Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Vi har alle behov for å snakke med noen når man har problemer med partneren. Men er det vanlig at disse samtalene får svigerfamilien til å komme med gode råd om hvordan han skal hevne seg eller "knuse" meg? Samboeren min og jeg har hatt endel problemer, og har kranglet mye. Jeg mener han er en stor egoist, som behandler både meg og andre dårlig. Han blir sur hvis jeg inviterer venner, nekter å bli med på besøk til venner eller min familie, lyver til meg (og andre) for å dekke over feil han gjør (fra detaljer til større ting), og lager et helvetes bråk hvis han for eksempel er sulten og jeg ikke har middagen klar (vi jobber begge full tid), hvis jeg har hengt opp et maleri han ikke liker, eller andre ting som jeg mener det er helt sinnsykt å bli sur for. Man kan da si ting på en ordentlig måte: for eksempel "det bildet syns jeg ikke er fint, må vi ha det hengende der?" istedetfor "fy faen, for et stygt bilde - nå har du laga hull i veggen for å henge opp det søppelet - du får faen meg ta det ned og sparkle det hullet!" Av og til er jeg helt sjokkert, og dermed krangler vi. Så prater han med familien, og jeg aner ikke hva som blir sagt, men de skuler på meg, nekter å snakke med meg, og kommer gir han til og med råd om hva han skal gjøre for å "sette meg på plass". Det føles så forferdelig urettferdig, for han fremstiller det som at "stakkars han som må leve med ei kjerring som ikke engang klarer å ha maten klar når han kommer hjem fra jobb" (selv om jeg selv kom inn døra fem minutter før han). Og de er tydeligvis helt enige! Jeg blir helt sprø - HVA GJØR JEG?!?!
KræsjPink Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 Kanskje hadde det vært en idè å holde krangler innen deres fire vegger, og ikke involvere andre? Og diskutert husarbeidet, og komt frem til en slags "avtale" der?
Gjest Frøken Titt Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 (endret) Be han for søren meg kutte ut. Har du bedt han om det? Hvor gammel er han som gidder å blande inn mamman. Endret 8. april 2007 av Frøken Titt
Jodi Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 Det er akkurat som å høre eksen min det! For å si det sånn - han må jo ha lært det et sted. Mannfolk med sånn oppførsel er gjerne de som får sydd puter under arma av foreldrene sine. Eksen har 3 brødre, som oppfører seg akkurat som ham. Og gud veit hva han fortalte mora si om meg, flere ganger skjønte jeg at han hadde regelrett løyet om ting. Og mora tror jo på alt gutta hennes sier, de har alltid rett. Jeg ble så lei av det jeg, at jeg pleide å konfrontere ham med visse ting jeg visste han hadde fortalt mora si om, mens hu var der, slik at hun skjønte at historien hans ikke var sann. Ikke store saker, men sånne småting innimellom. Som f.eks. da han hadde sagt til mora si at grunnen til at vi hadde dårlig råd var fordi jeg hadde hest. Så jeg sa til mora at "han bruker like mye penger på røyk og øl i mnd, som jeg bruker på hest..." Da ble hun rar gitt
chanell Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 Beklager å si det, en sånn fyr har jeg nok kvittet meg med fortere enn fort. Han eier jo ikke respekt for deg. Han høres ut som en tragedie. Han lever jo i en annen tidsepoke når det gjelder kvinner.
Gjest VinterRosen Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 Vi har alle behov for å snakke med noen når man har problemer med partneren. Men er det vanlig at disse samtalene får svigerfamilien til å komme med gode råd om hvordan han skal hevne seg eller "knuse" meg? Samboeren min og jeg har hatt endel problemer, og har kranglet mye. Jeg mener han er en stor egoist, som behandler både meg og andre dårlig. Han blir sur hvis jeg inviterer venner, nekter å bli med på besøk til venner eller min familie, lyver til meg (og andre) for å dekke over feil han gjør (fra detaljer til større ting), og lager et helvetes bråk hvis han for eksempel er sulten og jeg ikke har middagen klar (vi jobber begge full tid), hvis jeg har hengt opp et maleri han ikke liker, eller andre ting som jeg mener det er helt sinnsykt å bli sur for. Man kan da si ting på en ordentlig måte: for eksempel "det bildet syns jeg ikke er fint, må vi ha det hengende der?" istedetfor "fy faen, for et stygt bilde - nå har du laga hull i veggen for å henge opp det søppelet - du får faen meg ta det ned og sparkle det hullet!" Av og til er jeg helt sjokkert, og dermed krangler vi. Så prater han med familien, og jeg aner ikke hva som blir sagt, men de skuler på meg, nekter å snakke med meg, og kommer gir han til og med råd om hva han skal gjøre for å "sette meg på plass". Det føles så forferdelig urettferdig, for han fremstiller det som at "stakkars han som må leve med ei kjerring som ikke engang klarer å ha maten klar når han kommer hjem fra jobb" (selv om jeg selv kom inn døra fem minutter før han). Og de er tydeligvis helt enige! Jeg blir helt sprø - HVA GJØR JEG?!?! ← Hvorfor vil du være sammen med en egoistisk mann som behandler deg og andre på en dårlig måte? Over til tema. Jeg ville ha snakket med ham, forlangt å bli behandlet med respekt, og om han av en eller annen grunn mener at dette er et umulig krav... da får du ta det derfra!
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2007 #8 Skrevet 8. april 2007 For meg ser det ikke ut til at det er forholdet til svigerfamilien som er hovedproblemet, men at samboeren din er en bortskjemt og egoistisk drittsekk på alle områder. Jeg hadde ikke for bare livet holdt ut å være sammen med en som behandlet meg slik.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2007 #9 Skrevet 8. april 2007 Og for å svare på det siste spørsmålet ditt: DU DROPPER HAM, OG HOLDER DEG LANGT UNNA HAM I FRAMTIDA.
Gjest Tweek Skrevet 8. april 2007 #10 Skrevet 8. april 2007 Jeg blir helt sprø - HVA GJØR JEG?!?! ← Pakker sakene hans og send han til mora uten retur.
Flua Skrevet 8. april 2007 #11 Skrevet 8. april 2007 Og du er sammen med ham fordi...?? :klø: Skjønner ikke hvorfor noen blir i sånne forhold frivillig. Hvordan kan man finne seg i at samboere behandler hverandre med så lite gjensidig respekt. Jeg ikke forstå............
Gjest ElCaramba Skrevet 8. april 2007 #12 Skrevet 8. april 2007 Beklager å si det, en sånn fyr har jeg nok kvittet meg med fortere enn fort. Han eier jo ikke respekt for deg. Han høres ut som en tragedie. Han lever jo i en annen tidsepoke når det gjelder kvinner. ← Kunne ikke uttrykt meg bedre selv.
Annie Skrevet 8. april 2007 #13 Skrevet 8. april 2007 Hvorfor er du sammen med en sånn mann? Hva er det som holder deg der?
Eeyore Skrevet 8. april 2007 #14 Skrevet 8. april 2007 Jeg signerer bare alle de som lurer på hvorfor du er sammen med ham. Hva er det han har som er så spesiellt og fint, som veier opp for de negative sidene der?
Lurvina Skrevet 8. april 2007 #15 Skrevet 8. april 2007 Pakker sakene hans og send han til mora uten retur. ← Helt enig, kjempebra skrevet. Send han tilbake slik at han og mora kan sitte å slarve, og snakke stygt om andre, i beste kjerringstil ved kaffebordet.
Sympatia Skrevet 9. april 2007 #16 Skrevet 9. april 2007 Finnes flere fisk i havet skal jeg si deg, og bedre.
Gjest Miss Guided Skrevet 10. april 2007 #17 Skrevet 10. april 2007 Naboens sønn er kvinnemishandler, men i følge foreldrene er han bare så "uheldig" med damene sine for alle damene beskylder han for å slå. Den siste samboeren har nå anmeldt mannen til politiet, og jeg håper hun holder seg unna den karen for fremtiden. Han har fått seg ny dame så nå får vi se om han er "uheldig" med henne også. Mine barn gjør aldri noe galt, det er bestandig de andres feil. For å spørre som de andre her, hvorfor er du sammen med han - hva slags gode sider er det han har som oppveier dette og ønsker du å leve med en sånn svigerfamilie?
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2007 #18 Skrevet 10. april 2007 Jeg hadde gitt han et lynkurs i å pakke snippsekken sin fortere en han kunne si mamma, og bedt han hute seg dit han kom fra. "Guttunger" som tydeligvis ikke har kommet seg ut fra livmoren i voksen alder må holde seg langt unna meg.
Varda Skrevet 10. april 2007 #19 Skrevet 10. april 2007 Og gjesten over var meg, glemte å logge inn i irritasjonen.
Gjest Frances Skrevet 10. april 2007 #20 Skrevet 10. april 2007 Hvis du kvitter deg med samboeren blir du også kvitt svigersene. Snakk om å slå to fluer i en smekk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå