Gå til innhold

Ingen aprilspøk!


Flying

Anbefalte innlegg

Synes jeg ikke vi skal ha, med det snøværet som har vært så er det ikke verst at vi HAR vært ute synes jeg :) Og vår lille gutt sover like godt inne, det tar bare litt lengre tid før han sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått for meg at jeg må trille når han sover mellom 12 og 16 jeg. Men det er vel ingen regel som sier at vi ikke kan trille om ettermiddagen/kvelden? Han sover som oftest mellom seks og åtte. Gjør vel ingenting om det er mørkt ute?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi triller også stort sett på dagen, men det er bare fordi det passer sånn, og for at jeg skal få dagene til å gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa! Jeg har lagt ut ett på facebook, så kan du ta en titt på msn bildet mitt. Er litt "anti-facebook" om dagen, så jeg kommer nok ikke til å legge ut flere bilder der..

Du kan godt legge de ut i mailboksen min også :fnise: Fantastisk vakkert bilde forresten! :rødme:

I natt har han hatt så stort behov for å ligge helt inntil meg. Helst skulle jeg ha ene hånden over ansiktet hans, men jeg holdt den andre på magen. Samtidig som jeg skulle klemme han helt inntil bringa mi.. Alt dette mens jeg brukte foten til å bysse oss.. Helst skulle jeg synge også! Makan! Synge kl 3 om natta liksom. Det må da være måte på. Jeg nynna og sov om hverandre. Hver gang jeg glemte noe av dette fantastiske ritualet våkna han til liv.. Den nynninga/synginga kunne skremt hvem som helst. Hørtes ut som en døende uten oksygen.. :fnise:

:hoho: Syns jeg ser/hører dere...

Hehe, slik er det for meg også. Joggebukse, hestehale og briller. Kan nesten ikke gå etter posten.. :fnise: Jeg har også vært ute hver dag, så nå driter jeg i å ha dårlig samvittighet.

Ikke ha dårlig samvittighet!

Har fått for meg at jeg må trille når han sover mellom 12 og 16 jeg. Men det er vel ingen regel som sier at vi ikke kan trille om ettermiddagen/kvelden? Han sover som oftest mellom seks og åtte. Gjør vel ingenting om det er mørkt ute?..

Trill når du vil. Ei jeg kjenner hadde en sønn med kolikk. Det eneste som roet han var enten å bli kjørt i bil eller i vogn. Og det var på natta han var plaget selvsagt..

Hun kjørte bil og trilla vogn hele natta og sov på dagen. Hun var rimelig utslitt etter noen måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som sover lite ja skjønner jeg. Vi får trøste oss med at det ikke er hver dag heldigvis :klemmer:

Kjempefint bilde på msn da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trill når du vil. Ei jeg kjenner hadde en sønn med kolikk. Det eneste som roet han var enten å bli kjørt i bil eller i vogn. Og det var på natta han var plaget selvsagt..

Hun kjørte bil og trilla vogn hele natta og sov på dagen. Hun var rimelig utslitt etter noen måneder..

Er det meg du snakker om? Gikk mest og bar ham på armen jeg da. Betennelsen i skuldra varte i månedsvis etterpå. :ler:

Bilde??? :sjenert:

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du med god samvittighet kan la han sove inne også på dagtid. Vi er ikke så flinke til og gå tur egentlig.. Når snuppa har sovna har jeg fått gjort endel hjemme, og TTT når man er alene. Ei jeg kjenner var flink og gikk tur når babyen skulle sove på dagtid. Joa, men man kan bli for flink også, nå nekter babyen og sove på annen måte enn trillende i vogna på dagtid. Den vanen hadde ikke jeg orket :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med iss. Det er skummelt å gjøre det til en vane, for plutselig vil de ikke sove på annet vis, og det er ikke ALLTID at det går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt oppdatering: Etter to økedøgn var det en sliten mamma som surra rundt hjemme på tirsdag. Men jeg samlet litt krefter og fikk rydda ut jula. Det var deilig. Mamma kom innom etter jobb. Greit med litt selskap. I går var vi på 6-ukers kontroll. Måtte sette på vekkerklokkal til 7, da vi hadde time kl 9. Super tidlig for oss det.. Ettersom det har vært litt dårlig med søvn de siste nettene så har vi sovet til ti, halv elleve. Gikk kjempe greit på kontroll. Gullet veide 5290 og var 58 cm. Stor og fin gutt. Det virker som om han ble påvirka av alle de andre babyene på helsestasjonen for når han kom inn til legen så babla han og prata kjempe masse. Det har han egentlig ikke gjort før. Etter kontrollen trilla vi innom en venninne. Han sov som vanlig ute i vogna i nesten fem timer.. Deilig altså. I går ettermiddag pakka vi bilen og reiste til mamma og co. Vi var innom pappa på middag og feiret 10-årsdagen til broren min. Så reiste vi til mamma. Vi blir til fredag. Greit med litt avlasting. Mamma og de er jo på jobb på dagen, men søster bor rett borti gata her. Og hun har jo fortsatt permisjon. Så vi har vært sammen i hele dag. Trilla og kost oss. Tror mamma har beroligende virkning på nurket. Han sovna som en stein kl ni i går kveld. Vakna ikke før kl halv ett i natt og skulle ha mer mat. Jeg hørte mamma på badet i dag tidlig og da sendte jeg en sms om hun hadde tid til å bytte bleie før hun skulle på jobb. Hun hentet han og de hadde en fin kosestund på badet. Hun la han ved siden av meg i senga og vi sovna igjen. Sto opp kl 11.. Endelig følte jeg meg litt uthvilt. Ikke en liten lyd fra nurket i hele natt. Han var våken mange ganger og fikk mat, men han kom bare med noen smattelyder. Ingen gråt. Super godt! Satser på at de to nettene bare var to vanlige økedøgn.

Det er egentlig helt utrolig hvor mye han sover på dagen. Han sover tre økter med fire timer. Er bare våken for mat, bleie og litt kos. Får dårlig samvittighet for at jeg "gruver" meg til natta. Er så redd for hvordan nettene skal bli. Er så avhengig av søvn altså. Blir så trøtt og sur av ikke å få sove tre, fire timer sammenhengende. Dette til tross for at han er så snill og rolig.

Sambo har skikkelig vondt av at han er borte på jobb om dagen. Han ringer, sender sms og ber om bilder. Han føler at han går glipp av så mye. Jeg har trøstet han med at han kun har gått glipp av noen kjipe netter og soving om dagen.. Hehe..

Jeg gikk forresten tom for fenikkel kapsler i helgen. Etter det kom de to gråtenettene. Lurer på om det kanskje var derfor.. Jeg kjøpte mer i går og fikk en super bra natt.. Gjett om jeg skal ta de tablettene så lenge jeg ammer.. :fnise:

Endret av Flying
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke gutten din høres spesielt stor ut, men Leif snek seg kanskje inn? :fnise:

Så bra at fenikkel virker!!! Ingenting er bedre enn det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt av deg å ta en tur til moren din. Tipper hun syns det var hyggelig med en kosestund med Prinsen på badet :rødme: Og det ser jo virkelig ut som at fenikkel virker på han. Ingen grunn til å slutte da nei.

Men sov han virkelig 5 timer?? Han er jo ei sovedukke han jo!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes ikke gutten din høres spesielt stor ut, men Leif snek seg kanskje inn? :fnise:

Så bra at fenikkel virker!!! Ingenting er bedre enn det!

:fnise: Jeg så det!! Fikk forandret det i går kveld! Hehe!!!

Lurt av deg å ta en tur til moren din. Tipper hun syns det var hyggelig med en kosestund med Prinsen på badet :rødme: Og det ser jo virkelig ut som at fenikkel virker på han. Ingen grunn til å slutte da nei.

Men sov han virkelig 5 timer?? Han er jo ei sovedukke han jo!! :fnise:

Han sover 4-5 timer hver dag han. -I strekk altså! Og gjerne to økter.. Hehe.. Ser ikke han om dagen jeg. Han ligger i vogna si og koser seg..

I natt sov han fra tolv til halv fem! Deilig! Fikk mat og sov til halv ni! Nå sover han igjen.. Goingen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom mamma tok bleieskift før hun reiste på jobben, så ligger prinsen i pysjen enda. Storkoser seg i senga mi. Han ser så god, skjønn og snill ut under den store dyna. Utrolig hvor mye bedre dyna mi var altså.. :fnise: Jeg har dusja og spist. Nå har jeg pakka litt sammen her. Så snart han våkner skal vi reise til bestemor og bestefar en tur. Så skal vi innom jobben før vi reiser hjem til oss selv. Nå er "ferien" hos mamma over.. Tror jeg må legge inn noen netter her innimellom. Han sover sååå godt her altså! Mamma og stepappa er så flinke med han. Han gråt som bare det etter at vi hadde lagt oss i går kveld. Da kom mamma og tok han fra meg. Hun sa "jeg kommer snart tilbake med han". Etter to minutter var det helt stille inne på soverommet deres. Etter et kvarter kom hun inn med en en snorkende baby. Da hadde de massert den lille magen og kosa med han helt til han sovna. Hmm, hvorfor gjør han ikke det når jeg masserer han da.. Jeg må gå på kurs hos mamma jeg tror jeg.. :fnise: I ettermiddag kommer min kjære hjem. Han babla noe om at han skulle vært på reiselivsmessa i kveld, men jeg lata som jeg ikke hørt det. Jeg vil ha han hjem tidlig! Kommer nok ikke til å være inne her i helgen. Skal på noen bursdagsgreier osv. God helg jenter! Shnakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid mødre roer barna sine fortest... :sukk: Men godt at du har fått hvilt ut!

Kos dere med bursdager og pappan i dag. Det blir nok stas for alle parter :klemmer:

God helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...