Gjest Gjest Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 For en stund siden fant jeg ut at min venn ligger med kona til min sjef, og sjefen er også min venn i den andre vennekretsen liksom. Disse to, min venn og min sjef kjenner bare hverandre gjennom festligheter hos meg. Jeg er god venn med begge to, og jobber jo tett sammen med han som er sjefen, da han er daglig leder og jeg har personlansvaret i bedriften. Nå har det seg sånn at jeg vet at min venn treffer dama til sjefen, dei ble færsket en gang. Nå har dei fast møte tid, og jeg trodde at alt var med den ene gangen. Men dette har jeg jo selvfølgelig også fått bekreftet av min venn, som egentlig ikke bryr seg så mye siden han er singel. Jeg har fortalt han at han gjør dette vanskelig for meg, for jeg er jo venner med begge to her. Mens han på sin side ikke bryr seg, det er ikke han som er i forhold med noen sier han. Jeg forstår jo litt tankegangen hans da, det er strengt tatt dama til sjefen som gjør noe galt. På den andre side synes jeg at min venn bør holde seg for god til å ligge med henne så lenge han kjenner mannen. I dette tilfellet er det dama som tar kontakt hver gang, og sende frekke sms og bilder. Sånn jeg vet fra før om denne dama så har hun nokså heftig kløè nedentil, og må ha seg noe ganske ofte. Så kommer jo dilemmaet, skal jeg holde kjeft eller skal skal jeg konfrontere sjefen med dette? På den ene siden svikter jeg sjefen ved å ikke si noe, på den andre siden svikter jeg er en venn som har bedt meg holde på en hemmelighet, som jeg strengt tatt skulle ønske jeg ikke visste noe om. Men jeg ferska dei en gang, så min venn bare bekreftet dette i ettertid og kom med litt detaljer rundt dette forholdet. Det har pågått i 1års tid nå, og jeg føler det er like før bomba smeller. Jeg vet at min sjef hadde satt pris på å få vite dette. Men det får store konsekvenser for familien hans da, for jeg kjenner han så godt at jeg vet at dama ryker rett på dør når dette en gang kommer frem. Sjefen og dama har i tillegg 3barn, og jeg vil ikke være den som bidrar til å splitte denne familien. Dama til sjefen fikk nettopp vite at jeg vet alt, siden min venn hadde fortalt henne at han fortalte alt. Hun trodde at alt jeg visst var den gangen jeg feska de, og det var for 2år siden og siden glemt. Hun er nok redd for at jeg kommer til å si noe til sjefen, men jeg sitter jo her med et heftig dilemma da. Skal - skal ikke.....
Gjest niomi Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Jeg ville sagt det. Så lenge du vet og holder kjeft, er du medvirkende til sviket. Evt. bør du si til han andre kompisen din at innen 2 uker skal det være slutt mellom han og hun damen, ellers varsler du mannen hennes.
Gjest Luci Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Mens jeg leste innlegget tenkte jeg at det hadde vert best for deg å bare holde kjeft om det du visste, og spille overrasket når det smeller. Du har jo egentlig ikke noe ansvar her. Verre ble det når du skrev at kona vet at du vet. I et heftig skilsmisseoppgjør tror jeg ikke akkurat hu komme til å holde den infoen inne. Enig med niomi, gi kompisen din to uker. Egoistisk av han å holde på slik når det kan få konsekvenser for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå