Hedda-78 Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Jeg lurer på hvor mange gaveopppakkere dere skal ha i bryllupet deres. Vi skal ha 33 gjester, de fleste i par, så jeg regner ikke med det blir et berg av gaver. Noen naboer/kollegaer/venner utenom kommer nok til å gi noe, men aner naturligvis ikke hvor mye dette vil utgjøre. Vi skal ha fotografering før vielsen, og vielsen og festen på samme sted. Det blir ca 1 time mellom vielse og middag, og i denne pausen blir jo gaveopppakkerne stående og pakke opp, mens andre drikker sjampanje... Litt dårlig samvittighet for det... Jeg antar at gjestene vil komme litt etterhvert den siste halvtimen før vielsen begynner, og kanskje noen gaver er levert på forhånd også, så jeg tenkte at gaveopppakkerne kunne komme 1 time før vielsen, for å begynne å pakke opp gaver som allerede er levert, og ta imot gavene etter hvert som folk kommer. Jeg har spurt to av gjestene om de vil være gaveopppakkere, er dette nok???? Vil heller ha for mange enn for få gaveopppakkere, vil jo ikke at de to skal stå og stresse, de er jo gjester i bryllupet også. Det vil jo være flere der så tidlig også, men de har andre oppgaver (toastmaster, forlover osv), de kan jo sikkert hjelpe til, men det blir kanskje kaos i systemet hvis det blir for mange "kokker" innom for å hjelpe til. Hva tror dere?
Saeria Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 Jeg har vært gaveoppakker en gang og da var vi tre. Greit at det var flere gjester i dette bryllupet og en del flere gaver, men med tre så ble det en for mye eller en for lite alt etter hvordan en ser det. Det ble ikke så oversiktelig som en ønsket, dog vi fikk orden på gavene og hvem som gav hva. Jeg tror det er lurt å enten ha en som pakker opp og en som registrerer kort og gave (fører i bok, fester på klistremerker) eller at en rett og slett deler gavebordet i to og lar to pakke ut og to registrere hver sin del. Sørg da for at første gruppe f.eks. registrerer gave 1-10 og den andre registrerer 11-20.
Helen Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 Da vi giftet oss hadde vi 70 gjester, vi hadde da to som pakket opp og en som skrev liste samt tok vare på pengene.
Gjest _Leela_ Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 Jeg har vært gaveoppakker alene i et slik bryllup som dere skal ha (30 + gjester). Kom jo selvsagt gaver fra gjestene og en del utenfra. Klarte jobben greit jeg, men hadde kanskje vært greit med en hjelpende hånd til å skrive opp og lignende. Fordelen var jo at jeg hadde full oversikt. Ulempen var at jeg ødela neglelakken min... Tror to kan fungere fint hvis de fordeler oppgavene mellom seg, også greit å være to for å ha litt selskap, husker jeg følte meg litt utafor da jeg sto der og pakket opp og folk ellers var sosiale.
naley Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 vi blir litt over 100 og regner med å ha 2 stk. Slik at en pakker opp og en skriver.
pusla Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 Jeg pakket opp gaver i et bryllup med ca 60 gjester fjor, da var vi to stykker som også var gjester i bryllupet. Det var fint å være to, det er sikkert ikke så gøy å gjøre dette alene. Det var en del stress, men det gikk innmari greit. Så to stykker til deres bryllup tror jeg vil være veldig greit, det bør ikke bli for mye jobb da iallefall.
Hedda-78 Skrevet 8. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2007 Men hvor lang tid pleier man å bruke, da? Det kommer jo an på hvor mange gaver det er og hvor mange opppakkere det er. Jeg hadde jo liksom ikke tenkt at de skulle stå der mens alle andre spiser middag... Hadde håpt at oppakkingen skulle være ferdig til middagen, men det er jo ingen krise hvis ikke, heller, da kan de bare gjøre ferdig etterpå. Å skaffe: minst to sakser hvite klistrelapper penner skrivebok teip? et par svarte søppelsekker til gavepapir etc. Noe jeg har glemt?
pusla Skrevet 8. april 2007 #8 Skrevet 8. april 2007 Vi brukte ca en time, tror jeg, med veldig effektivt arbeid. Lista di ser grei ut, det var dette vi brukte også.
Gjest niomi Skrevet 8. april 2007 #9 Skrevet 8. april 2007 Vi brukte bærbar PC å skrive på. Veldig greit, rotet ihvertfall ingen bort lista.
Kykkelikokos Skrevet 8. april 2007 #10 Skrevet 8. april 2007 Vi skal ha to personer (mamma og en tante). Tror det er lurt å velge to som samarbeider godt
Mies Skrevet 10. april 2007 #11 Skrevet 10. april 2007 Har pakket opp i mange bryllup, og hvor mange opppakkere man trenger avhenger jo av hvor mange gaver man får, noe som ikke nødvendigvis er det samme som hvor mange gjester man har. Dersom dere ønsker dere store ting så mange spleiser så blir det ferre gaver, kjøper alle tallerkner, glass og boller blir det flere... 30 gjester, to opppakkere, tja, 1 times jobb om det er bord å sette det på og ikke alle andre går i veien. kansje mere. Jeg ville ha tatt inn en til eller to til om du kan, jeg vil ikke annbefale at de kommer før bryllupet, det er litt hyggeligere å slippe å jobbe i to bolker, bedre med en mens det er apretiff. Appropo bord. Jeg har sett bryllup med 70 gjester og tre meter gaver, jeg har sett bryllup med 70 gjester og 11 meter gaver. Bedre å ha for god plass en for dårlig, ha gjerne ekstrabord klare eventuelt. Sett av plass for opppakkerene å jobbe på. gjerne et bord som gavene ikke står på (så blir det mindre krøll med kort og pakker og...) Jeg synes det beste er om alle pakker opp og skriver inn hver for seg. Det vil si at jeg følger min pakke fra jeg tar den ut av plastposen/haugen, til den er ferdig utpakket, fått sine klistrelapper med nummer, klistret kort og skrevet i bok og satt pent opp på gavebordet. Dette er raskest, og sikres i følge mine erfaringer. Til sist til de som ikke kjenner systemet (fikk intrykk av at TS gjør det) Man har en bok som man har følgende kolonner i: Post nummer: (løpende fra 1-) en post pr kort Fra: Hva: (viktig å skrive hva og antall) boken kan deles inn i nummererte bolker, (feks dele inn hver tredje-fjerde linje) det kan være greit så slipper en å tenke på hvilket nummer som var sist. Klistrelapper, hvite, (klistreark en kan skrive på og klippe opp, eller ferdige små prislapper). Sett klistrelapp på kortet og på alle gavene, disse har nummeret til posten. Nå vil en ha en bok hvor alt står sirlig opptegnet, man har ett system som sikrer at uansett hvor mye tull det blir når gjestene ser på gavene så hvet man hva man fikk av hvem og kan finne frem til dette etterpå ved å se på nummerene
Gjest lucky08 Skrevet 2. juni 2008 #12 Skrevet 2. juni 2008 jeg lurer vel også på hvem dere bruker som gaveopppakker?
Concertina Skrevet 2. juni 2008 #13 Skrevet 2. juni 2008 jeg lurer vel også på hvem dere bruker som gaveopppakker? Jeg har tenkt å spørre venninner, jeg har selv pakket opp gaver i deres bryllup så de sier helt sikkert ja
Gjest lucky08 Skrevet 2. juni 2008 #14 Skrevet 2. juni 2008 Jeg har tenkt å spørre venninner, jeg har selv pakket opp gaver i deres bryllup så de sier helt sikkert ja hm.. jeg skal ikke ha så mange venner, kanskje 4-6 stykker, alle er par og ingen kjenner hverandre, så føler ikke jeg kan spørre noen av dem, da kommer de mannfolka dere til å sitte i en krok å kjede seg.. Kanskje jeg kan spørre 2 tanter? jeg har aldri vært i et helt bryllup før, bare på kaffe, og i det ene var det i hvertfall forloverene til venninna mi som pakket opp...
Gjest Frk Åberg Skrevet 2. juni 2008 #15 Skrevet 2. juni 2008 jeg lurer vel også på hvem dere bruker som gaveopppakker? Vi bruker brødre. Tre stk.
Gjest lucky08 Skrevet 4. juni 2008 #16 Skrevet 4. juni 2008 Vi bruker brødre. Tre stk. du det synes jeg var en super idè
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå