iss Skrevet 11. desember 2007 #1281 Del Skrevet 11. desember 2007 De sier at de aldri kan få for mye MM. det kommer ut enten den ene eller andre veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flying Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #1282 Del Skrevet 11. desember 2007 Hehe, her kommer det både her og der... Men det er vel kanskje lurt å la magen hvile bitte litt imellom.. Jammen mye å tenke på gitt.. Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 11. desember 2007 #1283 Del Skrevet 11. desember 2007 Nurkeliten kasta opp MM så det spruta to ganger i år - så han regulerer det selv ja Ellers har vi prøvd med smokk vi, og det funker så lenge han ikke er sulten, hvis han er sulten blir han bare illsint hvis vi prøver med smokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flying Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #1284 Del Skrevet 11. desember 2007 Vi har også prøvd med smokk. Prøvde siste natta på sykehuset vi og det fungerer kjempe fint. Det roer det enorme syge behovet som han har.. Han blir også desp hvis vi prøver med smokk og han er sulten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 11. desember 2007 #1285 Del Skrevet 11. desember 2007 Om han er hard i magen og avføringen står i åpningen, så ha zinksalve på en Q-tips eller et termometer og stikk det inn. Det smører åpningen og det blir lettere for han å få det ut. Potetmel er suverent når han etterhvert får sår rumpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 12. desember 2007 #1286 Del Skrevet 12. desember 2007 Det teite er at myndighetene gikk ut for noen mnd siden og sa at det IKKE lenger anbefales med miniform til babyer pga noe de inneholder... Hormonforstyrrende stoffer eller noe... Derfor ville jeg prøvd andre ting først, og heller forsøkt miniform hvis det ikke hjelper. Ammete kan også funke! Og man får kjøpt fenikkel te i teposer eller teblanding noen steder.. Har jeg ødelagt ungen min....tør nesten ikke å spørre, men hva slags hormonforstyrrelser er det snakk om? (Var jo legen vi ble anbefalt det av ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 12. desember 2007 #1287 Del Skrevet 12. desember 2007 Har jeg ødelagt ungen min....tør nesten ikke å spørre, men hva slags hormonforstyrrelser er det snakk om? (Var jo legen vi ble anbefalt det av ) Du kan lese litt her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 12. desember 2007 #1288 Del Skrevet 12. desember 2007 Miniform var det jeg tenkte på før i dag ja.. Men anbefaler de ikke det nei.. Nå har jeg ihvertfall kjøpt inn kapsler. Allerede tatt to.. Så da får vi se om det hjelper. Akkurat hatt en to-timers økt med gråting nå. Magen er skikkelig hard. Men varmebamsen hjelper. Den er helt genial. Nå sover han så godt. Får så vondt av han når jeg ser at han strever.. Her står anbefalninger for spedbarnskolikk: http://www.apotek1.no/helsesenter/barn/mag...roblemer/kolikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 12. desember 2007 #1289 Del Skrevet 12. desember 2007 Du kan lese litt her Jeg ble egentlig ikke noe klokere av det følte jeg. Hva slags virkning har det på barnet at det får i seg østrogen? Ble seriøst engstelig her jeg nå... mener å huske at vi ikke brukte det mye, da vi isteden fant ut av en rekke matvarer jeg måtte unngå istedenfor, men allikevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 12. desember 2007 #1290 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg ble egentlig ikke noe klokere av det følte jeg. Hva slags virkning har det på barnet at det får i seg østrogen? Ble seriøst engstelig her jeg nå... mener å huske at vi ikke brukte det mye, da vi isteden fant ut av en rekke matvarer jeg måtte unngå istedenfor, men allikevel... Tror egentlig du kan ta det med ro. Det svenske legemiddelverket har ikke frarådet bruken av minifom. http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/NewsPage____6512.aspx Det handler vel om å være føre var når det kommer til den norske anbefalningen da, men det det norske legemiddelverket sier er jo "fraråder ukritisk og langvarig bruk". http://www.legemiddelverket.no/templates/I...e____38004.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 12. desember 2007 #1291 Del Skrevet 12. desember 2007 Tror du kan slappe helt av jeg BN, "alle" har brukt det frem til nå. Etter det jeg har hørt er det vel ikke bevist skadelig, men fordi det inneholder det stoffet så er de vel føre var tenker jeg.... Prinsessa di er nok helt frisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 12. desember 2007 #1292 Del Skrevet 12. desember 2007 Tror du kan slappe helt av jeg BN, "alle" har brukt det frem til nå. Etter det jeg har hørt er det vel ikke bevist skadelig, men fordi det inneholder det stoffet så er de vel føre var tenker jeg.... Prinsessa di er nok helt frisk Huff ja, jeg håper det. Etter hva jeg kunne lese så er det vel på hann-mus det er påvist endringer. Det stod ikke noe om snuppe-mus, så jeg får vel bare la være å tenke på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 12. desember 2007 #1293 Del Skrevet 12. desember 2007 Huff ja, jeg håper det. Etter hva jeg kunne lese så er det vel på hann-mus det er påvist endringer. Det stod ikke noe om snuppe-mus, så jeg får vel bare la være å tenke på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. desember 2007 #1294 Del Skrevet 13. desember 2007 De advarer mot "ukritisk og langvarig bruk", mao er det helt greit å gi en gang i blandt ved behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 13. desember 2007 #1295 Del Skrevet 13. desember 2007 Spent på om det hjalp med fennikkel jeg Håper du har det bare bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 13. desember 2007 #1296 Del Skrevet 13. desember 2007 Miniform var det jeg tenkte på før i dag ja.. Men anbefaler de ikke det nei.. Nå har jeg ihvertfall kjøpt inn kapsler. Allerede tatt to.. Så da får vi se om det hjelper. Akkurat hatt en to-timers økt med gråting nå. Magen er skikkelig hard. Men varmebamsen hjelper. Den er helt genial. Nå sover han så godt. Får så vondt av han når jeg ser at han strever.. Lillegutt her i huset var akkurat to uker gammel da han begynte med to timers gråtetokter. Han hadde kollikk. Det var helt grusomt, jeg gikk og bar han på maven døgnet rundt. Det som hjalp var kiropraktor, ham hadde en feilstiling etter fødselen, og så kuttet jeg ut melkeprodukter og da ble han bedre. Nå tok det nesten to år før vi fant ut at han ikke tåler egg heller, (fremdeles ikke) og mange tårer kunne vært spart hos oss begge om noen hadde fortalt meg tidligere at melk og egg-allergi ofte henger sammen. Håper det hjelper med fenikkel. :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flying Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #1297 Del Skrevet 14. desember 2007 Her var det masse gode tips! Blir så glad når jeg kommer inn her og dere har skrevet så mye til meg. Suger til meg alt jeg! De to siste dagene har gått som en drøm. Sambo har vært på jobb i to dager nå, så jeg har vært alene med lillegutt. I to dager og to netter. Det var en litt snufsete mamma som sa hadet til pappa'n onsdag ettermiddag. Var kjempe spent. Men lillegutt har vært eksemplarisk. Sov godt hele natten med mating to ganger. I går på dagen var han litt mer våken enn det han har vært før. Mye klare i blikket og fulgte litt mer med. Gøy å føle at man får litt kontakt. Han har ligget våken og bare sett rundt seg. Ser ut som om han suger til seg alle nye inntrykk. I natt var han også rolig. Han er så tålmodig altså. Han lar meg skifte bleie, bade han, ordne meg eller hva det måtte være selv om han egentlig er sulten. Jeg tror han må være verdens beste gutt.. :rødme: Han har hatt faste måltider de tre siste døgnene nå. Og selv om det helt sikkert vil variere så er det greit at det er slik nå i starten. Det gjør at vi blir bedre kjent med han, blir mye sikrere og får litt bedrera jeg. llit. Jeg synes vi får til dette ganske bra jeg. Hatt super mye besøk. Har ikke hatt en eneste dag alene etter at vi kom hjem. Føler at det er litt nok nå, selv om det er veldig hyggelig. Vi har hatt tre "økter". Noen kommer til lunsj, noen om ettermiddagen før de blir avlastet på kvelden av nye folk.. Litt mye.. Det er besteforeldre, søsken, svigerforeldre, olderforeldre, søskenbarn, tanter, onkler, venner og kollegaer.. Men i dag har jeg fått tid alene med nurket. Vi har ligget på sofaen og kost oss masse. I ettermiddag fikk vi besøk av helsesøster. Alt var bare bra. Han har lagt på seg 350 gr siste uka og alt annet så helt fint ut. Nå er pappa'n snart hjemme igjen og vi gleder oss masse til å se han. Utrolig hvor lang tid to dager kan være.. Men jeg og lillegutt er veldig stolte fordi vi har klart oss så bra da! -OG JA JEG KAN ANBEFALE FENNIKKEL... Vet ikke om det er derfor lillegutt ikke har hatt vondt i magen de siste dagene, men det virker sånn. Det satte i allefall fart på systemet. Han promper og promper og promper.. Try it! Nå håper jeg at det blir litt mildere, slik at vi endelig kan komme oss ut litt. Har ikke fått vært ute med vogn enda. Det er -18 her, så vi venter til det er noen grader mildere. God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 14. desember 2007 #1298 Del Skrevet 14. desember 2007 Så fint at Fenikkel hjalp! Husker Skjønningen satt igang med å prompe noe veldig da hun fikk det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 14. desember 2007 #1299 Del Skrevet 14. desember 2007 Å, så fint at det hjalp! *puster lettet ut på dine vegne* Kos dere videre, ikke mere besøk på leeeenge! Det høres fryktelig slitomt ut med så mye. Si NEI. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 14. desember 2007 #1300 Del Skrevet 14. desember 2007 Og her promper vesla som bare det uten fennikkel Godt å høre at det går så bra med dere. Tenker det blir godt å få hjem pappaen ja. Ha en strålende helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå