Fanta Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Vi skal få oss hund rett etter påske. En Cairn-gutt. Men har problemer med å finne navn til han...Vanskelig...Her er de vi har tenkt på : FANT LEO TIM ZORRO TAMLIN LUCIFER DRACO ORION CAIZER CHAKKA (betyr venn på eskimoisk) CHILLI ADOLF DIABLO FABIAN GIMLI ZIMBAD PANZER LUKE CINCO BELLUS (betyr snill på latinsk) CARAID (betyr venn på skotsk) Har ikke funnet noen vi syns passer helt... Noen forslag? Anyone?
Cata Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 Måtte google litt for å få plassert utseendet på en Cairnterrier, men etter å ha sett dem så må jeg jo si de minner om en "Tim". Av navnene på lista di så synes jeg Adolf kan passe også (men det blir kanskje litt stigmatiserende for stakkaren...? ) Ser dere har foreslått Luke og dermed koplet jeg straks til Star Wars. Synes ikke han ser ut som noen "Luke", men hva med "Chewie" ? (Kan muligens bli litt vanskelig å rope, når dere skal kalle på ham.)
Fanta Skrevet 8. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2007 Tim er en av mine favoritter , og Adolf er sambo sitt favoritt-navn. Vil ikke at hunden skal hete Adolf, jeg da...Ikke lett å bli enige. Chewie var ikke så dumt! Takk for tipset! Tar gjerne imot flere tips også!
LilleMy28 Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 Jeg syns Fant var kult, for det er jo han fra tegneserie, hehe. Min gamle hund het Frisco, jeg syns det er et kult navn på en liten terrier.
Gjest Bodillen Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 (endret) Jeg stemmer for Tim. Kort og greit, og det passer til utseendet. Også hadde søsteren og svogeren min en hund som het Tim, og den var fantastisk snill og godlynt, derfor gir det navnet meg så gode vibber... Ellers synes jeg det er litt kult å ha sånne litt satte menneskenavn på dyr, jeg da. Men Adolf er jo litt spes, da... Hva med Gunnar, Sverre, Trygve, Bernt, Frode, Sigmund, Einar, Frank, Terje, Roger (vet om en hund som heter det, faktisk ), Harald, Leif, Erling, Geir eller Ivar...? Endret 8. april 2007 av Bodillen
rangi Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 Jeg kjenner en fox terrier som heter Torstein, det syns jeg er et kjempeartig navn.... Ellers er jo Farris et fint navn på slike småtasser som bobler over av energi:)
Metis Skrevet 8. april 2007 #7 Skrevet 8. april 2007 Er selv eier av en cairngutt, og var imponert over at dere har så mange navn på listen! Dette er en snill, kvikk, tøff og veldig glad rase, så navnet bør kanskje gjenspeile det? Synes Fant og Tim er de navnene som passer best på denne rasen. Artige navn! Vil helst ikke si hva vår heter, da dette er sånn type info jeg prøver å unngå på nett...sorry!
Metis Skrevet 8. april 2007 #8 Skrevet 8. april 2007 Og forresten; Gratulerer! Dere har mye å se frem til!!!!
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 8. april 2007 #9 Skrevet 8. april 2007 Hva med Gunnar, Sverre, Trygve, Bernt, Frode, Sigmund, Einar, Frank, Terje, Roger (vet om en hund som heter det, faktisk ), Harald, Leif, Erling, Geir eller Ivar...? ← Hehe, elsker sånne navn på dyra. Kan jo også nevne Kalle-Kåre, Knut-Johnny, Per Blink, Alex-Under, Even Firbein (variant av Even Beinlaus) og Helge-Knut. Også kjente jeg engang en mann med 2 hunder som het Den Er Min og Ikke Din (helt sant!)
Fanta Skrevet 8. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 8. april 2007 Jeg stemmer for Tim. Kort og greit, og det passer til utseendet. Også hadde søsteren og svogeren min en hund som het Tim, og den var fantastisk snill og godlynt, derfor gir det navnet meg så gode vibber... Ellers synes jeg det er litt kult å ha sånne litt satte menneskenavn på dyr, jeg da. Men Adolf er jo litt spes, da... Hva med Gunnar, Sverre, Trygve, Bernt, Frode, Sigmund, Einar, Frank, Terje, Roger (vet om en hund som heter det, faktisk ), Harald, Leif, Erling, Geir eller Ivar...? ← Tror ikke jeg liker typiske menneskenavn til hunder...men Tim er en av favorittene Jeg kjenner en fox terrier som heter Torstein, det syns jeg er et kjempeartig navn.... Ellers er jo Farris et fint navn på slike småtasser som bobler over av energi:) ← Farris var kult! *notere* Og forresten; Gratulerer! Dere har mye å se frem til!!!! ← Takk, gleder oss masse, og nå er det bare 2 dager igjen :-D Hehe, elsker sånne navn på dyra. Kan jo også nevne Kalle-Kåre, Knut-Johnny, Per Blink, Alex-Under, Even Firbein (variant av Even Beinlaus) og Helge-Knut. Også kjente jeg engang en mann med 2 hunder som het Den Er Min og Ikke Din (helt sant!) ←
Gjest Borghild Skrevet 8. april 2007 #11 Skrevet 8. april 2007 Adolf var bra! Bob-Adolf Børre er enda bedre.
Fanta Skrevet 8. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 8. april 2007 Har klart å "luke ut" noen navn på lista. Nå ser den sånn ut: FANT LEO TIM ZORRO TAMLIN LUCIFER DRACO ORION CAIZER CHAKKA (betyr venn på eskimoisk) CHILLI ADOLF DIABLO FABIAN GIMLI ZIMBAD PANZER LUKE CINCO BELLUS (snill på latinsk) CARAID (venn på skotsk) TEDDY ADRIAN AIAK ALMAR KORAN BALDER CHEWIE FARRIS Men kom gjerne med flere forslag
Fanta Skrevet 8. april 2007 Forfatter #13 Skrevet 8. april 2007 Adolf var bra! Bob-Adolf Børre er enda bedre. ← Vel...
Gjest Frysepulver Skrevet 8. april 2007 #14 Skrevet 8. april 2007 Jeg stemmer for Tim. Kort og greit, og det passer til utseendet. Også hadde søsteren og svogeren min en hund som het Tim, og den var fantastisk snill og godlynt, derfor gir det navnet meg så gode vibber... Ellers synes jeg det er litt kult å ha sånne litt satte menneskenavn på dyr, jeg da. Men Adolf er jo litt spes, da... Hva med Gunnar, Sverre, Trygve, Bernt, Frode, Sigmund, Einar, Frank, Terje, Roger (vet om en hund som heter det, faktisk ), Harald, Leif, Erling, Geir eller Ivar...? ← Beklager avsporing her, men Bodillen foreslår her at en hund bør hete det sammen som to av hennes brødre OG den ene onkelen hennes heter... :klø:
Fanta Skrevet 8. april 2007 Forfatter #15 Skrevet 8. april 2007 Beklager avsporing her, men Bodillen foreslår her at en hund bør hete det sammen som to av hennes brødre OG den ene onkelen hennes heter... :klø: ←
Cata Skrevet 8. april 2007 #18 Skrevet 8. april 2007 Jepp, den kan fint hete Oskar også. (Men da rapper du navnet mitt altså. Får jeg hund noen gang og det blir terrier, så skal den hete Oskar....)
Fanta Skrevet 8. april 2007 Forfatter #20 Skrevet 8. april 2007 Oskar ← Hva med Oliver? ← Jepp, den kan fint hete Oskar også. (Men da rapper du navnet mitt altså. Får jeg hund noen gang og det blir terrier, så skal den hete Oskar....) ← Oskar likte jeg ikke så det får du ha i fred Men Oliver var ikke så dumt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå