Gå til innhold

Ingen aprilspøk!

Flying

Anbefalte innlegg

Nå er jeg på tur til sykehuset for samtale/ul. Tror vi har tatt avgjørelsen. Trenger bare en bekreftelse fra sykehuset om at det er "rett". Etter samtalen med jm i går, føler jeg meg trygg på at ks er det tryggeste for frøkna vår. Vi har gjort våre vurderinger og reflektert godt igjennom både ks og sete. Ettersom vi bor langt fra sykehuset 1 1/2 time, lille s kom fort osv så er det tryggere å planlegge en ks i stedet for å gå å vente på at fødselen skal sette i gang og kanskje få en setefødsel i sjukebilen, eller rekke sykehuset, men få et haste ks. Etter alle de tankene vi har hatt, er føles altså ks tryggest. Ser absolutt ikke på ks som lettvint, da jeg vet alt det kan medføre både i forhold til at babyen da ikke er helt klar, ikke får presset lungene på en naturlig måte, mer disponibel for astma, pluss operasjonssår for min del. Heller det en fare for oksygenmangel, hjerneskade, hofteskade osv.. Pluss og minus ved alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En annenting jeg tenker litt på er at ved sete så bruker de tang for å føre hodet trygt ut. Synes det høres helt wæææh, åhh, iiiik ut. Så klipper de da selvfølgelig. Jeg som får vondt i sjela bare ved tanken på sånne ting da gitt. Da tenker jeg at noen sting her eller der kommer på et ut. Dessuten slipper lille frøken å bli utsatt for evt. ting og tang jeg har nevnt. JADA vet jeg prøver å overbevise meg selv om at vi har tatt riktig valg her...

Dessuten kan det hende at alt skjer før den planlagte datoen også. Da blir det fødsdel. Holder alle muligheter oppe. Hehe.. Det eneste som er sikkert er at om en uke eller to så er vi fire i denne familien. Kjempe rart å tenke på. Storebror er såååå klar. Mens jeg synes det er litt vemodig å tenke på at han ikke blir alene mer.. Men det blir framfor alt en berikelse for han. :):rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke eller to :daane: Allerede?

Blir sikkert sats å bli storebror :jepp: Jeg er hvertfall veldig glad for at jeg har søsken (selv om det kanskje ikke var like stas alltid da vi var små :fnise:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja dette har gått foooort! Tror ikke jeg alltid var like begeistra for søstra mi når vi var små heller. Men gud bedre så trist det hadde vært å være alene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt likt som deg i valget mellom sete eller KS, så jeg støtter deg der!

Familie på 4 ja om kun kort tid... Det blir stas, det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en super kul lege i dag! Han gjorde valget meget enkelt! Han støttet oss fullt ut og en av de nærmeste dagene får vi datoen i posten. Thihi:)

37+5 i dag. Super bra form, sover godt om natta. Får gangsperre når jeg blir litt ivrig og glemmer meg, men pytt pytt:)

post-16052-0-35991600-1335294528_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var godt, så kan du senke skuldrene masse! ;) Også får du en dato og forholde deg til og alt, jeg ville ialllfall synes det var positivt!

Stilig bilde av fine magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært så flink i dag! Satt fra 8.30 - 15.30 med eksamensoppgave. Super effektiv. Vondt å sitte så lenge, men godt å få fokus på andre ting enn det som venter også. Har ikke tenkt på graviditeten, fødselen eller på frøkna i hele dag. Egentlig litt godt. :fnise: Begynner å bli rimelig stressa med tanke på to eksamensoppgaver og fire andre innleveringer. Hadde vært så innmari greit å få bestått på dette semesteret. Da har jeg bare hovedoppgava igjen neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være deilig å ha tatt den avgjørelsen om KS: Du trenger slett ikke forsvare det. Å bli tatt med tang høres ikke greit ut i mine ører heller..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt ks. Uten tvil!! Venninnen min gjorde det i desember, og det gikk kjempefint. :tommelopp:

Syns forøvrig at dette svangerskapet har gått fryktelig fort!! 37 uker liksom??? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+6 og 20 dager til termin!! 73.7 kg. Opp 12-13 kg. Fornøyd med det. Egentlig en ganske fin mage. Er i fantastisk bra form! Ingen vindter eller plager. Sover faktisk super godt om natta! Ikke våken i det hele tatt. Våkner alltid uthvilt og opplagt. Gull!!! Mandag ventet jeg brev fra sykehuset ang dato for ks, men det kom aldri. Etter ørten tlf til sykehuset fant de ut at det hadde skjedd en registreringsfeil og at det ikke hadde gått ut brev til meg. Innleggelse onsdag kl 9! Yuhuu:) Fikk utsatt det til litt utpå dagen. Dagen i dag starta med at vi leverte vår elskede, stolte og snart storebror i barnehagen. Vi reiste så til sykehuset. Nå har jeg tatt ul, målt blodtrykk og blodprøver. Pratet med jordmor, anestesilege og er liksom klar for morgendagen!!! Oh lykke!! <3 I morgen tidlig skal vi endelig få hilse på frøkna vår! Gruver meg for kateter og epidural. Selve inngrepet skal gå greit. Hutte meg tu!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte poste innlegget. Skriver påpeiker og livredd det skulle bli borte:) Nå har jeg fått rom på pasienthotellet. Sitter ute på verandaen og nyter et deilig mai-vær! Har det egentlig veldig bra nå:) Lille s skal bære hos mamma og dem, går alt etter planen kommer han på fredag for å hilse på lillesøster<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe går jo ikke å korrigere m mobil. Blir mye rart med auto korrektur ser jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk takk!

20 dager til termin skrev jeg!!! Det et jo selvfølgelig bare 9 små dager! Men bare en dag til snuppelura kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!

20 dager til termin skrev jeg!!! Det et jo selvfølgelig bare 9 små dager! Men bare en dag til snuppelura kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye tull når det postes m mobil da.. Kan ikke skylde på ammeråke heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...