Gjest frustrert Skrevet 7. april 2007 #1 Skrevet 7. april 2007 Litt rart formulert De siste 4 gangene denne venninna har vært hos meg på besøk (overnatting hver gang), har hun tatt med seg bærbar pc.. Greit nok det, hadde hun bare ikke blitt sittende foran pc`en hele kvelden å trykke..! Hun tar den med fordi hun har filmer, serier o.l hun har lastet ned.. Noe som er helt greit. Men hun sitter foran skjermen hele kvelden, snakker bare om myspace-sida si, youtube og annet som ikke er så veldig interresant.. Vanskelig å føre en samtale med henne når det er slik, som ikke dreier seg om noe på dataen. Hun sitter på msn i timevis, går på webcam osv.. Er helt oppslukt. Må vel også nevne at vi er i midten av 20-årene, og ikke 15... Jeg har bedt henne gjentatte ganger om å ikke sitte foran pc`en hele tiden, om å ikke ta den med på besøk men hun hører ikke etter. Kjente jeg ble skikkelig frustrert i går når hun hadde sittet foran skjermen i 5-6 timer, selv om jeg gjentatte ganger spurte om vi ikke kunne slå den av litt og snakke om noe annet.. Hva håndterer jeg dette?
Gjest Frustrert.. Skrevet 7. april 2007 #2 Skrevet 7. april 2007 Skulle selvsagt stå hvordan håndterer jeg dette.. Vil også nevne at hun er en god venninne som jeg har hatt siden vi var små.. Hun er grei og snill, men kan være litt selvopptatt til tider.. Men liker henne veldig godt da
Gjest Dallandra Skrevet 7. april 2007 #3 Skrevet 7. april 2007 Koble vekk internett-tilkoblinga hjemme hos deg neste gang hun kommer på besøk? Brutalt og effektivt!
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2007 #4 Skrevet 7. april 2007 Ikke bare henne gjør det, ser på forumet her at enkelte har faktisk sittet hele påsken, sånne folk er kjedelige.
Gjest Bellatrix Skrevet 7. april 2007 #5 Skrevet 7. april 2007 Kasnkje hun trenger hjelp? At hun rett og slett er avhengig? Det er fullt mulig å bli avhengig av internett på samme måte som man blir spilleavhengig. Dette bør dere prate om. Hvis hun virkelig ikke klarer å legge vekk pc-en bør hun få terapi for sånn som det der kan hun jo ikke holde på.
Wildy Skrevet 7. april 2007 #6 Skrevet 7. april 2007 Om hun ikke kan være på besøk hos ei venninne og være borte fra nett noen timer har hun et problem. Verden raser ikke sammen om man ikek er pålogget til enhver tid! Men hvordan ta det opp med henne? Er hun selv klar over at hun har et problem?
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2007 #7 Skrevet 7. april 2007 Venter spent på forslag! Har tenkt å be enkelte venninner om en oversikt over serier de følger med på, slik at jeg slipper å komme på besøk mens de "må" få med seg alle favorittseriene mens jeg er der... (selv om de har invitert meg). hilsen en tv-slave som kan gå glipp av en episode eller to for vennene sine
Cata Skrevet 7. april 2007 #8 Skrevet 7. april 2007 Ideen med å kople ned nettet når hun er der høres bra ut, ettersom det å si fra ikke ser ut til å virke. Hvorfor tar hun med PC'n selv om hun har filmer og slikt lastet ned? Er det fordi dere planlegger å se dem sammen eller bare et påskudd for henne til å ta den med? Jeg ville syntes det var uforskammet å gå på besøk med PC, med mindre det var noe helt spesielt vi hadde tenkt å bruke den til.
honey21 Skrevet 7. april 2007 #9 Skrevet 7. april 2007 Du kan jo koble ut nettet og si at routeren din sluttet å fungere i dag... eller noe sånt. Men det dumme er jo at hun sikkert får brukt et av naboenes åpne nett, og hun trenger jo heller ikke nett for å se på nedlastede filmer og serier. Dumt det der, jeg skjønner hvordan du har det. Men det kan jo hende som noen sier lengre oppe at hun faktisk er avhengig? Jeg føler det litt sånn selv noen ganger.
Gjest Gitte Skrevet 7. april 2007 #10 Skrevet 7. april 2007 Hvorfor ikke bare si det rett ut? At hvis hun skal komme på besøk kan hun la pc'n stå igjen hjemme? Skjønner ikke at det skal være så vanskelig. Hvorfor lyve om at internett er nede, når man bare kan si ifra? Si ifra skikkelig og ikke bare hint om at du ikke liker det. Hvis hu ikke tåler det er det hennes problem og ikke ditt.
Gjest DyneTryne Skrevet 8. april 2007 #11 Skrevet 8. april 2007 Ikke bare henne gjør det, ser på forumet her at enkelte har faktisk sittet hele påsken, sånne folk er kjedelige. ← Men da har vel du også det siden du har sett dem hver dag? Trådstarter; helt enig med de som sier du skal koble fra forbindelsen. Fortell henne du gjorde det fordi du er lei av at hun kjeder deg.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2007 #12 Skrevet 8. april 2007 Har hun internet tilkobling selv? Høres nesten ut som hun ikke har det, derfor kommer hun til deg siden du har det.
Gjest frustrert Skrevet 8. april 2007 #13 Skrevet 8. april 2007 HI her igjen.. Ja hun har internettilkobling selv.. Hun ble forresten singel for 4 mnd siden etter å ha vært samboer i 5-6 år, og har måttet flytte hjem til foreldrene igjen pga økonomien. Etter hun ble singel bruker hun all fritida si foran pc`en omtrent, så kan jo hende hun rett og slett er blitt avhengig.. Hun hadde ikke bærbar pc før. Jeg har forresten sagt rett ut at jeg ikke vil hun skal ha med pc`en, hun lover å la den ligge hjemme.. Men finner alltid på en unnskyldning for å ha den med. Må vise meg noe osv. Nå for et par dager siden lovte hun å la den ligge hjemme. Ble litt paff når hun hadde den med.. Virker ikke som om hun forstår at jeg synes det er kjedelig å bli sittende foran pc`en hele kvelden..Hun skal vise meg forskjellige ting hele tiden. Selv synes hun dette er det mest interessante i verden virker det som.. Før satt vi å snakket sammen om alt mulig når vi var sammen, og så kanskje en film da.
Cata Skrevet 8. april 2007 #14 Skrevet 8. april 2007 Du får prøve med å være enda litt mer fast og bestemt. Hvis hun viser seg å ta med PC likevel, så får du be henne legge den ned igjen for du synes venninneprat er mye koseligere. Hvis hun skal vise deg noe bestemt så gjør du det samme etter at hun har vist deg "den ene tingen". Skjønner på en måte dette med PC-avhengighet (jeg henger mye ved PC'n selv når jeg er hjemme ) , men hva hun gjør hjemme hos seg selv får være hennes sak. Når hun "invaderer" ditt hjem med PC når hun er på besøk så synes jeg du har all rett til å si stopp. Ser som sagt ingen annen råd enn at du får kople ut nettverket når hun er der. Er forøvrig litt enig med DyneTryne i at du godt kan si fra om hvorfor også hvis hun spør. Du bør kanskje være litt mer diplomatisk og ikke si at det er for at hun ikke skal kjede deg, men si at du gjerne vil ha en hyggelig pratestund med henne uten at PC'n står på så du har gjort det for at hun ikke skal bli fristet til å slå den på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå