@lfa Skrevet 29. mars 2002 #1 Del Skrevet 29. mars 2002 Er det noe spesielt man må ta hensyn til hvis man vil "bygge på en sånn" ? Bare litt påskegrubling..... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2002 #2 Del Skrevet 29. mars 2002 Heisann @lfa:-) Skjønner ikke helt spørsmålet ditt... bygge på en SCSI-disk??? skal du sette inn en? Har du SCSI-kort? Cabron (påske-blank) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 29. mars 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 29. mars 2002 Heisann Cabron Har ingen spesielle planer om å sette inn en, men jeg tenkte bare at hvis jeg skulle komme på det en dag, så hadde det vært greit å vite "hvordan gjøre det"... Jeg har sikkert ikke SCSI-kort, nei... Det bør jeg vel ha i tilfelle? Det er foressten harddisk jeg mener her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2002 #4 Del Skrevet 29. mars 2002 Hei igjen:-) Først av alt må du ha: 1 stk. SCSI-kort 1 stk SCSI-kabel (følger med kort... ser ut som IDE-kabel, men er bredere) Og selvfølgelig 1 stk SCSI-disk.. Du kan jo se litt på priser hos komplett eller noe sånt, men det har seg jo slik at SCSI er dyrere enn IDE... SCSI har jo også fordeler, du kan jo koble mer enn 4 stk. hardisk/CD-rom dill til PC'n uten problemer, og så er diskene kjappere i tillegg til at de bruker mindre system-ressurser... spesielt fint ved CD-brenning:-) Jeg hadde SCSI brenner/harddisker før, men fant vel egentlig ut at det ikke var så stort poeng i det... Jeg driver jo ikke plate-sjappe akkurat(hehe) Dessuten har det kommet RAID-hovedkort på markedet nå, og der kan man koble opptil 8 IDE dingser sammen, så i værste tilfelle kan man jo ha f.eks 6 * 160GB disker, og 2 CD-spiller av ymse slag.. Tipper det skulle holde ett par uker selv for PCfrik@lfadama.. Cabron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2002 #5 Del Skrevet 29. mars 2002 hehehe... der fant jeg jammen på en kul mail adresse til deg i samme slengen.... hehehehe Cabron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 30. mars 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 30. mars 2002 He he, nei den mailadressen var ikke verst... Men da er altså SCSI disk helt borkastet? Og en IDE dings er det samme som en annen type disk? Og hvis jeg skal sette inn en IDE harddisk i tillegg til den jeg har fra før, så må jeg kjøpe ett RAID-hovedkort? Og hva er egentlig forskjellen på en IDE 2.5'' og en IDE 3.5'' ? Er det bare det at 3.5 '' er større, det spiller ellers ingen rolle hvilken man velger? Maser jeg vet du, Cabron... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2002 #7 Del Skrevet 31. mars 2002 Hei igjen... Jeg antar at du i øyeblikket har IDE-harddisker, siden du ikke har SCSI... Dette er den vanligste og billigste måten å snakre PCer på.. Ikke vet jeg, men hvis du har.. 1 stk. harddisk 1 stk. CD-ROM 1 stk. CD-brenner Så har du enda plass til 1 harddsik før du i tilfelle må skifte ut hovedkortet ditt.. Du skjønner at ett "vanlig" hovedkort har plass til 4 stk IDE-enheter.. dvs.... Hardisker/CD-ROM eller en hvilken som helst kombnasjon av disse.. Jeg sier heller ikke at SCSI er helt bortkastet, men i de fleste tilfeller er det vel litt uøkonomisk uten at det smaker så veldig av resultatet.. Når vi derimot prater om 2.5" er dette harddisker for bærbare, mens 3.5" er for stasjonære.... Så det er vel ikke bare å kjøpe hva man vil.... hehehe Cabron (bare svarer jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 31. mars 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 31. mars 2002 Ååååå, ok. Nå ble jeg straks litt klokere Ja, jeg har dvd, brenner og en stk harddisk fra før, så da kan jeg jo sette inn en til uten problemer da. Takk for hjelpen igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2002 #9 Del Skrevet 31. mars 2002 Alt i orden:-) Kjøp bare en som er stor og rask (ikke liten og treg.... hehehe) så har du plass i lang tid framover.. Cabron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 31. mars 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 31. mars 2002 He he, ja stor og kjapp er nok bedre enn liten og slapp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2002 #11 Del Skrevet 31. mars 2002 Har da ikke nevnt verken kjapp eller slapp jeg... Cabron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 31. mars 2002 Forfatter #12 Del Skrevet 31. mars 2002 Nei, du brukte bare andre ord.... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå