Gå til innhold

Påskegaver?

Donpedro

Anbefalte innlegg

Jeg ser i en annen tråd her at mange gir barna påskegaver.

Jeg tenker som så, at dagens barn får jo alt de trenger, mange får jo så mye resten av året at de nesten ikke har noe å ønske seg til jul og bursdag. Så har man julekalendre som i en del tilfeller har tatt helt av, med dyre ting hver dag hele desember.

Og nå har man altså begynt med påskegaver i tillegg?

Er dette vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bodillen

Det har jeg aldri hørt om, og jeg håper virkelig jeg aldri kommer til å få høre om det heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I jakten på påskeegget hender det jeg legger inn små gaver. Men det er ting vi skal ha på hytta, f.eks et nytt brettspill, farger, tegneark, blader osv.Mao ting som ville ha blitt kjøpt inn uansett, det er bestandig kjekt å ha noe å hold epå med om været er virkelig ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Våre barn får små gaver sammen med påskeeggene. Det er snakk om blader/bøker i paperback. Og sokker eller undertøy som de uansett trenger.

Bladene dette året var lettlest bok til minsten, for han har så vidt begynt å lese små ord for seg selv. Frøken Detektiv har kommet i paperback nå, jeg var selv glad i de bøkene da jeg var yngre og de koster jo kun 49 kr på butikken, og Donaldpocket til eldste. Dette for å begrense hvor mye godteri de får, og for å prøve å få de til å være glad i å lese da jeg selv elsker det...

Ikke får de store dyre kalendergaver til jul heller, kun en vanlig sjokoladekalender av besteforeldrene og en haribokalender fra oss sist jul.

Synes selv dette tar helt av, så jeg vil prøve å begrense det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk alltid et påskeegg og gjerne litt ekstra bald eller noe. påskegaver - for noe tøys? Vi hadde storsamling i påsken og besteforeldrene begrenset heldigvis. Synes ting tar av litt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke tenkt å innføre til mitt barn, nei. Synes mange unger i dag får så mye at de er helt likegyldige til nye gaver og gamle leker. Håper vi skal klare å stå imot det verste gavepresset hos oss. Håper ikke familien overøser ham med gaver hele tiden heller. Han er barnebarn numero uno og første baby på lenge i svigerfamilien så kjøpelysten er stor der. Vi får prøve å ønske oss fornuftige ting til ham hvis de må kjøpe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungene her får bare påskeegg/påskegodt, har aldri hørt om at man kjøper påskegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det kanskje ejg som var grunne til at denne tråden ble opprettet hehe..

Nei, men jeg jobber i en butikk som selger spill og har flere ganger i påskeuken og litt før hatt foreldre, med barn, innom som skal ha en psp/ds til ungene i påskegave, sier de selv hvertfall. Flere gir også spille til rindt 500 i påskegave til ungene sinde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg har sveitsiske aner, og han er oppdradd med at ungene ikke får påskeegg, men derimot en gave fra påskeharen. Hans sønn får derfor en gave i steden for påskeegg.

... selv har jeg ikke barn, men jeg synes nok at det virker som om unger (de jeg kjenner, i hvert fall) får mer enn nok gaver som det er... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...