IsaCathrine Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Vi har en snart 11 år gammel hund som til vanlig veier 16-17 kilo. I det siste har hun vært veldig sulten (hun kan la mat ligge igjen om hun er mett) og maser om mat hele tiden. Virker nesten som om hun "glemmer" at hun spiste for litt siden. Ribbena kjennes også lettere enn vanlig, så vi fant ut at vi skulle veie henne. Hun veier når "bare" 15 kilo. Er det grunn til bekymring? Det skal jo også sies at hun i de siste månedene har gått mye mer tur enn hun pleier. Men da skulle man jo tro at hun ville få mer muskler også? Og muskler er da tyngre enn det fettet hun eventuelt måtte få trimmet av seg? Eller går hun for sakte til å få muskler, men at aktiviteten likevel er nok til at hun går ned i vekt?
Gjest Kermit Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 Nå vet jeg ikke stort mer om hunder enn hva som er bak og hva som er foran, men kan den økte apetitten være et tegn på orm? Hvis hun spiser for flere og ikke får den næringen hun trenger fra maten, så vil hun vel gå ned i vekt.
IsaCathrine Skrevet 9. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2007 Ja, vi har tenkt på det kan være orm..
Gjest Bodillen Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Pleier dere å gi henne ormkurer, da? Man bør gi ormkur en gang i året...
IsaCathrine Skrevet 10. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2007 Pleier dere å gi henne ormkurer, da? Man bør gi ormkur en gang i året... ← Det er jeg faktisk ikke sikker på. Mamma og pappa som styrer med sånt.
Gjest Coca Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 Jeg har mistanke om orm, men var jeg dere ville jeg tatt den med til veterinær for grundig undersøkelse. 11 år er mye for en hund, og en kontroll er nok fornuftig.
Gjest Coca Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 Så etterpå at det bare dreier seg om et par kilo. Så sant hun spiser og drikker normalt og ellers virker frisk og rask tror jeg ikke det trenger å være noe galt. Men sjekk den likevel. Best for alle parter å være sikker. Og en ormekur skader ikke.
Dalilah Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Du sa at hun dere hadde begynnt å trene henne mer? Da trenger hun selvsagt mer mat og! Muskler bygges ikke med mindre kroppen har overskudd av proteiner, så hvis dere fortsetter å gå like mye tur med henne ville jeg nok gitt henne noe mer mat også.. Økt trening med lik mengde mat er på en måte slanking
IsaCathrine Skrevet 12. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. april 2007 Hun har nok ikke gått ned mer enn 1-2 kilo, og hun går som sakt en god del tur.. mer enn før. Dessuten er hun jo snart 11 år, og det er vel ikke helt unaturlig at hun blir tynnere med alderen.. Prøver å gi hun litt ekstra mat, som oftest så regulerer hun jo selv hvor mye hun spiser..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå