Gå til innhold

Smaker ølet like godt nå..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte noen bokser med øl i slutten av oktober. De fleste ble plassert i kjøleskapet og drukket opp etter ganske kort tid... Men noen ble stående i kjøleskapet i ca en uke, før min kjære mor bestemte seg for å ta dem ut for å gjøre plass til melkekartonger og andre matvarer. Det tok lang tid før jeg obsertverte at de stod på kjøkkenbenken, og satte de det var plass til tilbake i kjøleskapet. Etter en stund var de tilbake på benken. Og deretter har de stått forskjellige steder på kjøkkenet i over 5 måneder nå.

Jeg er overhysterisk når det gjelder oppvarma mat, rester fra i går, matvarer som har gått ut på dato osv. Og hvis jeg ved lunsjtider merker at jeg glemte å sette inn pålegget jeg hadde på skiva til frokost, vil jeg helst kaste pålegget, selv om det sikkert hadde gått helt fint å sette det i kjøleskapet og spise senere.

Mamma sier at det går heelt utmerket fint å drikke ølet mitt nå. Men jeg stoler ikke helt på det, selv om boksene er uåpnet og ikke går ut på dato før juni. Kan de settes i kjøleskapet, tas ut, settes inn, tas ut, settes inn og tas ut igjen og være like gode?

Haha, dette høres rart ut, jeg vet.. Men jeg lurer faktisk på dette og trenger bekreftelse av flere enn mamma før jeg tørr å drikke. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øl er ikke kjølevare, og trenger ikke å stå kaldt for å ikke bli ødelagt.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg er usikker på om det kan ha tapt seg i smaken, så du får prøve. Sannsynligvis merker du ingen forskjell.

Det er i alle fall ikke farlig å drikke.

Skrevet (endret)
Jeg kjøpte noen bokser med øl i slutten av oktober. De fleste ble plassert i kjøleskapet og drukket opp etter ganske kort tid... Men noen ble stående i kjøleskapet i ca en uke, før min kjære mor bestemte seg for å ta dem ut for å gjøre plass til melkekartonger og andre matvarer. Det tok lang tid før jeg obsertverte at de stod på kjøkkenbenken, og satte de det var plass til tilbake i kjøleskapet. Etter en stund var de tilbake på benken. Og deretter har de stått forskjellige steder på kjøkkenet i over 5 måneder nå.

Jeg er overhysterisk når det gjelder oppvarma mat, rester fra i går, matvarer som har gått ut på dato osv. Og hvis jeg ved lunsjtider merker at jeg glemte å sette inn pålegget jeg hadde på skiva til frokost, vil jeg helst kaste pålegget, selv om det sikkert hadde gått helt fint å sette det i kjøleskapet og spise senere.

Mamma sier at det går heelt utmerket fint å drikke ølet mitt nå. Men jeg stoler ikke helt på det, selv om boksene er uåpnet og ikke går ut på dato før juni. Kan de settes i kjøleskapet, tas ut, settes inn, tas ut, settes inn og tas ut igjen og være like gode?

Haha, dette høres rart ut, jeg vet.. Men jeg lurer faktisk på dette og trenger bekreftelse av flere enn mamma før jeg tørr å drikke.  :sjenert:

På spørsmålet om det smaker like godt (eller om det er trygt å drikke det), svarer jeg ja i likhet med de to over her. Når det gjelder hvorvidt det er greit å drikke det i henhold til dine strenge kriterier for hva som er akseptabelt, vet jeg ikke. Det får du nesten bestemme selv. :)

Endret av bada
Skrevet
Jeg er usikker på om det kan ha tapt seg i smaken, så du får prøve. Sannsynligvis merker du ingen forskjell.

Det er i alle fall ikke farlig å drikke.

Hvorfor skulle det ha tapt seg i smaken? Hverken bryggerier eller butikker oppbevarer øl kjølig etter at det er tappet på bokser...

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Hvorfor skulle det ha tapt seg i smaken? Hverken bryggerier eller butikker oppbevarer øl kjølig etter at det er tappet på bokser...

Det kan ha tapt seg i smake fordi det har blitt flyttet inn og ut av kjøleskapet. Øl bør ha mest mulig jevn temperatur. Sannsynligvis har det ikke tapt seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...