos meg, men jeg kombinerer aldri for mye av det.

Kjole med masse blomster eller trykk av noe slag er hot, om du ikke liker det skal du få slippe å gå i det, men tror du tenker på feil type kjoler. Det er enkelt å få en kjole med blomster på til å ikke se gammeldags ut. Men hva så hvis det er gammeldags? Vintage er da kult ;)

Skrevet
Sigarettbukser må jeg ha meg noen av og også noen A-linetopper.

A-line er ikke min stil (jeg kler det ikke), men kult til dem som passer det.

Skrevet
Det er ikke alle som kler langt hår. Håret mitt blir aldri langt. Jeg elsker pulesveisen min. Det er det forresten mange andre også som gjør.  :sjarmor:

Hvordan ser kort hår ut i pulesveis-form? :klø:

Skrevet

Jeg kommer til å gå for den søte stilen med masse romantiske kjoler, i tillegg til sekretærstilen og kombinasjonen korte shorts/skjørt med litt oversized skjorter til.

Skrevet

Jeg vet ihvertfall et not:

LEOPARD

Og brunt og sort kan være pent om det er mer sjokoladebrunt og sort.

Jeg elsker empireliv, a line, og smale bukser.

Kjoler er et must for meg i år!

Gjest Keycha
Skrevet

Har aldri skjønt hva som er så fint med leopard moten.. Fine dyr, men det er alt.. Men hver sin smak selvfølgelig ;)

Gjest Hilde K S
Skrevet
Alle vet jo at du alltid er sexy Hilde ;)

Spesielt på morningen. :sjarmor:

Gjest Hilde K S
Skrevet
Hvordan ser kort hår ut i pulesveis-form? :klø:

Rufsete. Jeg har kort hår og krøller. Det ser alltid rufsete ut. Jeg MÅ liksom like nypult-looken for å stable selvtilliten min på beina.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Og så lurer jeg på hvem Ariel er.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Feil. Jeg lurer VELDIG på hvem Ariel er.

Skrevet

- Wow-merket fra BikBok. Styr unna. Det har aldri vært hot heller (ser mange fjortisser i dette) 

Uff...også jeg som er så glad i den grønne t-skjorten med "wow" på brystet som jeg riktignok kjøpte før det var "opplest og vedtatt" at WOW var et fjortis-merke, men som jeg fortsatt bruker fordi fargen er så kul. :grine:

Skrevet
Passer meg utmerket. Jeg vil derimot ikke gå for leopardmønter, det er så utbrukt!! Og HVERTFALL ikke to ting på kroppen i leopard.. nei å nei..

Jeg er enig i at det lett kan bli overkill. :ler:

Leopard skal brukes meget sparsomt:

Som disse kjendisene.

Eller kanskje bare et smykke? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...