pusejenta Skrevet 7. april 2007 #1 Skrevet 7. april 2007 Syntes jeg husker at det var blitt noen endringer i reglene for at man nå får feriepenger av attføring? Etter som jeg kan huske ble dette vedtatt i juli i fjor (2006). Jeg sluttet atttføringen august, så da vil jeg får for 1 mnd.... Men har dette tilbakevirkende kraft? Kan ikke finne den artikkelen om dette jeg mener og ha lest............ Noen som vet noe om dette?
Metis Skrevet 7. april 2007 #2 Skrevet 7. april 2007 *venter i spenning på svar* (jeg har ikke hørt noe om dette, men vet at de som mottar dagpenger får feriepenger)
minienthe Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 jøss, dette visste jeg ikke engang ? jeg startet på attføring i august så da skal vel jeg ha noe utbetalt i år ? og når i såfall blir det ?
Frey Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 Man får ikke feriepenger av attføringspenger. De som mottar attføringspenger får skattefri måned når andre mottar feriepenger. Hvis jeg husker korrekt..
minienthe Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 det var ikke det vi fikk beskjed om, vi fikk kun beskjed om skatteredusering i desember som andre har.
pusejenta Skrevet 8. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2007 Ho jeg leier av jobber i NAV... Skal spørre henne når hun kommer hjem senere i dag,,,,
Metis Skrevet 8. april 2007 #7 Skrevet 8. april 2007 Stemmer det at man har skattefri måned i juli når man mottar attføringsytelser, men er jo spent på om dette har endret seg, med et aldri så lite håp om at jeg får litt mer penger hvis dette er omgjort til feriepenger...
momo Skrevet 8. april 2007 #8 Skrevet 8. april 2007 Hadde vært strålende om det stemmer. Men tviler virkelig på det.
Gjest niomi Skrevet 8. april 2007 #9 Skrevet 8. april 2007 På NAV sine sider står det ingenting om det, nei, og jeg har heller ikke hørt det.
Gjest **Evergood** Skrevet 8. april 2007 #10 Skrevet 8. april 2007 Synd jeg ikke så dette innlegget tidligere i dag. Har nettopp hatt en i fra NAV her. Men det jeg husker fra tidligere, så var det ikke feriepenger. Men det kommer jo hele tiden noe nye regler.
pusejenta Skrevet 9. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. april 2007 Har ikke fått snakka med ho enda men skal spørre i dag. Vet at det ikke er feriepenger av attføring. Men så er jeg dønn sikker på at det var noe jeg leste tidlig i høst! Skal få svar snart.................
Gjest **Evergood** Skrevet 9. april 2007 #12 Skrevet 9. april 2007 Har ikke fått snakka med ho enda men skal spørre i dag. Vet at det ikke er feriepenger av attføring. Men så er jeg dønn sikker på at det var noe jeg leste tidlig i høst! Skal få svar snart................. ← Når jeg tenker etter, så tror jeg faktisk at jeg leste noe selv om det. Men hva?
HvittHus Skrevet 9. april 2007 #14 Skrevet 9. april 2007 Det jeg vet er det ikke feriepenger på attføring. Mens man er på attføring kan man heller ikke ta ut ferie. Iallefall ikke uten å bli trukket for attføringspengene. Nav og stortinget mener tydligvis at er man syk,skal man iallefall ikke ha ferie. De jobber også med å ta bort den ferien som har vært vanlig ved diverse attføringsbedrifter. Altså må bedriften ha noen ansatte tilstede hele ferien,slik at ingen av attføringsdeltakerne urettmessig får ferie. Dette er sakset fra et brev fra FFO til arbeids og inkluderingsdep. "I denne sammenhengen vil FFO særskilt påpeke urimeligheten som ligger i at personer på yrkesrettet attføring ikke får feriepenger på samme måte som folk i ordinært arbeid."
momo Skrevet 10. april 2007 #15 Skrevet 10. april 2007 Synes og det med attføringer og ferie er latterlig. Min saksbehandler og mener at jeg ikke trenger ferie. er ikke så lett det når man har barn. Og jeg har gått på attføring i 3 år nå og kommer nok til og gå på det i flere år til. Vil gjerne ha ferien min jeg. I fjor presterte han og si at jeg skulle få 4 ukers ferie i juli hvis jeg holdt meg hjemme. Dro jeg til utlandet så skulle jeg ikke få ferie i det hele tatt. Kjedelig og og ikke få penger når man har ferie.
Metis Skrevet 13. april 2007 #16 Skrevet 13. april 2007 Er dette nå oppklart, eller er det fremdeles håp om at vi mottar feriepenger av attføringspengene våre?
pusejenta Skrevet 13. april 2007 Forfatter #17 Skrevet 13. april 2007 ingen feriepenger Men er så sikker på at jeg leste noe om dette! Kjedelig at jeg ikke finner dette igjen..........
Frey Skrevet 13. april 2007 #18 Skrevet 13. april 2007 De som mottar arbeidsledighetstrygd får feriepenger. Dette kom vel i fjor eller noe. Sikkert dette du har lest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå