Annie70 Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 En au pair er vel en som kommer fra utlandet for å bo hos en familie en periode og passe barn og stelle hus. En praktikant er norsk/bosatt i norge og kommer hjem til deg for å passe barn og stelle hus.
Gjest **Evergood** Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 En au pair er vel en som kommer fra utlandet for å bo hos en familie en periode og passe barn og stelle hus. En praktikant er norsk/bosatt i norge og kommer hjem til deg for å passe barn og stelle hus. ← Praktikanter kan også bo hos familien.
Annie70 Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Praktikanter kan også bo hos familien. ← Ooops, helt sant. Det var det jeg skulle skrive, men fikk en telefon på slutten av innlegget De kan enten komme hjem til deg eller de kan bo hos deg på lik linje med en au pair
Gjest Rosin Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Det er klare regler for au-pair ordning, mer om dette finner du her : http://www.udi.no/templates/Tema.aspx?id=2651 . Jeg tror ikke praktikant ordning er regulert på samme måte.
Gjest **Evergood** Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 Ooops, helt sant. Det var det jeg skulle skrive, men fikk en telefon på slutten av innlegget De kan enten komme hjem til deg eller de kan bo hos deg på lik linje med en au pair ← Jeg var praktikant på 90 - tallet og da bodde jeg hos familien jeg jobbet hos. Egentlig veldig fin måte å bli selvstendig på. Har jo ansvar for barn og hjem noen timer hver dag. Og det er ting som skal gjøres i løpet av en dag.
ToveM Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Jeg var au-pair i Frankrike for mange år siden, en flott opplevelse jeg ikke ville vært foruten
Furstina Skrevet 9. april 2007 #8 Skrevet 9. april 2007 en au-pair ska väl också ha plats på undervisning i landets språk också
ToveM Skrevet 9. april 2007 #9 Skrevet 9. april 2007 en au-pair ska väl också ha plats på undervisning i landets språk också ← Jeg var i alle fall pålagt å melde meg på språkkurs for å få oppholdstillatese
IsaCathrine Skrevet 9. april 2007 #10 Skrevet 9. april 2007 Er ikke au pair og praktikant det samme, bare forskjellige språk? Man kan jo ha/være praktikant fra/i utlandet og norsk au pair i Norge
liv Skrevet 9. april 2007 #11 Skrevet 9. april 2007 En praktikant kommer fra Norge og jobber i Norge. En Aupair kommer fra et annet land enn det personen jobber i.
Gjest Huldali Skrevet 10. april 2007 #12 Skrevet 10. april 2007 Hvilke oppgaver kan man forvente at en praktikan eller aupair gjør? Og hvilke oppgaver kan man ikke forvente? Er det forskjell på hvilke oppgaver de har?
IsaCathrine Skrevet 10. april 2007 #13 Skrevet 10. april 2007 Caplex: -au pair [åpær], fr., på like fot, betegner at en person kan få kost og losji mot å utføre en del arbeid i familien. Oftest om ungdom som engasjerer seg hos en familie i utlandet for å lære språk. -praktikant (av gr.), person som får (videre) opplæring i et fag ved å delta i praktisk arbeid i faget. Også om unge som bor i en familie og passer barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå