Gå til innhold

Bryllupskostander


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slettet

Endret av B2B
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne kan jeg slenge meg på.

Jeg er også interesert i en kjekk oversikt over alle tingene man "bør" regne meg og hva de evt koster.

Eneste forskjellen for meg blir at vi skal ha et sted der mat og drikke på kjøpes fra stedet.

Så snille søte kjekke damer. Noen som vil dele?

Skrevet

Hei!

Jeg slenger meg likegodt på her jeg også. Vi skal ha et litt mindre bryllup, blir vel 45-50 stk. Vi satser på å leie et sted og heller få et cateringselskap til å levere maten og tenker da på en spennende varm buffet. Drikke ordner vi med selv da vi bor i kristiansand og har familie og venner i danmark som ofte får besøk:-)

Håper det er noen som ønsker å dele sine erfaringer/budsjett med oss:-)

Skrevet

Vi har samme opplegg, blir 62 gjester og har budsjettert med 80 000 kr, inkludert alt fra mat, drikke og lokaler til klær og ringer, men ikke bryllupsreise. Ser ut som budsjettet sprekker noe, men holder oss nok under 90 000 i alle fall.

Jeg kan godt legge ut et litt mer detaljert budsjett om dere ønsker det?

Skrevet

Da jeg giftet meg så var vi 88 gjester, og budsjettet ble som følger:

Lokaler : 5 000,- kr

Brus, brennevin, vin etc: 8000,- (hadde åpen bar)

Middag: 6000,- (Fikk nok kjøttet temmelig billig, siden vi fikk kjøpe direkte fra Gilde)

Pynt Kirke: 1000,-

Pynt Lokale samt innbydelser: 2500,-

Fotograf: 3000,-

Snacks: 800,-

Kokk: 2000,-

Servitører, 4 stk: 4000,-

Toastmaster: 3000,-

Sum: 35300,-kr (og da har jeg ikke regnet med klær og burdestæsj)

Skrevet

Det lønner seg å ha eget lokale som man kan kjøpe inn selv ja..

For det blir mye dyrere med hotell eller lokaler med egen servering..

For det ser vi på.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vi gjorde et overslag for en stund siden, og syns å huske at det ble på 40-50.000. Ca 50 gjester. Antakeligvis kun alkohol til maten og varm buffet. Har inkludert kjole til meg, men ikke dress til ham, ringer eller bryllupsreise. Vi kommer til å ha en venninne som tar brudebilder, jeg skal ha en forholdsvis billig kjole, fikser brudebukett selv, tror vi får hans mor til å bake bryllupskake. Husker ikke resten av detaljene akkurat nå.

Skrevet

Da jeg giftet meg for 5,5 år siden hadde vi 70 gjester. Bryllupet kom på 70.000.- alt i alt.

Maten og lokale kom på 19.000,-, vi fikk det billig fordi det var søskenbarnet til mannen som eide stedet, de laget også maten pluss at de serverte.

Vi hadde også leid et band som spilte, bare det kom på 8000,- så pengene får virkelig bein å gå på når man skal feire bryllup, men det er hvert hver eneste krone :)

Skrevet

Mener å ha lest ett eller annet sted, at man ofte rekner 1000 pr gjest ved større brylluper.

Da tror jeg ikke beyllupsreisen var inkludert.

Dette stemmer ganske bra for oss i allefall - vi hadde ca 100 gjester, og betalte ca 100 000,- for innbydelser, mat, lokale, drikke, serveringshjelp, fotograf (med forstørrelse og takkekort), blomster, antrekk til begge, band, osv osv osv

Bryllupsreisen er ikke inkludert

Skrevet (endret)

slettet

Endret av B2B
Skrevet (endret)

slettet

Endret av B2B
Skrevet (endret)
Tusen takk for svar alle sammen!

Hvordan fikk dere dette til sa billig? Lyst til a fortelle hvor mye dere beregnet pr prs osv?

Haper vi har regnet feil, for nar vi har regnet pa dette sa ser det ut for a bli en av de storste utgiftspostene pa ca 15 000kr.

En ting til...

Noen som vet hva det er vanlig a betale serverings personale og ca hvor mange vi bor beregne til 80 personer?

All vin ble kjøpt i Belgia, hvor den var radikalt mye billigere enn å kjøpe på polet i Norge. 1 flaske i Norge kostet rundt 110,- kr, imens samme flasken i Belgia kostet 20,- kr. (vi hadde 70 flasker rødvin, og jeg skal innrømme at det var vel ikke en eneste av de som ble fortollet.. :sjenert: ) Mener å huske at der gikk 43 flasker under festen.

Jeg hadde helt angst for at det skulle være for lite å drikke, så vi hadde ikke noe eksakt regnestykke, men bare kjøpte inn. Som regel så vet en jo også hva gjestene drikker mest av, så f.eks hvitvin hadde vi bare 4 flasker av, og 3 av dem var fremdeles uåpnet dagen etterpå.

Når det gjelder cognac så regner en som følger: 4 cl pr person til desserten og 4 cl pr person under kake og kaffe'n. Jeg hadde ikke mer en 2 store flasker cognac i baren, og det holdt. Hadde også en Whiskey, samt en del vodka. (6 flasker)

2 flasker gin, 4 flasker lime, 2 akehvitt. Og så var der jo rødvin, hvitvin og brus.

En sparer enormt viss en kjøper flaskene utenlands, og nå var vi så heldig at vi hadde et par turer, samt to foreldrepar som også kjøpte for oss når de var der nede, dermed holdt vi budsjettet veldig lavt.

Skal du kjøpe alt i Norge så må du nok rekne mer en 8000,- kr ja.

