Frujuli Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Dette kom jeg til å tenke på i går. Jeg skulle ha kaffegjester. marsipankake skulle lages. Lat som jeg er, så kjøper jeg ferdig kjevlet marsipan. Den er til rund kake. Det er oppgitt mål på kaken...ellers så blir leiven for liten. Nå ville jeg ha en oval eller firkantet kake. (litt stor) Det er da mange som baker slike kaker, så jeg savner firkantete leiver. gjerne i to ulike str.
Gjest bada Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 Det er ikke så veldig mange ting, da butikken jeg handler på har veldig bra utvalg, Men her er et jeg kunne komme på i farten: Mandelmel, kapers på salt, økologisk fløte, tørket steinsopp og tørket mynte. Dessuten vil jeg at de skal ta inn pasta fra De Cecco igjen.
14062003 Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 Hakket hvitløk uten eddik, som holder litt lenger enn en måned i kjøleskapet! Ferdiglagd sunn mat som ikke er svindyr.
Gjest Fjellsippa Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 Det jeg kommer på i farta er vin og middelhavsansjos. Ingen butikker her jeg bor har middelhavsansjon og det er visst ikke så enkelt å skaffe det heller. De unnskylder seg med at det ikke er i sortimentet deres.
dront Skrevet 8. april 2007 #7 Skrevet 8. april 2007 (endret) Jeg synes nærbutikkene våre har dårlig utvalg, men etter å ha tatt en storhandel på Ica Maxi tidligere i påsken har jeg innsett at de egentlig bare har flere av hver vare i endel av de store butikkene. Men ting jeg savner til vanlig er blant annet mer økologiske grønnsaker og frukt (men abonnerer nå), økologisk kjøtt (det skulle vi veldig gjerne hatt!) og diverse bønner o.l i tørr eller hermetisk form. Og en skikkelig ferskvaredisk, ikke bare fryste eller vakumpakkede standardting som koteletter og ...nakkekoteletter. Og at det "alltid" var mulig å få kjøpt suppe- og grytekjøtt til ok priser, sånn som det er nå må man visst forte seg å hamstre en gang i året. Ja, også at de tok inn rismelk på fast basis, ikke pga en og annen feilbestilling. Edit: Og ja, de kunne godt solgt vin også. Men erfaringsmessig gir vinsalg i butikk dårligere utvalg enn Polet, så jeg kan godt ofre dette behovet. Selv om jeg sjelden kjøper annet enn standardmerker med vin selv... Endret 8. april 2007 av dront
Saeria Skrevet 8. april 2007 #9 Skrevet 8. april 2007 Om jeg ikke tar helt feil så sender vi en del økologiske kjøttvarer av storfe til Meny butikkene. Grytekjøtt, stek og diverse filtetyper. Vi har det hvertfall på lager hos oss og vi får påfyll hver onsdag.
dront Skrevet 8. april 2007 #10 Skrevet 8. april 2007 Om jeg ikke tar helt feil så sender vi en del økologiske kjøttvarer av storfe til Meny butikkene. Grytekjøtt, stek og diverse filtetyper. Vi har det hvertfall på lager hos oss og vi får påfyll hver onsdag. ← Takk for tips Da er det bare å lete etter Menybutikker innen rekkevidde, tror ikke det er så mange... Men kanskje Ultra og Obs også kan ha?
Gjest bada Skrevet 8. april 2007 #11 Skrevet 8. april 2007 Takk for tips Da er det bare å lete etter Menybutikker innen rekkevidde, tror ikke det er så mange... Men kanskje Ultra og Obs også kan ha? ← Ultra har økologiske kjøttprodukter, både okse, kylling og svin.
Saeria Skrevet 8. april 2007 #12 Skrevet 8. april 2007 Nå distribuerer "min" avdeling kun på deler av vestlandet. Jeg jobber i Nortura, avd. Bergen. Men jeg regner med at det stort sett er samme butikkene som tar inn denne typen varer. Her tar også Drageset Sper spar inn litt økologisk. Vi har forresten også øko.kjøttdeig. Den suser like fort ut av lager som den kommer inn.
Scorpina Skrevet 8. april 2007 #13 Skrevet 8. april 2007 Egg på boks - det hadde vært kjekt å ha... Smørefett på boks finnes jo, hvorfor ikke "egg på boks"?!
Tabris Skrevet 9. april 2007 #16 Skrevet 9. april 2007 Jeg savner mer økologiske produkter i nærbutikken. Vi har Mega her i bygda, og den har forsåvidt bedre utvalg. Vegetarvarer som soyaburgere, -pølsere osv hadde også vært flott og hatt litt nærmere, men fordelen er vel at man da blir "tvunget" til å lage mer grønnsaksbasert mat.
Meaty Skrevet 10. april 2007 #17 Skrevet 10. april 2007 Eddikchips. ← På Ica Maxi her i byen har de Pringles salt and vinegar, noe min britiske bedre halvdel er sjeleglad for... selv blir jeg stram i maska hvis jeg spiser sånne, de er jo så utrolig bitre!
lillesky Skrevet 10. april 2007 #18 Skrevet 10. april 2007 Jeg savner større utvalg generelt. Skulle ønske vi hadde Carrefour i Norge. Der er fiskedisken like stor som en norsk Rimi-butikk.
Gjest itla Skrevet 10. april 2007 #19 Skrevet 10. april 2007 (endret) Eddikchips. ← Deli de Luca har Tyrells Cider Vinegar and Sea Salt chips, de er ikke så verst - men litt avhengig av at du bor i Oslo, for Deli de Luca er vel først og fremst her i byen. Tidligere hadde "vår" Meny-butikk Kettle Chips med Balsamic vinegar and salt, de var knallgode. Mulig andre Meny-butikker fremdeles har. (Note to self: Spørre på Meny om de kan ta inn igjen...) For å svare på trådens tema - jeg savner mye! Skikkelig sterk te (av typen Assam), ordentlig cheddar (de gule greiene de kaller engelsk cheddar her i landet kommer ikke i nærheten engang), engelsk brød, større utvalg av økologiske- og fair trade-varer, sunne ferdigretter, ferske, ferdigsmurte sandwiches... and the list goes on. Ja, jeg har engelske aner. Og jeg elsker å rusle blant hyllene på Sainsbury's! Endret 10. april 2007 av itla
Frujuli Skrevet 11. april 2007 Forfatter #20 Skrevet 11. april 2007 En erfaring jeg gjorde i dag og i går. mange eldre/syke orker ikke å gå på store sentra. Det er lange avstander fra den ene enden til den andre. Enden ble at tante måtte plasseres i en kafe på senteret mens jeg gikk rundt og handlet. Selv om hun hadde veldig lyst til å bli med,men krefene /helsen sa nei. Ikke alle som er svekket som har rullestol,men kunne de ikke hatt noen få ved senteret inngang som eldre/svake/ kunne ha til disp? B.l.a min mor orker ikke stedets nye senter. Det er harde gulv og langt å gå. tenk så kjekt om det sto en enkel stol til å trille i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå