Gjest Cleopatra Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Jeg vurderer å lage en fotobok og ser det er mange som leverer dette. Dere som har laget en slik, er dere fornøyd med resultatet? Hvor bestilte dere i fra?
iss Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Jeg har laget en nå på Ekstrafilm, og syntes det var lett å lage! Hadde mange alternativer over hvordan sidene skulle se ut, med bilder, tekst og pynt... Men har ikke bestilt enda, så jeg vet ikke resultatet..
Wildy Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Jeg har laget en haug med fotobøker. Har bestilt fra både JapanFoto og FotoKnudsen. Er like fornøyd med begge. Bøkene blir pene,rask levering, bildene blir bra og det eneste som setter stopper for resultatet er din egen fanasi. Jeg foretrekker å jobbe endel med bildene før jeg lager boken; kutte, rette og fikse litt. Kjempeartig å ha en bok med "Julen 20062, "Påskeferie 2007" osv. I år har jeg tenkt å lage årsbok for hver av jentene med hva de har gjort gjennom året. Synes fotobøkene er helt geniale. For det første har digitale bilder en tendens til å "forsvinne". De kommer inn på maskinen, men alt for ofte skjer det ikke så mye videre. Og så krasjer maskinen og der var bildene tapt. De bildene som har kommet så langt som til framkalling har liksom ikke kommet inn i album?
KræsjPink Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Jeg har laget fotobok med programmet fra Elkjøp. Kjøpte en bok i "hard copy", der jeg selv valgte et bilde som omslag. Ble kjempefornøyd!! :D
Gjest Cleopatra Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Takk Skal laste ned noen programmer og se...
Gekko Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 Jeg laget fotobøker i julegave i år. Bestilte fra japan Photo og ble kjempefornøyd. Lett å jobbe med og kjempebra resultat!
Frøken Freken Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Jeg prøvde å lage med programmet fra FotoKnudsen en gang, men jeg syntes ikke det var noe særlig. Jeg prøvde også å kontakte kundeservicen, men fikk aldri noe svar. Mitt problem var at bildene bytta plass. Jeg kunne lage to sider, og når jeg da gikk tilbake, så hadde bildene flytta på seg, altså bytta plass. Hvis noen vet hva jeg har gjort galt må de bare komme med tips, men jeg fikk det altså ikke til. Selv om ideen om fotobok er knall! Bilder på pc`en har lett for å bli liggende.
Flippi Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 Beste er www.photomax.com du kan også få noe 5000 bilderder gratis for opbeværing... blir aldrig borte og du kan lage hvad man vill av de og er ikke så dyrt heller. siden du trenger en e-mail for registerering fra den som du hørte om dette du kan bruke min.
Gjest Cleopatra Skrevet 11. april 2007 #9 Skrevet 11. april 2007 Beste er www.photomax.com du kan også få noe 5000 bilderder gratis for opbeværing... blir aldrig borte og du kan lage hvad man vill av de og er ikke så dyrt heller. siden du trenger en e-mail for registerering fra den som du hørte om dette du kan bruke min. ← Og det beste er? -fordi du tjener penger på det?
MAcy Skrevet 11. april 2007 #10 Skrevet 11. april 2007 Har laget fra fotoknutsen, laget en minifotobok. Det kostet vel ca 250 kr pluss poerto og ekspedisjons gebyr. Er det noen som kan si noe om hva det koster og hovr det er billigst????
Wildy Skrevet 11. april 2007 #11 Skrevet 11. april 2007 Jeg laget nettopp en på Japanfoto med påskebilder. Betalte vel rett over to hundre kroner for 26 sider, kvadartisk bok 30x30 cm med lerretsinnbinding.
iingvild Skrevet 12. april 2007 #12 Skrevet 12. april 2007 Jeg lagde en fotobok med rundt 70 bilder i til min tante. Hadde scannet inn bilder fra hennes og min fars barndom, hennes barn/tantebarn og hennes barnebarn! Ble veldig fornøyd og kommer til å lage flere senere. Jeg brukte JapanPhoto og det kostet rundt 250kr for det albummet jeg lagde. Jeg hadde det i hånda 14 dager etter at det var bestilt.
Gjest Cleopatra Skrevet 12. april 2007 #13 Skrevet 12. april 2007 Jeg laget nettopp en på Japanfoto med påskebilder. Betalte vel rett over to hundre kroner for 26 sider, kvadartisk bok 30x30 cm med lerretsinnbinding. ← Hva er forskjellen på lerretsinbinding og vanlig?
iss Skrevet 12. april 2007 #14 Skrevet 12. april 2007 Man kan velge flere ulike innbindinger. Det ser man når man laster ned programmet... Bestilte min fotobok igår, blir spennende
Wildy Skrevet 12. april 2007 #15 Skrevet 12. april 2007 Hva er forskjellen på lerretsinbinding og vanlig? ← Boken er helt svart med et bilde limt på forsiden. På hardcover kan du sette inn flere bilder på forsiden samt velge egen bakgrunn. Og sette inn tekst på ryggen. De blir skikkelig stilige! Jeg begynte med lerrestinbinding på feriebøkene våre, og har forsatt med det ganske enkelt fordi det ser penere ut i bokhylla med lik innbinding på alle bøkene. Når jeg lager "skrytebøker" til besteforeldre bruker jeg hardcover.
