pusimor Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Har lagt i hele dag med en intens, pulserende hodepine. Hat tatt 2 paracet og 1 paralgin forte uten effekt. Er ikke kvalm eller lyssky, men hodepine er meget pulserende. Klarer ikke gå over gulvet, må ligge helt i ro. Har hatt slik hodepine noen ganger tidligere med mnd mellomrom. Kan det være migrene, selv om jeg ikke er kvalm og lyssky?
Gjest Dallandra Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 Kanskje? Hva med lyder? Klarer du å snakke normalt? Renner tårene? Hvis du har naproxentabletter liggende kan du forsøke å ta det, evt så kan ibux fungere bedre enn paracet. Men når du allerede har tatt endel smertestillende så er jeg usikker på hva du kan ta, det beste vil nok være å ringe legevakta/vaktapotek og spørre hvor snart du kan ta noe igjen. Mht naproxen kan du ta 3 tabletter, vente en halvtime, og har det ikke gitt seg da kan du ta en til. Ibux - ta 3-4 tabletter. Men som sagt: Ring legevakta og hør hva du kan ta når.
pusimor Skrevet 8. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2007 Kanskje? Hva med lyder? Klarer du å snakke normalt? Renner tårene? Hvis du har naproxentabletter liggende kan du forsøke å ta det, evt så kan ibux fungere bedre enn paracet. Men når du allerede har tatt endel smertestillende så er jeg usikker på hva du kan ta, det beste vil nok være å ringe legevakta/vaktapotek og spørre hvor snart du kan ta noe igjen. Mht naproxen kan du ta 3 tabletter, vente en halvtime, og har det ikke gitt seg da kan du ta en til. Ibux - ta 3-4 tabletter. Men som sagt: Ring legevakta og hør hva du kan ta når. ← Takk for tipset Tårene renner ja, men mest fra det ene øyet - også den siden hodepinen kjennes mest
Gjest Dallandra Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 Hvis du drar på legevakta vil jeg tro du kan få migrenetabletter også...??
Aggi Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 Hei Uff stakkars.. Jeg vet hvor vondt det er, Har hatt sånne anfall en del ganger de siste årene. Jeg vet ikke helt hva det er da jeg ikke har tatt det opp med lege. Tenkte at det kunne være migrene jeg også,men stress-hodepine kan være veldig vondt det også. Hvis det ikke gir seg så synes jeg du skal dra til legevakta. Når jeg har det sånn, blir det værre når jeg beveger meg, så jeg får samboern til å bære meg i seng, så ligger jeg der med et lite apotek på nattbordet.
Chelsea Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 Det er jo så mange typer migrene, så det kan sikkert være det. Jeg sliter med migrene men når jeg har det klarer jeg ikke å se verken på lys eller dataskjerm, må ligge i mørkt rom og gjøre ingenting. Er også kvalm og må kaste opp. Men jeg kan også få "vanlig" hodepine, som minner litt om skallebank (som man får ved fyllesyke, men også når man ikke er det). Da hjelper det litt om jeg enten karrer meg ut en tur i frisk luft (jeg får den type hodepine hvis jeg ikke har vært utenfor døra den dagen) eller drikke masse. Cola light eller kaffe hjelper hvis jeg mangler koffeininnsprøytning den dagen eller jeg trenger mat for å få opp blodsukkeret. Hvis du skal til lege vil han sikker spørre om du har skrevet hodepinedagbok. Dette hjelper han å kartlegge om det er migrene eller annen type hodepine. Så skriv opp lengde på anfall, styrke og hvordan du følte deg (alt du kan komme på de gangene du har hatt det). God bedring, føler med deg, hodepine er noe herk!
meta2 Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Føler med deg. Jeg er med i et migrene prosjekt, for en ny migrene medisin. Har snart gått en uke på tabletter. Har ikke hatt de trykket i hodet. Hatt litt hodepine i to dager, men ikke migrene. Har vært forkjølet. Jeg fikk av legen en dagbok som jeg skulle skrive ned når jeg hadde hodepine. Nå fører jeg elektronisk dagbok. Som piper kl 20.00.
~Mrs.Valentine~ Skrevet 9. april 2007 #8 Skrevet 9. april 2007 Siden det er pulserende og mest/bare på den ene siden, høres det jo ut som migrene. Du sier du har hatt det før. Har du vært stresset, vært mye i solen, fått lite søvn eller spist/drukket noe spes. før hodepinen? Det kan fremkalle migrene. Fikk du noen synsforstyrrelser før du fikk vondt i hodet?
Chelsea Skrevet 9. april 2007 #9 Skrevet 9. april 2007 Føler med deg. Jeg er med i et migrene prosjekt, for en ny migrene medisin. Har snart gått en uke på tabletter. Har ikke hatt de trykket i hodet. Hatt litt hodepine i to dager, men ikke migrene. Har vært forkjølet. Jeg fikk av legen en dagbok som jeg skulle skrive ned når jeg hadde hodepine. Nå fører jeg elektronisk dagbok. Som piper kl 20.00. ← Jeg var også med i et sånn prosjekt men har da aldri hatt så lite migrene dvs. hadde ikke migrene i det hele tatt i løpet av den tiden det varte. Psykisk kanskje? Tror nevrologen min var litt skuffet over at han hadde valgt ut meg som testperson! I ettertid har jeg imidlertid hatt masse migrene og dessverre ikke funnet den perfekte medisinen. Ja, ja, man kan ikke lykkes med alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå