Gå til innhold

Hemmelig bryllup..?

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget nå
Skrevet

Vi har snakket om å gifte oss, men vil ikke ha noe "oppstuss". Går det an å gifte seg hos byfogden uten at noen får vite det før etterpå? Hvordan er det med vitner i så fall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert mange som kan svare bedre på dette enn meg, men det er fullt mulig.

Jobbet sammen med noen som gjorde dette i lunsjpausen :overrasket:

Skrevet

Vi giftet oss hemmelig for halvannet år siden. En kamerat av mannen var hans forlover og jeg hadde søskenbarnet mitt som forlover. Etterpå gikk vi ut og spiste.

Det er ikke noe problem å gjøre det fint og romantisk selv om dere ikke vil ha oppstuss.

Og hvis dere "bare" vil gifte dere uten noe som helst oppstuss i det hele tatt er det bare å bestille tid hos fogden og stikke innom og skrive under papirene...

Gjest Gjest
Skrevet

Om nødvendig kan personalet hos byfogden/dommerkontoret/vigselsmannen være vitner. Dere trenger ikke ha "medbrakte vitner".

Gjest gjest_i_dag
Skrevet

Dere må levere en forlovererklæring før dere får lov til å gifte dere tror jeg. Men de som signerer trenger ikke å være med på selve bryllupet, der kan du ha noen tilfeldige vitner.

Skrevet

Mulig jeg er helt på jordet, men jeg trodde det bare var ved kirkelige vielser man måtte ha forlovererklæring? Jeg tror også at sorenskriveren kan stille med vitner, hvis dere ikke vil si det til noen. Eller stikk til en ambassade el lign i utlandet, si dere skal på helgetur, og gift dere der.

Skrevet

Interessant tema! Eg har fått inntrykk av at kjæresten min vil at me skal gifta oss hemmelig, når me skal gifta oss. Trur han ser for seg at me giftar oss når me er på ferie saman (gjerne i utlandet), uten at nokon veit om det.

Men me skal ikkje gifta oss borgerlig. Gjeld dei same reglane, når me må ha ein prest til å via oss? Eller er det andre reglar då? Og kva papir å me ha klare på forhånd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...