Gå til innhold

Ingen aprilspøk!

Flying

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så kjekt å være flere med termin samtidig -vil tror dere har nok å snakke om da ja :ler: Og ferdig lekekamrat når de blir født...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.mars, uke 31 og 72 dager til termin. Woop woop!

I går tok jeg en liten fridag. Reiste sammen med lille S og mamma til nabobyen i sør. Mamma skulle på kontroll på sykehuset. Det ble tid til litt shopping, lunsj, besøkte sambo på kontoret og bare kosa oss. Får helt fnatt av at jeg er så ustrukturert og "fjern" på jobb om dagen. Har ganske mye å gjøre, men sitter liksom bare å "koser meg".. Jaja..Har bare 6 uker igjen på jobb og blir en smule stressa ved tanken. I tillegg har jeg jo de eksamensoppgavene som må leveres også.. Help me!!

Har fått såååå mye fine klær til lille frøkna vår. Søstra mi har jo ei lita prinsesse på 5 år og alt er pakket ned og kjørt til oss. Gleder meg så mye til å ta det i bruk! Masse fine strikka klær og klær fra nøstebarn. Æ glær mæ:)

Lille S er så morsom om dagen. Sier så mye rart. Tror han er litt religiøs :fnise: Han prater så vanvittig mye om Gud og Jesus. Skikkelig hekta. Og hver morgen når morgenandakten på P1 starter roper han ut "mamma sku opp ladioen. De platel om Jesus! Så blir han helt stille og hører på alt. Så er det tusen spm etterpå.. Liksom så lett å svare på...

Sambo er verdens skjønneste! Han prater om navn, legger alt til rette for at jeg skal få hvile, slappe av og ha det bra. Han er så omsorgsfull og snill. Jeg er så heldig! :rodmer:

post-16052-0-33226200-1330591616_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det første jeg la merke til da jeg skulle se på magebildet, var oppslaget med Kardemommeloven i bakgrunnen :ler: Holder på med Egner-utstilling på jobben og kom over akkurat den varianten i går.

Kan tenke meg det er lett å svare på en 4-årings religiøse funderinger ja :fnise: Du får sende ham på søndagsskolen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! :fnise: Jeg har alltid hatt kardemommeloven på kontordøra mi. Den har flyttet med meg de siste 10 årene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

86 days to go.. Huttemeg tu dette går fort. Har sååå mye å gjøre på jobben om dagen. Har en stor presentasjon på fredag som absolutt trenger forberedelser. Men bruker jeg tida mi på det? Neida. Surrer bort hele arbedisdagen min på tull. Ikke gjort noe fornuftig i dag. Hjernen er i permisjonsmodus allerede.. Jeg er egentlig overvelmet og handlingslammet fordi jeg har så mye å gjøre nå. Sitter jo med et par eksamner også og skjønner ikke hvordan jeg skal rekke alt. Ikke rart jeg blir svimmel.. Vil ha fri! Tjohei!

Formen er fin fin fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag går jeg inn i uke 32. 65 dag igjen til termin. Dvs. 9 uker og to dager! Huttemegtu!! Går alt for fort..

Formen er fortsatt fin. Har alt for mye å gjøre på jobb/studier om dagen. Blir sliten av det. Tok noen prøver på legekontoret i går. Jeg har alt for lavt blodtrykk 90 over 55 eller noe slik.. Har ikke helt greie på det. HB ble også målt. Har ikke fått svar. Jeg blir ikke så veldig lei meg om jeg får beskjed om å ta det litt med ro. Vet det er lov å tenke selv, men det blir liksom lov hvis legen sier det.. :fnise:

I morgen skal jeg egentlig ha et større innlegg for 50 politikere. Men ettersom jeg har eksamensinnlevering i morgen kl 23:59 MÅ jeg prioritere det i mrg.. Kjempe kjedelig å si i fra til sjefen. Men noen prioriteringer må til. Kjenner at lysten på å stå framfor så mange mennekser og prate ikke er til stede om dagen. Tapper meg heeelt for energi bare å tenke på det. Jeg har hintet om at jeg sliter med blodtrykket som er for lavt og at kombinasjonen med lav hb gjør at jeg ofte blir svimmel, føler ubehag og blør neseblod. (ikke helt sant, men en hadde jo ikke vært rart om det hadde vært slik med disse prøvesvarene da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...pause fordi legen ringte...

Har verdens beste lege. Har ikke fått alle prøvesvarene enda, men vil sykemelde meg slik at jeg får slappet litt av. Jeg sa at vi avventer det til over helga, så ser vi. Det hjelper liksom bare å få litt trøst også.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med K ble jeg sykmeldt akkurat der du er nå, i 60 %, nettopp på grunn av at jeg var konstant utslitt på grunn av lavt blodtrykk.

"Er ikke noe rart du er sliten, er jo bare såvidt kroppen din får blod" husker jeg han sa. Og det var VELDIG godt at noen sa det, for jeg følte meg jo skikkelig mislykka... Jobba 40 % resten av svangerskapet og hadde det kjempefint :) Å ha så lavt blodtrykk er IKKEnoe alright og man BLIR kjempesliten av det! Du skal jo ha energi til overs til S også. Var liksom annerledes når man gikk med nr 1, da kunne man liksom bare ta hensyn til seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det er kanksje ikke helt like farlig som høyt blodtrykk, men det er jammen det like slitsomt å ha lavt blodtrykk.

Jeg har prøvd begge deler, og anbefaler deg å høre på legen din. :klemmer:

Endret av Jerle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig av legen!

Jeg slet med lavt blodtrykk da jeg ventet MiniRafa, holdt på å svime av hele tiden.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har enda ikke "hatt tid" til å være sm. Har hatt noen hektiske dager med strategimøte med ordfører, rådmann og næringslivsfolk. Måtte få gjennomført dette før jeg brememsa litt. I dag har jeg et bitte lite møte og et intervju, etter det er det breeeeeeems! Det blir deilig! Jeg er egentlig i fin form. Jeg er allerede 33+5 og er nå 71.1 kg. Ettersom jm er sykmeldt (igjen) stakk jeg oppom på jordmorvakten forrige uke. Der traff jeg den gode gamle jm som jeg hadde sist jeg gikk gravid. Hun er pensjonist og sååå flink. Jeg fikk bekreftet mistanken om at frøkna ligger godt plassert med baken ned.. Wæh!!! Er "litt" stressa på at hun MÅ snu seg ila denne uka her. Skal på ny kontroll mandag 2.april. Ettersom hun har sittet slik de tre siste kontrollene har jeg egentlig ingen håp om at hun skal snu seg av seg selv. Får bare ta det som det kommer, men NEKTER å få sete... Seriøst.. Da får de enten snu henne (au) eller ta keisersnitt. (au der også) Æsj, er hvis ingen enkel løsning samme hva.. Ut må hun.. :fnise:

Blodprosenten og blodtrykket har gått noe opp. HB lå på 10.6 nå. Blodtrykket ligger på 96 over 69. Fortsatt lavt, men ettersom jeg vanligvis ligger lavt, så merker jeg ikke så mye til det.

Skal prøve å få vasket litt rosa klær og pakke bagen og gjøre meg litt klar ila helgen. Føler dette går såååå fort altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at hun tar til vett og snur seg snart! Kan forstå at setefødsel ikke frister særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at formen er fin da :) Det er jammen ikke lenge igjen nå, du går jo snart ut i permisjon jo :)

Håper hun snur seg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg maaaaner fram i tankene mine hver kveld om at hun skal snu seg. Så det ordner seg nok... Hun må da vel skjønne såpass hun også??!..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon som deg flying, tror ikke hun har fått hodet ned enda.,er skeptisk til setefødsel ja, med tanke på økt risiko for både det ene og det andre.

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Uke 36 og i strålende form:) Vi har hatt en hjemmepåske i år.Er vanligvis på hytta i påska, men ettersom det var lite snø og litt for langt på ski nå med stor mage, droppa vi det. Lille S har vært med mamma og co mandag-torsdag. Vi brukte dagene på å rydde, vaske, sortere klær. Skikkelig kjedelig, men utrolig godt å få gjort det. Har vasket masse rosa(...) tøy og begynner å bli rimelig klare for at frøkna skal komme. Er ikke helt klar mentalt sett da.. Gruver meg veldig for fødselen denne gangen her. Det til tross for en drømmefødsel sist.. Er også litt usikker på hvordan hun ligger. Jeg mener hun fortsatt ligger i sete, men jm mente kanskje hun hadde snudd seg på mandag. (etter et elegant hopp over et gjerde og en fotballkamp jeg gikk inn for med livet som innsats..) Men hvis resultatet var at hun snudde seg var det definitivt vært det:) Jeg skal på ny kontroll på tirsdag. Er vi fortsatt usikre på hvordan hun ligger blir det UL denne uka. Jeg er ikke klar for setefødsel altså.. Men er heller ikke klar for keisersnitt.. Men er vel bare å ta det som det kommer..

Sambo har dratt på en lenge planlagt sykkelferie til Mallorca og jeg er hjemme høygravid med 4-åringen. Knipe knipe.. To uker bør jeg holde ut.. Wæh..Synes ikke det et stort problem at han reiser, men litt "skummelt" er det jo.. Har både svigerforeldre og foreldre som stiller opp da heldigvis. Turen ble bestilt før vi visste jeg var gravid og i tillegg ble terminen flyttet fram en uke på ul.. Tror det var verre for han å reise, enn for meg. Nå har jeg også litt å gå på senere da.:) Men jeg vil IKKE at noe skal skje før han kommer hjem nei..Det var snørr og tårer når han reiste i går. Synes jo bitte litt synt på meg selv som er hjemme alene med lille S. Stå opp tidlig, ordne og styre.. Men herregud det går jo det da. Han er så god og snill atte. Er sååå spent på hvordan hun frøkna vår blir. Krysser alt jeg har om at det blir samme opplevelsen som sist.. Selv om det var tøft, så gikk liksom alt så bra. Er livredd for mye nattevåk, kolikk og alt annet.. Skummelt, spennende, deilig, overveldende osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde tidenes tabbe i stad.. Jeg er medlem i en slik "hemmelig gruppe" på fb for de med termin i mai. Er litt forundret over alle som legger ut magebilder her og der, men ble litt ivrig og skulle liksom legge ut jeg også. Plutselig var de lagt ut på fb profilen min!! Fikk fem likes og tre kommentarer før jeg rakk å slette det. Var sååå flau! Ikke at det er hemmelig at jeg er gravid, er flau over magen eller noe slik. Men jeg poserte skikkelig med genseren oppe og lille S som tok på magen. Vet at mange legger ut slike bilder, men ikke jeg.. Haha, ble sååå flau. Mamma ringte og holdt på å le seg i hæl. Hun hadde selvfølgelig fått det med seg og ble litt forundret over at jeg gjorde det. Men hun hadde tenkt: jaja, da vil hun sikkert dele det med sine 750 gode venner... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...