Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

:tristbla: Ble helt uvel når jeg leste et innlegg om ei som ikke klarer å glemme sin første kjærlighet, selv om hun har ny type nå... (Tråden heter "Den første kjærligheten, hvorfor kommer jeg aldri over han?")

For jeg er veldig sjalu, vet at kjæresten min møtte eksen sin i dag eller nylig for at den ene av dem skulle levere/hente noe til den andre. Og så tenkte jeg at det kanskje var eksen hans som skrev dette. Noe som ville vært et rart sammentreff... Men siden hun beskriver at han en dag skrev kjærligheterklæringer og neste dag ikke visste hva han følte, så er det nok ikke samme gutt. Mye annet stemte da...

Og dette usynlige båndet hun skrev om... :forvirret:

Jeg har aldri hatt noe forhold som har vart mer enn i et halvt år, og disse har stort sett ikke vært veldig seriøse. Jeg synes det er så jævlig å tenke på at kjæresten min har vært sammen med en annen jente i 3-4år, at de kjente hverandre og den andres familie veldig godt, og at de hadde det flott sammen.

Disse tankene kunne ødelagt forholdet vårt, og kan det fremdeles... Jeg tåler ikke å høre navnet til eksen hans før magen vrenger seg og jeg blir fortvilt (uten å vise det). Hva kan jeg gjøre for å skjerpe meg? Jeg vet at uansett om jeg hadde kommet inn i bildet eller ikke, så ville de aldri blitt sammen igjen.

Foreldrene hans er veldig greie, tror ikke de sammenligner meg med eksen hans... Men er så ekkelt å tenke på at hun har vært i mitt sted.

Hjeelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn vil det alltid være og jeg tror man bare må heve seg over det og tenke at det er en grunn til at det ble slutt og at han nå er sammen med deg istedet. Alle har en fortid og det kan man ikke få gjort noe med.

Og du kan jo trøste deg med at de ikke har barn sammen, så da slipper du å ha noe med eksen å gjøre for alltid ;)

Skrevet

Hei du!

det var jeg som startet den nevnte tråden...Føler meg en smule dum nå. Fordi etter at gråtetoktene gav seg, og jeg fikk igjen litt sunn fornuft, så gav det seg. Det er akkurat som om alt jeg noensinne følte for han kom opp til overflaten, og det er vondt å tenke på alle minnene og alt vi betydde for hverandre. Det er ikke der mer, på en måte.

Er nok bare sentimental jeg! Vil ikke bli sammen med han igjen. Det var så mye usikkerhet og vondt mellom oss til slutt. Det blir litt sånn når det går ei stund. Du begynner å glemme det som ikke fungerte, og husker plutselig så mye positivt.

Har tenkt mye i dag. Jeg lurer på om han er helt over meg? Det er vondt å tenke på at han kanskje er det. Men noe i øynene hans sa meg at han nok innerst inne føler litt som meg. Men begge vet at det ikke går. Det blir for mye styr. Vi orker ikke å slepe venner og familie gjennom nok et drama.

Jeg har i allefall bestemt meg for å sette en strek over dette. Jeg er så utrolig glad i kjæresten min, og kommer til å bare krype tett inntil han neste gang jeg treffer han. Det er faktisk mulig å være glad i flere på en gang, på forskjellig måte har jeg funnet ut.

Mulig kjæresten din tenker litt på henne. Det er forsåvidt naturlig, tydeligvis. Men hvis han virkelig er glad i deg, så blir han hos deg. Og med tiden blir fortiden visket mer og mer ut. Det er deg han er sammen med, det er du som får lov til å være med på å lage nye minner.

Jeg skal i allefall slutte å tenke slik på fortiden, og heller lære meg å leve mer i nuet.

Gjest Age 27
Skrevet

Som trådstarteren i den andre temaet skrev, så er det slik at man ofte glemmer ting som ikke fungerte i et forhold, mens man husker det positive.

Sånn er det med andre ting og. Mange har vel opplevd endel kjedlige dager, hvor man har sittet inne og kjeda deg fordi været ute var dårlig og alle vennene var opptatt med sine ting. Eller vanlige dager med dusj, mat, skole, mat, venner, tv, mat, søvn. Det man husker er gjerne noe ekstra bra. En dag med perfekt vær, grilling og bading med venner avsluttet med en knall fest hvor man treffer drømmetypen.

Kan jo også huske ekstra vonde dager, som at oldefar dør, man finner ut at typen er utro, man er ordentlig syk og føler at man holder på å dø.