Gjest Cleopatra Skrevet 12. april 2007 #16 Skrevet 12. april 2007 Boken er helt svart med et bilde limt på forsiden. På hardcover kan du sette inn flere bilder på forsiden samt velge egen bakgrunn. Og sette inn tekst på ryggen. De blir skikkelig stilige! Jeg begynte med lerrestinbinding på feriebøkene våre, og har forsatt med det ganske enkelt fordi det ser penere ut i bokhylla med lik innbinding på alle bøkene. Når jeg lager "skrytebøker" til besteforeldre bruker jeg hardcover. ← Er det hard eller softcover på lerretsinnbinding da? Hva er forskjellen på selve bildene/arkene i forhold til hardcover fotobok?
Wildy Skrevet 12. april 2007 #17 Skrevet 12. april 2007 Lerretsinnbinding er helt harde bøker. Og det er ingen forskjell på arkene eller bildekvaliteten i selve boken. Ihvertfall ikke noe som jeg har lagt merke til.
Gjest Cleopatra Skrevet 12. april 2007 #18 Skrevet 12. april 2007 Lerretsinnbinding er helt harde bøker. Og det er ingen forskjell på arkene eller bildekvaliteten i selve boken. Ihvertfall ikke noe som jeg har lagt merke til. ← Ok, takk
Flippi Skrevet 13. april 2007 #19 Skrevet 13. april 2007 Og det beste er? -fordi du tjener penger på det? ← Vanligvis der er ALLTID noen som tjener penger når en kjøper noe eller har noe laget. Jeg kan ikke annet en forundre den Norske sjalusien om noen orker å prøvenoe nytt. Den er faktiskt det beste photoside. Tom. AGFA gikk konk og alle bildene som de hadde på nett forsvant og Knudesn kan falle når som helst og hvad med bildene da?? Har de noen skikkelig sytem mot datakrashj?? Dette har Photomax! Men om du bare på grunn av det at en ukjent person antageligens tjener noe for dette vil ikke sjekke og prøve... so ditt problem. For å være helt ærlig jeg tror IKKE jeg tjener noe fordi jeg har ikke råd til å bestille de der månedlig bestilling som trengs for at jeg kan tjene noe. For mest norske er det helt utenksomt at NOEN KAN virkeligen ville hjelpe andre uten baktanker. Heller går de i butikkene og kjøper mye dyrere ting og hjelper butikk kjedene til å drepe alle småbedrifter! Jaa kommunisme er pop der er KUN statens bedrifter, det hadde vel passet her og og alt selv tenkning er forbudd!
Gjest Cleopatra Skrevet 13. april 2007 #20 Skrevet 13. april 2007 Vanligvis der er ALLTID noen som tjener penger når en kjøper noe eller har noe laget. Jeg kan ikke annet en forundre den Norske sjalusien om noen orker å prøvenoe nytt. Den er faktiskt det beste photoside. Tom. AGFA gikk konk og alle bildene som de hadde på nett forsvant og Knudesn kan falle når som helst og hvad med bildene da?? Har de noen skikkelig sytem mot datakrashj?? Dette har Photomax! Men om du bare på grunn av det at en ukjent person antageligens tjener noe for dette vil ikke sjekke og prøve... so ditt problem. For å være helt ærlig jeg tror IKKE jeg tjener noe fordi jeg har ikke råd til å bestille de der månedlig bestilling som trengs for at jeg kan tjene noe. For mest norske er det helt utenksomt at NOEN KAN virkeligen ville hjelpe andre uten baktanker. Heller går de i butikkene og kjøper mye dyrere ting og hjelper butikk kjedene til å drepe alle småbedrifter! Jaa kommunisme er pop der er KUN statens bedrifter, det hadde vel passet her og og alt selv tenkning er forbudd! ← Synes du er litt vel krass her. Jeg har ingen ting imot at folk tjener penger på noe slikt, men det var bare måten du presenterte det på som jeg reagerte på. Dette har da ingen ting med sjalusi å gjøre eller at jeg ikke vil sjekke ut photomax. Du skriver kun at det er det beste, uten å utdype det noe mer enn at man kan få lagret 5000 bilder der. Jeg er ikke ute etter å lagre bildene, men å lage en fotobok. Hva mener du med at fotoknudsen kan falle når som helst?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå