Aggi Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Hei Frysepulver Leste i en tråd at du var utdannet tannlegesekretær (?) Vel, lurer på om du kan svare på en spørsmål: Jeg har flere visdomstenner som vokser ut, veeeldig sakte virker det som. Jeg driver nå på med en stor tannbehandling og synes det er fryktelig (det synes lommeboka også). Jeg lurer på hva du synes om å beholde visdomstenne til dem evnt utgjør noen plage? Håper du kan svare meg. Jeg er veldig redd for tannlegestolen.
Gjest Frysepulver Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 Hm, det er det nok bedre at tannlegen din svarer på enn jeg... Selv beholder jeg de foreløpig, men det er ikke videre lurt av meg ettersom jeg må ta endel medisiner i forkant av en trekking, jeg risikerer å gå med vill tannpine før jeg kan gjøres klar til trekking En annen ting som taler for å trekke tennene (dersom man nå må/bør trekke de, det sier vel tannlegen og røntgenbildene mye mer om enn meg), er at man ofte har en tendens til å få tannpine i ferier. Påsken og julen kan man banne på at en tann begynner å krangle. Hvis du ikke vil trekke de, så trenger du selvsagt ikke det, men dersom tannlegen din har sagt de må ut før eller siden, hadde jeg heller valgt "før"
Devana Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 Tro meg, det frysepulver nevner om tannproblemer i påsken stemmer så utrolig godt. Jeg havnet på tannlegevakta idag pga en hersens visdomstann som må opereres ut nå over påsken Dumt å utsette ting ja...Jeg har lært
Aggi Skrevet 8. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2007 Okay, tusen takk for svar iallefall! Devana , stakkars .. jeg leste om ditt møte med tannlegevakta i dag ja. Håper det går bedre. Tannlegen min sa noe om at jeg måtte operere dem ut, auuuu..
Devana Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 Uff..Men det er bedre å få ut de som lager plager ihvertfall Men jeg beholder mine som ikke plager meg noe ihvertfall, gidder ikke opereres for moroskyld. lykke til
Aggi Skrevet 8. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2007 Nettopp- ingen vits i å operere for moro skyld.. Takk i like måte!
Gjest Skrevet 8. april 2007 #7 Skrevet 8. april 2007 *ser panisk ut* Må man trekke ut visdomstenne selv om de ikke er noe særlig problem? *er redd for skumle tannlegen sin som har en vane og gjøre alt for og skade meg*
Gjest Frysepulver Skrevet 8. april 2007 #8 Skrevet 8. april 2007 *ser panisk ut* Må man trekke ut visdomstenne selv om de ikke er noe særlig problem? *er redd for skumle tannlegen sin som har en vane og gjøre alt for og skade meg* ← De kan utgjøre et problem over tid. Jeg hadde heller ikke trukket visdomstenner "bare for å gjøre det", men dersom røntgenbildene viser at de vil presse på "syverne" (tannen foran visdomstennene som kalles "åttere") når de vokser mer er det jo greit å fjerne de. Dessuten kan visdomstenner lett få betennelse etc - og det er ikke godt
Cata Skrevet 8. april 2007 #9 Skrevet 8. april 2007 *ser panisk ut* Må man trekke ut visdomstenne selv om de ikke er noe særlig problem? *er redd for skumle tannlegen sin som har en vane og gjøre alt for og skade meg* ← Jepp . Jeg har fine og friske visdomstenner men tannlegen forlangte at jeg skulle trekke en av dem (helst to) siden de sto skjevt og gnagde mot innsiden av kinnet. Hun mente de kunne forsårsake en tumor . For meg hørtes det passe skremmende ut siden jeg tolket "tumor" som svulst, så da hun kom med det argumentet gav jeg meg. (Men hadde kjempet for tennene mine i 3 år allerede da - både visdomstenner og nabotenner var jo friske. ) Hvis det kan være noen trøst så var det gjort på et øyeblikk og det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Største problemet var at jeg skulle prøve å gjøre meg forstått på jobb etterpå, -og jeg var godt bedøvd for å si det slik. Det tok en times tid før omgivelsene slapp å "tolke" det jeg prøvde å si .
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2007 #10 Skrevet 9. april 2007 Hvis det ikke er noe galt med visdomstennene, så blir det anbefalt at man beholder dem... De kan nemlig være til hjelp ved en senere anledning, som f eks feste til bro..
Gjest Skrevet 9. april 2007 #11 Skrevet 9. april 2007 (endret) Hmm.. Når jeg tenker over det nå så trakk faktisk jeg de fire bakerste tennene på ungdomsskolen en gang fordi jeg skulle en gang få regulering (det skjedde jo aldri) så regner med at jeg ikke må trekke de ettersom jeg bare har 6 tenner foran de.. Endret 9. april 2007 av Gjest
Gjest Frysepulver Skrevet 9. april 2007 #12 Skrevet 9. april 2007 Hmm.. Når jeg tenker over det nå så trakk faktisk jeg de fire bakerste tennene på ungdomsskolen en gang fordi jeg skulle en gang få regulering (det skjedde jo aldri) så regner med at jeg ikke må trekke de ettersom jeg bare har 6 tenner foran de.. ← Da trakk du syverne, de foran visdomstennene. Kan fortsatt hende at visdomstennene kommer og at de kan bli betente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå