Gå til innhold

Player/PUA/Badboy

Fremhevede innlegg

Skrevet

Termene ovenfor er noe jeg har blitt introdusert for i det siste. Jeg har dog alltid visst om typer som kan passe med beskrivelsen av disse begrepene.

Det som slår meg her på Kvinneguiden, er imidlertid hvor mye vekt som blir lagt på disse begrepene og på menn som kan passe inn under beskrivelsen av dem. (Jeg er klar over at de ikke er synonymer, men i mange tilfeller vil de i det minste overlappe hverandre.)

Jeg vet at slike fyrer finnes. Og jeg har inntrykk av at mange menn har nesegrus beundring for dem. De fleste kvinner finner dem imidlertid motbydelige. Unntaket er selvfølgelig den typen kvinner (som er i klart mindretall), som liker spillet de legger opp til, og som liker å ha sex med dem.

Poenget mitt er at menn som kommer inn under kategorien Player/PUA/Badboy er et lite mindretall, og er dermed en marginal gruppe av menn. Det er en liten, og dermed marginal gruppe av kvinner som liker dem. Jeg synes derfor at alle burde drite i disse begrepene, og i hvertfall ikke trekke dem inn i enhver diskusjon som handler om samspill mellom menn og kvinner. Jeg synes også at det er noe menn IKKE burde strebe etter.

Det var nå mine tanker en sen lørdagskveld.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Noen som er enige/uenige i det jeg skrev ovenfor?

P.D.

Gjest Gjest_Devin_*
Skrevet

Jeg vet nå ikke jeg...

Virker som denne kulturen for en større appell. Det er bare å vanke litt i de miljøene for å se hvor internasjonalt det har blitt. Du har såkalte PUA i emiratene nå, det er bare det siste året miljøet har blitt litt kjent her til lands.

Synes nå det er mye fornuftig, så selv om noen damer blir furtne er vel revnende likegyldig. Kluet er vel at de aldri vil finne ut om en gutt driver med dette. Hey, om det fungerer..

Mye av de greiene dreier seg vel så mye om personling utvikling som det å ha suksess med damer. På sikt kan det hende at gutter blir mer kresne etterhvert som de tilegner seg mer kunnskap og erfarfing, noe jeg tror de absolutt har gått av! :ler:

Så jeg ser egentlig ikke noe galt med det greiene.

Skrevet

Det er mulig at denne kulturen brer om seg.

Det jeg mente med innlegget mitt var imidlertid at dette er en marginal kultur, og at det i de fleste tilfeller er unødvendig å bringe det inn i (nesten) enhver dirkusjon om forholdet mellom kvinner og menn.

Skrevet

Og det var heller ikke ment som en kritikk av denne kulturen (selv om jeg forsåvidt godt kunne tenke meg å gjøre det også.).

Gjest Gjest
Skrevet

Playboyer har eksistert til alle tider, uten at det gjør dem mer attraktive av den grunn.

Skrevet

Det er vel naturlig at det blir snakket litt om disse begrepene og typene mennesker så lenge temaet ”sjekking” kommer opp. Har lest en del bøker og info om ”teknikkene”. Jeg kan skjønne og akseptere en del av det men på en annen side er det utrolig mye kyniske og fullstendig uakseptable ting som blir tatt opp og lært bort. Det finnes spesifikke teknikker/fremgangsmåter for å avvæpne faktumet at damen er gift eller er i fast forhold. Forkastelig. Likeledes hvis damen har med mannen sin på byen kan Sjekkeren ofte ha med seg en medhjelper ”wingman” som oppholder mannen til dama mens sjekkeren gjør jobben sin. Også helt bak mål spør du meg. Gud hjelpe de som prøver seg på slikt opplegg på damen min!! Det at jeg vet det jeg vet, vil gjøre meg i stand til å se dem på lang avstrand. På en annen side så tenker jeg at hvis alt det skrives om fungerer, gleder jeg meg ikke spesielt til den dagen jeg evt får en datter. Samme hvor intelligent jeg vil gjøre henne opp i gjennom oppveksten kan det komme en lavpannet idiot som tilfeldigvis kan teknikkene som setter i gang ”følings” prosessen. Så er det kjørt…. Sånn sett kan man jo bli litt skuffet over damene… Ikke noe oppløftende tanke akkurat. La oss håpe det er mer til saken en det som blir skrevet.

Jeg ser ikke opp til ”playboy” typen av menn. Jeg kjenner faktisk 4 stykker. 2 er gift 1 samboer og 1 er singel. De er av typen ”naturels” og har ikke lært noen teknikker noen plass. Det som er med disse typene er at de er playboys og vil alltid være det. Damene deres tror de er trofaste. Det er de ikke. Ikke en eneste en av dem. Damene tror selvfølgelig at de har roet seg når de traff henne selvfølgelig. Feil. De kommer ikke til å roe seg. Det kommer aldri til å skje. Damene må finne seg i å dele. Disse typene er veldig gode i startfasene. Fikser damer og får de til sengs. Men etterpå er det ikke så lett. I forholdene sliter de fort og behandler ikke damene særlig bra. Dette vet damene og klager til venner og sier han er slem, men at hun elsker han i samme setning. Når disse mennene for ”nok” motgang er det lett å havne tilbake i de kjente gamle mønster…

Om det er en marginal gruppe kvinner som liker slike menn? Jeg håper det.

Caracal

Gjest Edel-Mari
Skrevet
Og jeg har inntrykk av at mange menn har nesegrus beundring for dem.

:klappe: d er jeg enig i. veldig og.

Gjest Gjest
Skrevet

Har etpar kompiser som jeg har inntrykk av blir sett på som badboys av andre menn og av enkelte damer, og det er vel kun fordi de har mange damer. Disse gutta er faktisk greie, har respekt for damer og de er også veldig glad i damer. De er ikke lenge i faste forhold, men er ikke utro mens det står på og de er ærlige, sjarmerende og morsomme å være sammen med. De er fine kompiser fordi de er vant til å omgås damer og de har så mye på gang ellers at de ikke er sjekkete ovenfor venner. Men jeg tenner ikke på dem, de er kompismateriale. Har vel inntrykk av at mange damer skjønner akkurat hva de begir seg inn på når det gjelder disse og at mange damer egentlig kun er ute etter kortvarig morro med disse kompisene mine fordi de har et visst image og rykte.

Skrevet
Jeg synes derfor at alle burde drite i disse begrepene, og i hvertfall ikke trekke dem inn i enhver diskusjon som handler om samspill mellom menn og kvinner. (TAKK) Jeg synes også at det er noe menn IKKE burde strebe etter.

Det var nå mine tanker en sen lørdagskveld.

Godt poeng, men vet du hva. Jeg syns det er mest menn som klager over badboys.

Om hvorfor alle vi jenter bare må bli sammen med dem. Mennene forteller oss at jo, vi liker dem. Hva vet dere menn som mener det her? :smilbla:

Nei, vi liker dem ikke og nei slapp av, dem er ikke no kule. Hør her dere snille guttene som syter over dette (som vi kanskje hadde funnet tiltrekkende, men så ødelegger dere hele møkka over syting av badboys) som faktisk ser opp til badboysene, men uten grunn.

Dere kunne vært søte hadde dere ikke klaget så over badboysene. Det er waste of time.

Skrevet
Jeg vet at slike fyrer finnes. Og jeg har inntrykk av at mange menn har nesegrus beundring for dem. De fleste kvinner finner dem imidlertid motbydelige. Unntaket er selvfølgelig den typen kvinner (som er i klart mindretall), som liker spillet de legger opp til, og som liker å ha sex med dem.

Slike menn er ikke så gjennomsiktige og ensartede som du tror. Nevner du ord som player eller spill til kvinner, og mange får automatisk et bilde av en stereotyp klysete mann som følger enkle og gjennomskuelige regler, og har ermet full av simple onelinere. Det mange forbinder med playere, er som regel de desperate og håpløse wannabeene.

Og jada, jeg vet dere jenter liker å tro at dere ikke ville kunne ha falt for dem, men jeg tror faktisk at det er en viss avstand mellom hva dere sier og tenker og hva dere faktisk gjør. Disse gutta har som regel litt mer peiling på hvordan kvinner er skrudd sammen enn kvinner selv. Kvinner selv har forøvrig generelt liten innsikt i hvordan de er skrudd sammen. De vet ofte hva de faller for, men sjeldent hvorfor.

Jeg kjenner til typiske playere (som for øvrig er ganske så ulike, bortsett fra når det gjelder å få kvinner interessert i dem), og damene de plukker opp er ikke en bestemt type. Det er alle forskjellige typer kvinner. Oftest er så klart jentene pene (mer sport i å nedlegge en pen jente, missekandidater er fine trofeer), men foruten det så er de ganske så ulike. Selvfølgelig vil de slite med en dame som aldri har ons, og er ute etter den store kjærligheten, men er du av typen jente som sier at du ikke har sex før femte daten, så dater de deg minst fem ganger.

Men jeg tror ærlig talt at andre menn ikke ser opp til dem. For meg er de bare menn med andre interesser enn meg.

Skrevet
Og jeg har inntrykk av at mange menn har nesegrus beundring for dem.

Jeg beundrer på en måte alle som er veldig flinke i noe jeg ikke skjønner eller kan selv. Så ja, jeg har en *viss* beundring for PUAs -- på samme måte som jeg har en viss beundring for Ibsen, Einstein og Pavarotti.

Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)
Jeg beundrer på en måte alle som er veldig flinke i noe jeg ikke skjønner eller kan selv. Så ja, jeg har en *viss* beundring for PUAs -- på samme måte som jeg har en viss beundring for Ibsen, Einstein og Pavarotti.

Håper du kødder. Hva er det å beundre? Glemte du ironiflagget?

Hvorfor beundre gutter som har en interesse av å "legge ned" mest mulig damer?

Jeg syter heldigvis ikke over dem, men har vært borti dem. Sur melk.

Endret av Frøken Titt
Gjest MITO!
Skrevet

Jeg syter heldigvis ikke over dem, men har vært borti dem. Sur melk.

Og hvorfor blir melk sur? Fordi DU glemmer å sette den inn i kjøleskapet igjen :) Tenk over den. Gjør det :)

Husk at reven aldri åpner før man banker på med trebeinet :)

Skrevet

Jeg er ikke spesielt interessert i klassisk norsk litteratur, atomfysikk, eller opera heller. Men jeg har likevel et snev av beundring for dyktige aktører -- uansett om det er i ballett, treskjæring, tryllekunst, eller svindel.

Gjest Frøken Titt
Skrevet
Og hvorfor blir melk sur? Fordi DU glemmer å sette den inn i kjøleskapet igjen :) Tenk over den. Gjør det :)

Husk at reven aldri åpner før man banker på med trebeinet :)

Mener du da at vi tillater menn å være drittsekker? Eller at de i tilfellet må få for lite "omsorg"? Fortell meg hvordan jeg skal tolke det med den sure melka mito. Jeg så to alternativer. :vetikke:

Over til noe annet. Det var noen her som skrev at de var så få av disse playerne, men hvorfor går dette temaet om og om igjen da?

Det er vel ikke bare tre stykker som har klart å erobre mange kvinner? Ikke syting, bare en observasjon. For min del må de gjøre det, men jeg lurer på hvorfor..

Gjest MITO!
Skrevet
Mener du da at vi tillater menn å være drittsekker? Eller at de i tilfellet må få  for lite "omsorg"? Fortell meg hvordan jeg skal tolke det med den sure melka mito. Jeg så to alternativer. :vetikke:

Over til noe annet. Det var noen her som skrev at de var så få av disse playerne, men hvorfor går dette temaet om og om igjen da?

Det er vel ikke bare tre stykker som har klart å erobre mange kvinner? Ikke syting, bare en observasjon. For min del må de gjøre det, men jeg lurer på hvorfor..

Hahaha, jeg bare tuller med deg :) Innlegget mitt hadde egentlig ingen mening. Ikke tenk mer over det :) Jeg er egentlig stort sett enig med deg, så vi kan fremdeles være venner ;)

Gjest Frøken Titt
Skrevet
Jeg er ikke spesielt interessert i klassisk norsk litteratur, atomfysikk, eller opera heller. Men jeg har likevel et snev av beundring for dyktige aktører -- uansett om det er i ballett, treskjæring, tryllekunst, eller svindel.

Skjønner hva du mener, til og med Toska fikk min beundring til tross for hans påståtte hjerneskade.

Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)
Hahaha, jeg bare tuller med deg :) Innlegget mitt hadde egentlig ingen mening. Ikke tenk mer over det :) Jeg er egentlig stort sett enig med deg, så vi kan fremdeles være venner ;)

Morsomt.

Peace'n løv :)

Endret av Frøken Titt
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet ikke om de er få eller mange, men grunnen til at temaet går om og om igjen er at menn er besatt av disse mennene, og de trekker dem frem i enhver debatt som handler om forholdet mellom menn og kvinner. Bare se på tidligere tråder (og sikkert i fremtidige tråder), det er mannlige brukere som hele tiden begynner med disse PUA-greiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...