Gjest utlogget_nå Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Er det noen som vet om effekten av Yasmin 28 kan bli nedsatt av at jeg samtidig bruker allergilegemiddelet Aerius? Det har seg nemlig slik at jeg lurer på om jeg kan ha blitt gravid. Jeg har tatt Yasmin til samme tidspunkt hver dag (en dag (i uke 3) glemte jeg den om morgenen, men tok den ca 8 timer senere, noe som burde være greit ifølge pakningsvedlegget). De siste 2-3 ukene har jeg også tatt Aerius (i tablettform) for å minske plagene ved pollenallergi (Tablettene er fra ifjor, men de har fungert likevel, og jeg tror ikke det at de er fra i fjor har noe å si). Det jeg derimot er redd for, er at de kan påvirke effekten av Yasmin slik at Yasmin ikke fungerer "opimalt". Tingen er den at jeg nå går på tredje dagen uten å ha fått "mensen"/bortfallsblødning, og er redd jeg kan være gravid. Jeg har måttet vente én dag tidligere, men aldri tre. Siden jeg bor på et mindre sted, så åpner ikke apoteket før i kveld, og da skal jeg kjøpe graviditetstst. Men fram til da, så hadde det vært fint hvis noen kunne svare, eller i alle fall lufte noen tanker rundt dette. Klarer ikke helt slappe av nå, så alt hjelper...
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 I følge Felleskatalogen står det ingenting om interaksjoner ved samtidig inntak av yasmin. Det står derimot at det er "mulighet for enkelte ineraskjoner med andre legemidler (aerius). På yasmin står det at "Ved bruk av andre medikamenter som kan gi økt serumkalium, må pasienten testes for serumkalium i løpet av den første behandlingstiden". Er du bekymret kan du jo ringe legevakten eller et apotek og snakke med en farmasøyt.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 TS her. Takk for svar. Jeg fikk mensen (tok derfor ikke graviditetstest) og er ikke gravis! Jippi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå