Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakker ikke om selvbruningskrem, men noe som på en måte varmer opp pigmentene eller noe sånn at du får lettere farge av solen eller noe. Har hørt om noen som har brukt det men hva er det for noen og hvos kjøpes det.

Hørte det var faktisk en som ble solbrent av den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående husker jeg det var mange som brukte en lignende krem (fra Piz Buin). Bruk av den skulle få frem brunfargen, og den hadde solfaktor 2 (hvis man kan kalle det solfaktor). Du får sikkert tak i en slik krem der hvor du kjøper solkrem, men jeg vil ikke anbefale det. Ikke rart man blir solbrent hvis man soler seg med en krem med så lav faktor...

Skrevet

Det ikke noe man soler seg med.. Det har den efekten av at pigmentene blir mer aktiv eller noe. Det er derfor det bare tar noen timer å bli solbrent når du er på fjellet men når du ligger i ro på stranden så går det litt lengre tid... Er sånn at man blir brun uten sol liksom... Er det jeg har hørt hvertfall

Gjest Rosin
Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen slik krem, og syns nesten det høres for godt ut til å være sant. Men hvis det fungerer, så hadde jeg blitt veldig glad for å ha prøvd denne da jeg var yngre og ønsket og bli brun ;)

Det er forøvrig noen som hevder at betakaroten kan føre til at man blir lettere brun. Jeg kjøpte kapsler på helsekost og spiste anbefalt dose en sesong for noen år siden. Det hadde ingen effekt på meg.

Gjest Keycha
Skrevet

Er ikke sånn solariumskrem du mener da?

Skrevet

Har ikke decleor en sånn en da? Men som olje da...

Gjest Bodillen
Skrevet
Det er forøvrig noen som hevder at betakaroten kan føre til at man blir lettere brun. Jeg kjøpte kapsler på helsekost og spiste anbefalt dose en sesong for noen år siden. Det hadde ingen effekt på meg.

Det stemmer at betakaroten gjør at man blir lettere brun, man må bare ta nok. I Norge er det ikke lov å selge mer enn 9 mg pr kapsel. En av disse om dagen er nok til at datteren min (som har veeeldig lys hud) ikke blir så fort solbrent, men faktisk får en lett brunfarge om sommeren.

Selv kjøper jeg 50 mg betakarotenkapsler i Sverige, og de gir meg en svak brunfarge hele året. Etter at jeg begynte med dem blir jeg heller ikke solbrent. Men man må selvsagt passe på å smøre seg uansett!

Gjest Keycha
Skrevet

Wow er dette sant? Hvor kjøper man disse "pillene" da? Jeg vil misbruke dem :ler:

Gjest Bodillen
Skrevet
Wow er dette sant? Hvor kjøper man disse "pillene" da? Jeg vil misbruke dem  :ler:

De selges i helsekostforretninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...