Typen din husker sikkert mange bra ting han og eksen opplevde, men han husker sikkert også det negative. Det er en grunn til at det ble slutt. Nå er han sammen med deg! Har ikke du gjort ting før som var viktig for deg da, men som du ikke føler noe sterkt for nå?

Jeg synes at fortid bør være fortid blant kjærestepar. Dere er sammen nå, og i framtiden, hvis du slipper taket på fortiden!

For å berolige deg litt så er det ikke noe usynlig bånd mellom alle ekspar. Jeg har noen langvarige forhold bak meg.. Selv om jeg er venner med noen av mennene, så tenker hvertfall ikke jeg tilbake og lurer på hvordan ting hadde vært hvis vi fortsatte å være sammen osv. Det som har skjedd med tidligere flammer har skjedd, men ikke noe man går rundt å tenker på tror jeg! Ihvertfall ikke etter en stund, og når man har ny kjæreste!

Vis typen din tillit, prøv å unngå eksprat og nyt at dere er hverandres!

Skrevet
For å berolige deg litt så er det ikke noe usynlig bånd mellom alle ekspar. Jeg har noen langvarige forhold bak meg.. Selv om jeg er venner med noen av mennene, så tenker hvertfall ikke jeg tilbake og lurer på hvordan ting hadde vært hvis vi fortsatte å være sammen osv. Det som har skjedd med tidligere flammer har skjedd, men ikke noe man går rundt å tenker på tror jeg! Ihvertfall ikke etter en stund, og når man har ny kjæreste!

Vis typen din tillit, prøv å unngå eksprat og nyt at dere er hverandres!

Dette er jeg veldig enig i!! Tror ikke du skal bekymre deg. ;)

TS i den nevnte tråden ønsker nok sterkt at det skal være et sånt bånd mellom dem, og det at hun "ser i øynene hans at han innerst inne føler som henne", dette er nok ren ønsketenkning...

Det første året etter jeg flytta fra eksen min snakka jeg mye med ei felles venninne vi har, og hun fortalte meg stadig at han trodde jeg hadde funnet ny kjæreste bare for å provosere ham, at han merket at jeg savnet ham og alt mulig sånt. Dette var ting han fant på for å trøste seg selv, for sannheten var at jeg var over ham allerede før jeg gjorde det slutt, og at jeg var og er så forelska i min nye kjæreste som jeg aldri noensinne før har vært... :sjarmor:

Skrevet

"Hans første kjærlighet" er tittelen på innlegget. Fordi om han var sammen med en annen før deg, er det mulig at du er hans første kjærlighet, men at hun nok var hans første forelskelse. Ikke bry deg om henne! For det gjør nok ikke han! Uansett hvor mye du tviler, uten å egentlig ha grunn til å tvile, så må du bare si til deg selv at det er deg han vil ha...

For å berolige deg litt så er det ikke noe usynlig bånd mellom alle ekspar.

Dette er jeg veldig enig i!!

Den kan jeg og skrive under på. Jeg gikk inn i mitt første seriøse forhold da jeg var 16 år. Var sammen med gutten i 3 år, litt av og på den siste tiden, før vi gjorde det slutt. Da han fikk seg ny dame var jeg sikker på at han fremdeles tenkte på meg, og så på meg som den første og største kjærligheten. Jeg var overbevist om at han overhodet ikke hadde det like bra med den nye, som med meg... Lurte også på om han ble sammen med henne bare for å komme over meg, eller erstatte meg.

Nå som jeg har ny type selv, ser jeg helt annerledes på det. Har aldri hatt det så bra før, og jeg tenker ikke på den første kjæresten i det heletatt. Når man blir sammen så tidlig føles det kanskje sterkt der og da, men i ettertid ser man kanskje at det første forholdet man har, ikke er så spesielt som mange mener.

Skrevet
"Hans første kjærlighet" er tittelen på innlegget. Fordi om han var sammen med en annen før deg, er det mulig at du er hans første kjærlighet, men at hun nok var hans første forelskelse. Ikke bry deg om henne! For det gjør nok ikke han! Uansett hvor mye du tviler, uten å egentlig ha grunn til å tvile, så må du bare si til deg selv at det er deg han vil ha...

Veldig godt poeng!! Første kjæreste er ikke nødvendigvis første kjærlighet! Min første kjærlighet var hvertfall ikke en av de to første...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...