Vi hadde 4 servitører til 88 personer, og det funket fint. De var hyret inn via vidergående, (hotell og næringsmiddelfag) og vi betalte dem 1000,- kr hver. Samt at de fikk med seg både vin og øl da de gikk. (ja de hadde passert 18 år)

Endret av Varda
Skrevet (endret)

slettet

Endret av B2B
Skrevet (endret)

90 gjester:

Alt av trykksaker (invitasjoner, bordkort, lommebordsplan, sanghefter, kirkeprogram, svarkort, takkekort, meny): 11865,-

Mikrofon, høytalere og cdspiller: 2200,-

Band: 10000,-

Transport til og fra kirken: 2600,-

Frisør og make up: 3000,-

Servering av forfriskninger: 1200,-

Taffel musikk (en som spiller saxofon): 1100,-

Kanapeer og eksotisk fruktskål: 7264,-

Middag: 35670,-

Servietter og stearinlys: 820,-

Bartilbehør: 350,-

Kaffe: 1440,-

Bryllupskake: 3000,-

Andre kaker: 1140,-

Nattmat (mexikansk suppe): 3915,-

Leie av lokalet: 10000,-

5 servitører fra kl. 16:00 til kl. 03.00 (en time før middag og en time etter festen er over) : 11825,-

Sy inn og legge opp kjole: 1800,-

Priser på blomster og sånt vet jeg ikke før neste onsdag.

Endret av 3llie
Skrevet (endret)

Tusen, tusen takk for det detaljerte budsjettet ditt 3llie, det er til stor hjelp.

Endret av B2B
Skrevet (endret)

Her er en oversikt over budsjettet vårt: (ca 75 gjester)

Lokale:

Leie 25000

Dekketøy 0

Duker 1800

Blomster:

Brudebukett 2000

Knapphull 600

Kranser til brudepiker 350 per stk (vi skal ikke ha noen likevel, men tar det med så ser du prisen)

Borddekorasjoner 350 per stk(vi skal ikke ha noen likevel, men tar det med så ser du prisen)

Blomsteroppsats (type til kirken) 2 stk =2000

Catering:

3-retter 300 per pers 20400

Kokk 0 (inkl i catering)

Servitør_proff (2400*6) 14400 (anslag fra catering)

Barnemeny (100*11) 1100

Kake 0 (kokketante baker

Snacks 200

Klær:

Brudekjole 7700

Slør 500

Sko 860

Smykker 1000

Dress_leie 2000

Strømper 100

Frisør:

Brud 2500

Forlover 400

Påskjønning_Toastmaster 500

Ringer 3000

Vielse HEF 3000

Hotell 2000

Transport 0 (faren til forlover har veteranbil)

Taxi til hotellet 200

Trykkesaker:

Invitasjoner 600

Bordkort/meny 200

Program 140

Takkekort 500

Alkohol:

Vin 8000

Kasser_Øl 720

Vodka 4 stk 750

Whisky 1 stk270

Cognac 4 stk 1080

Gin 4 stk 540

Baileys 2 stk 300

Kasser_Brus/Blandevann 5 stk 1200

Kasser_Farris 1 stk 240

Aperitif (12 flasker) 960

NB! Husk alkoholfritt også

Brudepiker

Kjole (250*3) 750

Fotograf 0

vi får dette av fotografvenn av mannen (men normalt regner man gjerne mellom fra 5000 og oppover)

Diverse

Påskjønning forlover 500

Trompetist 2000

Totalt ca 109 000 grøss...

NB! Merk at vårt lokale er veldig dyrt, og det trekker opp prisen betraktelig.. ellers synes jeg faktisk ikke vi har valgt så dyre løsninger, men det hoper seg opp ja..Mye av alkoholen kjøpes inn på tax-free og er derfor rimeligere enn pol-prisen)

Endret av Bare Bea
Skrevet

hei hei

da vi først satt med planleggingene fikk vi vite at totalkostnadene med alt regner man med 1000 kr per pers, da er alt med. vi syntes dette var litt stivt :overrasket: vi har ikke fått svar fra alle enda, men med et bryllup på ca 90 gjester som er voksne og 8 barn under 15 år har vi regnet oss frem til dette.

lokale 4000

åpen bar 8000

vin til mat ca 5500

dj ( en venn med tilgang til det som trengs) 2500

klær til mann 6000

hovedrett 17000

forrett og dessert lager servitørene 5000

musikk til kirken 500

bukett og blomster 3000 vi bestiller bukett og en i familien lager dekorasjonene

kjolen bestemmer jo man selv pris på, litt med smak og behag

låner bil til og fra kirken

og så kommer forografen, vi hadde først tenkt at en venn skulle ta det men ønsker ikke ubehagligheter om det ikke skulle bli som vi ønsket så da måtte vi bestille fotograf i en hast, fult hos mange fotografer allerede et halvt år før vi skal gifte oss. og den regningen kommer på 6000 kr

bryllupet vårt kommer på rundt 57000 kr.

servitør hjelpen bruker vi bekjente som vi slipper å betale i penger, men jeg må stille opp når dem har noen som skal gifte seg eller lignende. hvis ikke hadde vi måttet ut med 100 kr timen til 10 servitører og det blir omtrent 10000 kr og det syntes jeg var mye.

håper det var litt til hjelp :trene:

Skrevet

Bare maten vår med tilhørende drikke kommer på 1040 per pers..

Så da blir 1000 alt for lite å regne med!

____________________________________

>"<>"<>"<>"<>"<

Skrevet

Vårt ser etter budsettene også ut til å havne på sånn ca 1000 pr gjest, utenom bryllupsreisen.

Har man det på resturant/hotell der man ikke har med alkoholen selv, så blir det straks en annen pris, da gjerne kuvertprisen kan passere tusnelappen ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...