Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg synes at Chrissie Hynde er en fantastisk vokalist: Tøff, rett frem og med attitude. Av kvinner ellers liker jeg Bjørk, Kate Bush, Macy Gray og Amy Winehouse. Av menn vet jeg ikke helt, men David Bowie, Neil Young (selv om han har pipestemme), og selvfølgelig Sivert Høyem er blant favorittene. Og Bryan Ferry, og Michael Krohn. Morten Harket og Thomas Dybdahl er heller ikke verst.

Hva er dine favorittvokalister?

Endret av bada
Videoannonse
Annonse
Gjest Vampyra
Skrevet

Det høres kanskje litt klisje ut men jeg elsker stemmen til Kurt Nilsen! :hjerter:

Men kvinnelig... Klarer ikke å komme på noen favoritt akkurat nå...

Skrevet (endret)

Frank Sinatra er min favoritt innen mannlige vokalister, men liker også godt Nat King Cole, Elvis, Dean Martin, Jamie Cullum, Robbie Williams, Damien Rice, Elton John, Thomas Dybdahl, Sondre Lerche og Tim Christensen.

Jewel er min favoritt innen kvinnelige vokalister, men jeg liker også godt Randy Crawford, Tracy Chapman, Marit Larsen, Lene Marlin, Shreyl Crow, Norah Jones, Eva Cassidy, Kate Bush og Ane Brun.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Gjest DyneTryne
Skrevet

Mannlig: Cedric Bixler-Zavala/Robert Plant/Mike Patton

Kvinnelig: Ingen

Gjest Kermit
Skrevet

Mannlig: Freddie Mercury! Ingen over, ingen ved siden av.

Kvinnelig: Aretha Franklin.

Skrevet

mannlig:

Brett Anderson

Sivert Høyem

Morrissey

kvinnelig:

hmm.. Stina Nordenstam har kul stemme!

Skrevet (endret)

Mannlig: Jeff Buckley og Antony Hegarty ligger høyt der oppe på toppen.

Ellers er jeg veldig glad i Thomas Dybdahls stemme. Og Michael Stipe.

Kvinnelig: Joni Mitchell og Björk.

Endret av Grønn
Gjest *Fearchara*
Skrevet

Hmmm...mannelige må bli Kevin Max blandt mange andre, men hans stemme gir meg en god følelse i magen

Kvinnelig, liker godt stemmen til Amy Winehouse, rå og soulaktig.

Skrevet

Mannlig må nok bli Steve Earle og Espen Lind. To veldig foskjellige personer og stemmer, men de er vel det ypperste jeg vet av på hver sin kant.

Kvinnelig må bli... ja.. hm.. vanskelig, gitt. Martina McBride bør vel tas med. Har lyst å si Rebecca Lynn Howard også. Tror jeg må komme tilbake på akkurat denne, tenketid kreves.

Skrevet

Michael Stipe

Sheryl Crow

Begge disse har naturlige, flotte stemmer!

Gjest Tweek
Skrevet
Mannlig: Freddie Mercury! Ingen over, ingen ved siden av.

Han er god da, men har så enormt overbitt at han sugler som fy når han synger :forvirret:

Gjest Nemlig
Skrevet
Michael Stipe

Men han høres jo ut som en sau av og til! :sjarmor: Elvis derimot....

Skrevet
Men han høres jo ut som en sau av og til! :sjarmor: Elvis derimot....

Tror du forveksler ham med Ed Kowalczyk, som prøver å høres ut som Stipe men ikke får det til.

Gjest Nemlig
Skrevet

Da har du ikke hørt "Everybody hurts" (eller - det har du jo såklart ettersom du er REM-fan). I den sangen er det komplett umulig å høre om det er en sau eller Michael Stipe som synger.

Skrevet

Mannlig favorittvokalist sier seg jo selv da. :roll: Men kvinnelig? Lisa Ekdahl kanskje?

Gjest DyneTryne
Skrevet
Han er god da, men har så enormt overbitt at han sugler som fy når han synger  :forvirret:

Hva? Lever han igjen?

Gjest Tweek
Skrevet

Hvorfor sier det seg selv? Har jeg gått glipp av noe :(

Gjest DyneTryne
Skrevet

fordi han ER god og suglER og syngER? ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...