Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er igrunn ikke veldig opptatt av små beløp.

Men akkurat nå sparer jeg til tur til våren og trenger alle kroner.

Var på hyttetur noen dager nå sammen me ny kjærest. Jeg sa at jeg kunne handle, for jeg har bil. Vi ble enige om at vi skulle spleise.

Nå er jeg kommer hjem fra tur, og han nevte aldri å betale meg de kronene han "skylder". Ikke hvor mye det kom på spurte han heller aldri om.

Flere ganger har han spist middag hos meg, uten å gi ei krone. (vi er aldri hos han).

Så pga dette legger jeg mye mere merke til hva jeg legger ut med.

Hvordan skal jeg ta det opp på en grei måte? Liksom finne på en unskyldning som at, eh..... visa kortet virker ikke og om han har de 200 kr som han skylder meg?

Veldig ubehagelig dette herre. Ei venninne sa til meg at hvis han skulle komme til meg og spise burde jeg sende han på butikken på vei hit ............ Slik at jeg slipper dette. Huff

Når jeg er hos andre osv, spør jeg alltid om hvor mye ting kom på osv.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er dere? Bor han hjemme eller for seg selv? Har han bodd for seg selv lenge?

Det kan være han bare er vant med å få ting servert hjemme, og ikke tenker på det. Men det er jo ingen grei vane å ta.

Du kan jo sette deg ned med ham og forklare at dere må nødt til å spleise fordi du sparer til turen. Si at du syns det er vanskelig å ta opp, men at du ikke kan fortsette å betale for alt siden du faktisk har noe du må spare til.

Lykke til, hvertfall.

Skrevet

ang den handlingen til hytteturen, du kunne jo ha sagt til ham med en gang du møtte ham at handelen kom på så og så mye, så hans del ble på slik og sånn.

Det er ikke sikkert han tenker over det, og jo mer du IKKE sier noe, jo mindre kommer vel han egentlig til å tenke på det. Ikke sikkert han gjør det for å snylte, men rett og slett ikke tenker på det.

Dersom dere bare er hos deg og aldri hos ham, kan du ikke foreslå at dere er hos ham en dag da? Eller si ifra om at dersom dere bare skal spise hos deg (regner med at det skjer rimelig ofte, siden det er ett problem?) så trenger du at han handler inn en gang i blant, at du ikke har råd til å spandere HVER gang.

Men være åpen for at han faktisk bare har vært "fjern", legger du det frem som at han bevisst snylter, så tror jeg ikke det blir noen god feeling rundt det. Dersom han da faktisk bevisst snylter, vil han lett komme i forsvar, mens dersom han ikke har tenkt over at det alltid er du som handler, ubetenksom altså, så kan han ta det ille opp at du beskylder ham for å snylte, om han ikke er typen til å gjøre det.

Ta din del av ansvaret, si ifra hva du ønsker og ikke, og når der blir enige om å spleise, si ifra hva summen ble på med en gang, ikke vent å se om han spør, si ifra!

Skrevet

hva med å si: " og du forresten maten på turen ble på xxx kr. Da skylder du meg xxxkr. " Gjerne mens du snakker om turen du gleder deg til. Tror jeg hadde gjort noe sånt. Og jeg ville ha foreslått at enten spise hos han, eller at han handler maten til middag hos deg.

Skrevet

Jeg ville sagt: - Du, jeg er litt blakk nå, har du de pengene fra hytteturen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...